Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Dr. Szűcs Ervin Ügyvezető igazgató, Közép- és Kelet-Európa Weber Shandwick A Kicsi, a Nagy, a Hazai és a Nemzetközi.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Dr. Szűcs Ervin Ügyvezető igazgató, Közép- és Kelet-Európa Weber Shandwick A Kicsi, a Nagy, a Hazai és a Nemzetközi."— Előadás másolata:

1 Dr. Szűcs Ervin Ügyvezető igazgató, Közép- és Kelet-Európa Weber Shandwick A Kicsi, a Nagy, a Hazai és a Nemzetközi

2 GJW 1991: GJW Government Relations Ltd. leánya: GJW Politikai Tanácsadó Kft. 1995: PR szolgáltatások megjelenése: GJW Politikai és Kommunikációs Tanácsadó Kft. A WS-történet: bekerülés a nemzetközi hálózatba GJW|BSMG 2000 május: A True North csoporthoz tartozó BSMG Worldwide felvásárolja a GJW-t. Megalakul a világ 7. legnagyobb PR hálózata. GJW|BSMG

3 1,5 év után rebranding A nemzetközi helyzet fokozódik Weber Shandwick|GJW 2001 okt. 1: IPG felvásárolja a True North Communications csoportot és létrehozza a világ legnagyobb PR cégét. Weber Shandwick|GJW

4 váltás 4 év után Végleges beépülés a hálózatba Weber Shandwick 2005 november: a budapesti iroda elhagyja a GJW brand nevet

5

6

7

8 Bevétel nemzetközihelyinagykicsi 100% 50-75%

9 PROFIT= CÉG ÓRA x FŐ „hasznos” idő (utilization) hatékonyság, overservice PROFIT x DÍJ margin (a díj profittartalma) költségek DÍJ x ÓRA óradíj képesség Innováció specializáció hírnév A nemzetközi logika FŐ CÉG áttétel (leverage) munkaszervezés (delegálás) technológia tréning

10 Költségek P&Lnemzetközi (KKE) helyinagykicsi díjbevétel100% munkabér55%60%43%65% iroda10% 7%5% működési költségek (benne royalty) 25%20%15%25% profit10% 35%5%

11 menedzsment (tréning, e.m.), pénzügyi kontroll operáció (IT szolgáltatás, termék) termékek client service marketing sales best practice advocacy stratégiai tervezés tréningek együttműkö- dés közös ügyfeleken testvérek corporate identity, ad website thought leadership versenyek belső mktng konferenciák network ügyfél referálás new biz tréningek Miért jó nemzetközinek lenni?

12 Miért nem jó nemzetközinek lenni? Plusz költségek előírt helyi tevékenységekkontrolling / pénzügy, utazások előírt helyi szolgáltatásokauditor, IT, iroda, holding partnerek előírt központi szolgáltatásokHR/tréning, marketing (külső, belső + gyártás), sales regionális vezetés (?) előírt központi tevékenységekrészvétel nemzetközi projektekben, utazások Tulajdonosi motiváció hiányacommodity termék, erős brand név

13 A Kicsi, a Nagy, a Nemzetközi és a Helyi. Előítéletek?. +- nemz etközi ismeri a nközi trendeket, best practice-t (biztonságos választás) innováció nemzetközi minőség / képzett, nemzetközi csapat (stábcsere, tudásmegosztás) nemzetközi jelenlét, practice group drága erős pénzügyi kontroll kevésbé proaktiv túl sok marketing bizonyos méretű ügyfél alá nem megy helyi ismeri a helyi piacot erős kapcsolatrendszer kisebb pü-i nyomás: nagyobb ügyfélközpontúság hosszútávú jelenlét lemarad a legújabb trendekről laissez-faire menedzsment

14 A Kicsi, a Nagy, a Nemzetközi és a Helyi. Előítéletek?. +- nagy one-stop-shop nem one-man-show (projekt menedzsment, folytonosság) anyagi források (alvállalkozók, ügyfél finanszírozás) intellektuális források (kreativitás) ügyfél szinergiák felhalmozódott tudás és módszertan junior munka egy a sok ügyfél közül kis ügyfelek elkerülése kicsi rugalmas végrehajtásban jó specializált Instabil családi szűk szakmai terület

15 A kivásárlás Miért adta el a hálózat? –KKE mikroszkopikus profit vs menedzsment figyelem –KKE nehezen érvényesíthető magas árak –KKE: méretgazdaságosság –KKE: Válság, Hogyan zajlott le a váltás? A jelenlegi helyzet: –A nemzetközi helyi –Névhasználat –Központtal való kapcsolat KKE hub Mit jelent a váltás az ügyfeleknek, a munkatársaknak

16 Helyi előnyök szabadabb költséggazdálkodás, jobb anyagi keretek –felesleges kiadások elkerülése –overservice bevállalása (ügyfélkiszolgálás, kiemelkedő projekt érdekében) –HR szabadabb szakmai fókusz, specializáció szabadabb partnerválasztás (helyi, regionális) tulajdonosi motiváció a menedzsmentnek

17 menedzsment (tréning, e.m.), pénzügyi kontroll operáció (IT szolgáltatás, termék) termékek client service marketing sales best practice advocacy stratégiai tervezés tréningek együttműkö- dés közös ügyfeleken testvérek corporate identity, ad thought leadership versenyek website belső mktng konferenciák network ügyfél referálás new biz tréningek A nemzetközi helyi

18 Top core 5% Stratégia, kreatív koncepciók 30% Sztenderd munka, média stb. 40% Szervezés, koordináció stb. 25% Új versenytársak Egyfős kommunikációs tanácsadók Reklámügynökségek High-end PR ügynökségek Új, szűk piacra specializálódott versenytársak Grafika Hírügynökségek Szabadúszók Új versenytársak a „bread & butter” szintjén Online szolgáltatások Médiaügynökségek Diszkont ügynökségek Differenciálás másképp Magasabb árak Alacsonyabb árak

19 Mit vásárolunk

20 Zsák a foltját Gyógyszerész (kis ügynökség?) kevés ügyfél kapcsolat, back office tevékenység, standardizált folyamat, lényeg a végrehajtás (pl. médiafigyelés) nem kell innováció, kreativitás, ár a fontos alacsony díj, magas leverage a cég szervezete, rendszere, tréningje a fontos – érték a brandben Nővér (nagy ügynökség?) intenzív ügyfél kapcsolat, front office tev. standardizált folyamat, lényeg a végrehajtás (pl. sajtókapcsolatok) nem kell innováció, kreativitás, de személyes figyelem igen. magasabb díj, alacsonyabb leverage legnagyob kereslet (mindenről tudni akarnak az ügyfelek és standardizált megoldást keresnek) cég és egyén egyaránt fontos wom, ajánlások.

21 Zsák a foltját Agysebész (nemzetközi?) kevés ügyfélkapcsolat, sok back office tevékenység, testreszabott folyamat, diagnózis és végrehajtás: (pl. stratégia készítés) kell kreativitás, de nem kell személyes jelenlét – ár nem számít magas díj, alacsony leverage csökkenő igény hangsúly az egyénen, wom Pszichoterapeuta (helyi?) Intenzív ügyfélkapcsolat, front office tev. testreszabott folyamat, diagnózis és végrehajtás (pl. válságkommunikáció) kreativitás is, személyes jelenlét is kell – nagyon magas díj, semmi leverage jó arra, ha brand nevet erősítse és üzletet hozzon más területek számára hangsúly az egyénen, iparági ismereten, wom

22 Fej vagy írás – hogyan válassz ügynökséget Feladathoz keresd az ügynökséget –Döntsd el fejre vagy írásra van szükséged –Ne akarj ágyúval verébre lőni Emberminőség –Az adott feladatra válassz ki Inspiratív / trendek ismerője stratéga kreatív, precíz projekt manager, végrehajtó. Cég szervezettsége (menedzsment) Morál, értékek –Nézd a cég hajtóerejét!

23 Dr. Szűcs Ervin Ügyvezető igazgató, Közép- és Kelet-Európa Weber Shandwick A Kicsi, a Nagy, a Hazai és a Nemzetközi


Letölteni ppt "Dr. Szűcs Ervin Ügyvezető igazgató, Közép- és Kelet-Európa Weber Shandwick A Kicsi, a Nagy, a Hazai és a Nemzetközi."

Hasonló előadás


Google Hirdetések