Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az elektronikus tanulási környezet a felnőttképzésben.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az elektronikus tanulási környezet a felnőttképzésben."— Előadás másolata:

1 Az elektronikus tanulási környezet a felnőttképzésben

2 Technológiai fejlesztések Hallgatói igények Pénzügyi források Pedagógiai szükségletek

3

4  5 évente a létező szakmák 5%-a kicserélődik  Az infokommunikációs technológiai ismeretek nélkül űzhető szakmák száma 2 évente 5%-kal csökken  Az alapvető IKT ismeretek nélkül űzhető szakmák jövedelemtermelő képessége a minimálbér körül mozog

5 A megtanult szakmai ismeretek 10 év alatt elévülnek A munkavállaláshoz kapcsolódó ismeretek mennyisége az Interneten 2 évente 32-szeresére nő Az Internet kapcsolatok száma évente megduplázódik Az elérhető sávszélesség folyamatosan emelkedik

6 A tudásszerzés tere kitágult: nem csak az iskola A természettudományos és matematikai képzés eredményessége és vonzereje csökken (MONITOR 2002) Kritérium-orientált kompetenciafejlesztés (Nagy, 2000) Korszerű oktatási modellek: –az általános képességek fejlesztése, –a műveleti gondolkodás kialakítása, –a hatékony információfeldolgozás tanítása Az oktatási informatika kínálata: konstruktív információs szerkezet, autentikus tudásátadó környezet, egyéni beállítások  személyre szabott fejlesztést A digitális taneszközök gyakran hatékonyabbak a hagyományosaknál

7 E-LEARNING „oktatási tartalom átadása, ill. tanulási élmény biztosítása elektronikus technológia segítségével”

8 :„Az oktatási technológia megelőzte az oktatás elméletet” (Salomon 1997)

9 Szinkron: valós időben használható technika Aszinkron: helytől és időtől független technika On-line vita fórumok Elektronikus értékelés eszközei On-line vizsgáztatás Hallgatói jelentkezések Stb. Közös alkalmazást elősegítő eszközök Web böngésző eszközök Audio és video alapú információtovábbítás Beszélgető szobák Felmérő eszközök

10 30 legfontosabb technológia és módszer Kifejlesztett és bevezetésre váró

11 1 Kiegészített valóság

12 2 Segítő technológiák Beszédfelismerés Beszédszintetizálás Ananova

13 3 Web naplók, vagy blogok Személyes publikációk Reflexiók Stb. comments? | x | Please Donate and Upgrade Now| Please Donate and Upgrade Now 3:04PM | | permalinkpermalink Csákó! Nem tudom, hogy pontosan mirõl van szó ebben, de felvilágosíthatnátok:) :) | websitewebsite Check master server comments ( ) Edit Comments Tegnap már volt egy kis elő-party, illetve söröztem egy jót, és volt eg világmegváltó témánk Timcsivel, ezért neki küldöm a következőt: A virtuális valótlanság gép Van egy álmom. Körülvesz - a semmi. Nem az üres tér, mert nincs tér, ami üres legyen. Nem feketeség, mert nincs, ami fekete legyen. Egyszerűen csak a hiány várja, hogy jelenlétté váljon. Parancsok jutnak eszembe: Legyen tér. De hát milyen tér? Választhatok: háromdimenziós, sokdimenziós vagy akár görbült. Választok. Újabb parancs, és a tér megtelik hullámzó, örvénylő folyadékkal - itt nyugodt hömpölygés, ott tajtékzó örvény. Befestem a teret kékre, és fehér áramvonalakat rajzolok a folyadékba, hogy kiemeljem a minták áradását. Kicsi, piros gömböt teszek a folyadékba. Lebeg, támasz nélkül, nem tudva a körülötte lévő káoszról, amíg jelt nem adok. Akkor elsiklik egy áramvonal mentén. Századrésznyire zsugorítva a gömb felszínére bűvölöm magam, hogy madártávlatból figyelhessem az eseményeket. Néhány másodpercenként zöld jelet rakok a folyadékba, hogy megjegyezzem a gömb útját. Mikor egy jelet megérintek, kivirágzik, mint sivatagi kaktusz lassított felvételen, amikor jön az eső, és minden levélen képek, számok, szimbólumok. A gömböt is ki tudom virágoztatni, és mozgásával együtt változnak a képek, számok, szimbólumok. Nem vagyok elégedett a sorjázó szimbólumokkal, átpöccintem tehát a gömböt egy másik áramvonalba, helyzetét próbálgatom, míg megpillantom a keresett szingularitás félreérthetetlen nyomait. Pattintok egyet az ujjammal, mire a gömb saját jövőjébe extrapolálja magát és jelenti, mit talált. Ígéretes... Hirtelen egész felhőnyi vörös gömböt sodor elém a folyadék, halrajként spriccen szét, örvénylően, indákat növeszt, aztán ellapul. Egyre több gömbraj száll be a játékba - aranyszínű, bíbor, barna, ezüstös, rózsaszín... Még kifogyok a színekből! Sokszínű lapok metszik egymást bonyolult geometriai alakzatban. Kimerevítem, kisimítom, sávosan kifestem. Egyetlen mozdulattal száműzöm a gömböket. Jelzőket hívok létre, megvizsgálom ki nem nyílt leveleiket, kihúzok egyet-egyet és átlátszó rácsozathoz érintem, ami úgy bontakozik ki, mint oszló ködből a táj. Igen! Új parancsot adok: „Kimentés. Cím: Újabb kaotikus jelenség a három-test-problémában. Dátum: ma." A tér nemlétező ürességgé roskad. Ekkor, a reggeli kutató-munkát befejezve, elszakadok virtuális valótlanság gépemtől, és ebéd után nézek.

14 4 ASSZINKRON KONFERENCIA VAGY VITAFÓRUM Az osztályterem néhány funkciója: Konferencia (ez tulajdonképpen egy fórum, ahol üzenni lehet egymásnak) Személyes üzenetek (itt bárkinek tudunk személyes üzenetet küldeni, sőt az egész csoportnak egyetlen mozdulattal lehet körlevelet küldeni) Link sharing (ide érdekes linkeket lehet feltenni) Dokumentumok (ide dokumentumokat lehet feltenni – nem csatolmányként) Ütemezés (ide új feladatokat lehet feltenni, sőt azt is tudja a program, hogy például egy dolgozat előtt 3 nappal automatikus figyelmeztetést küld a diákoknak)

15 5 Blackboard WebCT Learning Solution Stb. Moodle Kurzust irányító, ill. tanulásirányító rendszerek LCMS

16 6 Közös munkát elősegítő eszközök PlanView TeamSite Stb.

17 7 Digitális könyvtárak Szöveg Video Kép Animáció

18 8 Digitális portfoliók

19 9 Elektronikus könyvek

20 10 Játékok és szimulációk

21 11 Kézi eszközök

22 12 Oktatói portálok

23 13 Intelligens tényezők

24 14 Interaktív hírközlés

25 15 Internet alapú videokonferenciák

26 16 Több játékost foglalkoztató on-line játékok

27 17 On-line alapú vizsgáztatás tesztelés

28 18 On-line alapú felmérések

29 19 On-line házi feladat és osztályozás

30 20 On-line nyelvtanulás

31 21 Tanulók közötti együttműködés

32 22 Megosztható tananyagok Learning Object

33 23 Virtuális tanterem

34 24 Tablet PC

35 25 Video dossziék

36 26 Videok újrafelhasználása Video Streaming

37 27 Virtuális valóság

38 28 Hangvezérelt adatbevitel

39 29 Viselhető számítógépek

40 30 Vezeték nélküli technológia

41 USA

42 HIK EKF

43

44 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Az elektronikus tanulási környezet a felnőttképzésben."

Hasonló előadás


Google Hirdetések