Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

"Zűrös helyzetű" fiatalok nem-formális tanulás/tanítási helyzetek Braun József 2015.06.19.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: ""Zűrös helyzetű" fiatalok nem-formális tanulás/tanítási helyzetek Braun József 2015.06.19."— Előadás másolata:

1 "Zűrös helyzetű" fiatalok nem-formális tanulás/tanítási helyzetek Braun József

2 Valami ÚJ jelenik meg a világban Digitális benszülött Digitális benszülött Új nemzedék X, Y, Z, α generáció Csillag-gyerekek Indigó -gyerekek Drop-out fiatalok Start up generáció Élmény -fogyasztás Plázázók„Cuccosok” Zűrös fiatalok Party-generáció

3 Pörgés Multitasking Flow Adrenalin Virtualitás Jelen ben-levés Többes-világok Borderline Mama -hotel Ex t remit ás Valami ÚJ jelenik meg a világban

4 Tök jó, mikor minden pörög, mint az állat.

5 Van bennem egy nagyon erős és megállíthatatlan alkotási vágy, nem tudok ellene mit tenni.

6 Tök jó, mikor minden pörög, mint az állat. Van bennem egy nagyon erős és megállíthatatlan alkotási vágy, nem tudok ellene mit tenni. A,,nem” az nem jelent nemet, hanem csak azt, hogy próbáld újra.

7 Tök jó, mikor minden pörög, mint az állat. Van bennem egy nagyon erős és megállíthatatlan alkotási vágy, nem tudok ellene mit tenni. A,,nem” az nem jelent nemet, hanem csak azt, hogy próbáld újra. hajtóER Ő

8 Tételezzük fel, hogy lehetséges -a miénktől különböző valóság létezése -a miénktől különböző valóság érzékelése (ehhez kell némi kalandvágy) ELFOGULATLAN SZEMLÉLÉS

9 Olyan felszabadító, amikor csak saját magam vagyok meg a gondolataim.

10 Nagyon nagy a szabadságigényem.

11 Olyan felszabadító, amikor csak saját magam vagyok meg a gondolataim. Nagyon nagy a szabadságigényem. Azt akarom, hogy amit teszek ebben a múlékony életben, az teljes mértékben az én választásom legyen.

12 Olyan felszabadító, amikor csak saját magam vagyok meg a gondolataim. Nagyon nagy a szabadságigényem. Azt akarom, hogy amit teszek ebben a múlékony életben, az teljes mértékben az én választásom legyen. AUTONOMITÁS- törekvés

13 Van, amikor nem tudom, hogy miért vagyok a világon, és van, amikor tudom.

14 Nem akarok olyan lenni, aki így összevissza mond mindent, én tudni akarom, hogy mit gondolok.

15 Van, amikor nem tudom, hogy miért vagyok a világon, és van, amikor tudom. Nem akarok olyan lenni, aki így összevissza mond mindent, én tudni akarom, hogy mit gondolok. Ha nyitott vagyok, akkor minden tárgy meg belső történés a maga teljes súlyával mutatkozik meg.

16 Van, amikor nem tudom, hogy miért vagyok a világon, és van, amikor tudom. Nem akarok olyan lenni, aki így összevissza mond mindent, én tudni akarom, hogy mit gondolok. Ha nyitott vagyok, akkor minden tárgy meg belső történés a maga teljes súlyával mutatkozik meg. KITERJESZTETT tudatosság

17 alapuló TANULÁS fogalom/A képzet (tanulás) jelentés (tudás) ABSZTRAKT FOGALMISÁGON

18 alapuló VILÁGELSAJÁTÍTÁS impresszió kép-élmény (jelentés) tudás-élmény fogalom/I ÉRZELMI IMPRESSZIÓN

19 ABSZTRAKT FOGALMISÁGON ÉRZELMI IMPRESSZIÓN alapuló TANULÁSalapuló VILÁGELSAJÁTÍTÁS fogalom/ A impresszió képzet kép-élmény (jelentés) (tanulás) jelentés (tudás) tudás-élmény fogalom / I SZEMIOTIKAI különbség

20 az érzelmi impresszión alapuló VILÁGELSAJÁTÍTÁS BEAVATÁS -jellegű, amennyiben nem a külvilág ban adott jelentések interiorizálása zajlik (mint a köznapi TANULÁS esetében) hanem a lélek ben felmerülő jelentések azonosítása ÚJ MOZZANAT A TUDATBAN

21 Nem szeretem, ha elmúlnak dolgok, és semmi nem lesz ugyanolyan soha többé.

22 Ha a múltamban járok, akkor nincsen jelenem.

23 Nem szeretem, ha elmúlnak dolgok, és semmi nem lesz ugyanolyan soha többé. Ha a múltamban járok, akkor nincsen jelenem. Mindig bizonytalanságban élek. Csak avval foglalkozom, hogy MOST rendben legyek - nem izgat, hogy mi lesz holnap.

24 Nem szeretem, ha elmúlnak dolgok, és semmi nem lesz ugyanolyan soha többé. Ha a múltamban járok, akkor nincsen jelenem. Mindig bizonytalanságban élek. Csak avval foglalkozom, hogy MOST rendben legyek - nem izgat, hogy mi lesz holnap. leszakad a MÚLT

25 Intenzív belső erők jelenléte- HAJTÓERŐK Az időhöz való újszerű viszony- JELEN-dominancia Külső szabályrendszer negligálása- SZEMÉLYES MORALITÁS Köznapi érzékelésen túli érzékek- TÁGULÓ VALÓSÁG Impresszív valóságelsajátítás- TÁGULÓ TUDATOSSÁG Eltűnőben a cél-orientáltság- IRÁNYULTSÁG ez ideig felismert ELEMEK

26 Fogadjuk el a feltárt elemek létét s adódik, hogy -a megélt élmény érzékelése - valóságteremtés -a valóságnak új dimenziói tárulnak fel -az új világ kulcstényezője az érzékelés tágítása ELFOGULATLAN KÖVETKEZTETÉS

27 a hajtóerők IRÁNYULTSÁGA az archaikus közösség tagjától a magasan fejlett autonomitás felé mutat. FELISMERÉS_1

28 A „zűrös helyzetű” fiatalok alkotta szervezet esetében a működtető hajtóerő a szervezeten BELÜL van. A folyamatok önazonos mintázat szerint rendeződnek. FELISMERÉS_2

29 A „zűrös helyzetű” fiatalok alkotta szervezet jellemzői -élő, orális személyközi kapcsolati terek -intenzív jelenlét -intenzív érzelmi bevonódás -a kapcsolatok hierarchia-mentes ek -személyes vállalásokon alapuló tevékenységek FELISMERÉS_3/a

30 A „zűrös helyzetű” fiatalok alkotta szervezet jellemzői -minden mozgásban – gomolygás ban van -kongruencia -törekvések -a személyes moralitás – személyes ethosz – dominanciája (a személyes moralitás a személyben születik meg) -személyes moralitások összegződése – szervezeti ethosz FELISMERÉS_3/b ETHOSZ-ORIENTÁLT szervezet

31 Az ethosz-orientált szervezet fő hajtóereje a szervezeti ethosz. A szervezeti ethosznak nincsen stabil állapota, az a mindenkori szervezeti tagok személyes ethoszai összegződése. Az ethosz-orientált szervezet küldetése tér biztosítás a szuverenitás kifejlődésének. FELISMERÉS_4

32 igazodási pont a tér irányultságának ismerete a bizonyosság alapja a személyes moralitás (Nincsen stabil technológia. Nincsen jó gyakorlat.) FELISMERÉS_5

33 Szerintem, ha én főztem valamit - azt nekem is kell megennem.

34 A saját értékrendem szerint élem az életemet.

35 Szerintem, ha én főztem valamit - azt nekem is kell megennem. A saját értékrendem szerint élem az életemet. Belül valami azt súgja, hogy nincs rendben, és ez így is van.

36 Szerintem, ha én főztem valamit - azt nekem is kell megennem. A saját értékrendem szerint élem az életemet. Belül valami azt súgja, hogy nincs rendben, és ez így is van. személyes MORALITÁS

37 Az ethosz-orientált szervezet viszonya más szervezetféleségekhez ? szervezet-féleség CÉL A tőkés szervezet profitot kell, hogy előállítson. A közösségi szervezetek hatalmat kell, hogy fenntartsanak. Az ethosz -orientált szervezet ???? KÉRDÉS

38 TEGYÜK a cél helyébe a hajtóerőt szervezet-féleségHAJTÓERŐHELYZETE tőkés szervezet profitKÜLSŐ közösségi szervezet hatalom KÜLSŐ ethosz -orientált szervezet szervezeti ethosz BELSŐ FÓKUSZVÁLTÁS

39 Az eddig gépi jellegű, ember telen szervezet – élővé válik ! A szervezetféleségek között organikus kapcsolat jelenik meg. A hajtóerő belsővé válása az időbeliség re irányítja figyelmünket. FELISMERÉS_6 EVOLÚCIÓS szervezetelmélet

40 szabadság – életminden forma átmeneti ethosz-orientált szervezet szervezeti ethosz evolúciós szervezetelméletkoevolúciós együtthatás hajtóerőkszemélyes moralitás szuverenitás teljességélmény … A megjelenő ÚJ kulcsszavai

41 kompetenciaterkep.hu

42 ALTERNATÍV KERETTANTERV a „különleges bánásmódot igénylő – ún. ZK” diákok számára zoldkakas.hu alterkata.cafeblog.hu – Erre gondoltam… – És akkor miért nem mondtad? – Mert azt hittem, tudjátok, hogy erre gondolok… Egyéb információk

43 Köszönöm a figyelmet.


Letölteni ppt ""Zűrös helyzetű" fiatalok nem-formális tanulás/tanítási helyzetek Braun József 2015.06.19."

Hasonló előadás


Google Hirdetések