Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1 A KÖZELMÚLT KISGÉPES ESEMÉNYEI Magyarországon KBSZ SZAKMAI NAP Budapest 2016 április 28 Szilágyi Endre balesetvizsgáló.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1 A KÖZELMÚLT KISGÉPES ESEMÉNYEI Magyarországon KBSZ SZAKMAI NAP Budapest 2016 április 28 Szilágyi Endre balesetvizsgáló."— Előadás másolata:

1 1 A KÖZELMÚLT KISGÉPES ESEMÉNYEI Magyarországon KBSZ SZAKMAI NAP Budapest 2016 április 28 Szilágyi Endre balesetvizsgáló

2 2 2015 során bekövetkezett kisgépes balesetek Eszközbalesetsérülthalott Motoros repülőgép UL13 (3 külföld)86 Vitorlázó repülőgép212

3 3 Gyakorlatozás közben a földbe csapódott egy TL ultralight repülőgép. A fedélzeten tartózkodó mindkét személy életét vesztette.

4 4 Apolló gyártmányú gyrocopter oldalszélben fölszállva megbillent, a rotor lapát vége a földnek ütközött és felborult. Pilótája kartörést szenvedett

5 5 Gyakorló repülés közben a megközelítés során két Góbé típusú vitorlázó repülőgép összeütközött. Az egyik farok része letörött, és így repülésképtelenné válva mintegy 50-70 méter magasról a földbe csapódott. A gépen tartózkodó növendék és oktatója szörnyethalt. A másik repülőgép csodával határos módon le tudott szállni, pilótája nem sérült meg.

6 6 Bellanca típusú vontatásra használt repülőgép hátszélben szállt le. A pilóta rosszul mérte fel a szél nagyságát, hosszúra ment és túlfutott a pályán. Személyi sérülés nem történt, a repülőgép jelentősen rongálódott.

7 7 Aero AT3 típusú repülőgépnek leszállás közben kitört az orrfutója. Személyi sérülés nem történt

8 8 Lancair Legacy tip. Repülőgép túl nagy sebességgel próbált meg leszállni. A pilóta a földre nyomta a gépet, aminek következtében az orrfutó kitörött és a gép átvágódott. Utasa vállát törte, a pilóta sértetlen maradt.

9 9 Pipistrel gyártmányú Ul repülőgép motorjából a pilóta gyanús zörejeket vélt hallani, ezért leállította azt. Miután látta, hogy nem tud kisiklani a víz fölül, mentőernyőt nyitott, és a Balatonba ereszkedett. A pilóta és utasa nem sérült meg.

10 10 Góbé típusú repülőgép turbulenciába került, magasságot veszve nem ért be a repülőtérre. Egy áruház tetején „dobbantott” majd egy kandelábernek ütközve le liftelt. Pilótája könnyebben sérült.

11 11 Storch típusú Ul repülőgép leszállás során elpattant, majd a következő földet érés során az orrfutója kitört. A repülő kis mértékben sérült, utasa és pilótája sértetlen maradt.

12 12 C150 tip repülőgép éjszakai VFR gyakorlása közben a földnek ütközött. A személyzet nem sérült, a repülőgép nagymértékben rongálódott.

13 13 Gyrocopter oldalszélben való felszállás közben megbillent, földnek csapódott. 1 fő súlyos, 1 fő könnyebb sérülést szenvedett.

14 14 2016

15 15 Cessna 152 hegynek ütközött, pilótája meghalt, a mellette ülő személy súlyos életveszélyes sérüléseket szenvedett.

16 16 Hobby célú repülés során a repülőgép két fővel a fedélzetén földnek csapódott.

17 17 Jogszabály értelmezés Mi a mérvadó? 32/2009 2. Magánpilóta Szakszolgálati Engedély (PPL) 2.2.1.9. Folyamatosság: ha a megszakítás: – 50 repült óráig 1 hónapnál nem több, – 50-200 repült óra között 3 hónapnál nem több, – 200-600 repült óra között 6 hónapnál nem több, – 600 repült óra felett 12 hónapnál nem több.

18 18 FCL.060 Közelmúltbeli tapasztalat. A pilóta nem üzemeltethet légi járművet a kereskedelmi célú légi fuvarozásban vagy nem szállíthat utasokat: b) Repülőgépek, helikopterek, helyből felszálló repülőgépek, léghajók és vitorlázó repülőgépek. A pilóta nem üzemeltethet légi járművet a kereskedelmi célú légi fuvarozásban vagy nem szállíthat utasokat: 1. parancsnokpilótaként vagy másodpilótaként, kivéve, ha a megelőző 90 napban végrehajtott legalább három felszállást, megközelítést és leszállást ugyanazon típusba és osztályba tartozó légi járművön vagy ugyanazt a típust vagy osztályt reprezentáló FFS-en. A három felszállást és leszállást többpilótás vagy egypilótás üzemeltetésben kell végrehajtani attól függően, hogy a pilóta milyen jogosultságokkal rendelkezik. 1178 2011 EU rendelet

19 19 FCL.060 Recent experience. A pilot shall not operate an aircraft in commercial air transport or carrying passengers: (b) Aeroplanes, helicopters, powered-lift, airships and sailplanes. A pilot shall not operate an aircraft in commercial air transport or carrying passengers: (1) as PIC or co-pilot unless he/she has carried out, in the preceding 90 days, at least 3 take-offs, approaches and landings in an aircraft of the same type or class or an FFS representing that type or class. The 3 take-offs and landings shall be performed in either multi-pilot or single-pilot operations, depending on the privileges held by the

20 20 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET ! szilagyi.endre@kbsz.hu@kbsz.hu www.kbsz.hu


Letölteni ppt "1 A KÖZELMÚLT KISGÉPES ESEMÉNYEI Magyarországon KBSZ SZAKMAI NAP Budapest 2016 április 28 Szilágyi Endre balesetvizsgáló."

Hasonló előadás


Google Hirdetések