Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

„HATÁR-HELYZETBEN” Az iskolai egészségfejlesztés kihívásai és lehetőségei a köznevelési rendszer átalakulása során Gerzsei Péter Igazgató Klebelsberg Intézményfenntartó.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "„HATÁR-HELYZETBEN” Az iskolai egészségfejlesztés kihívásai és lehetőségei a köznevelési rendszer átalakulása során Gerzsei Péter Igazgató Klebelsberg Intézményfenntartó."— Előadás másolata:

1 „HATÁR-HELYZETBEN” Az iskolai egészségfejlesztés kihívásai és lehetőségei a köznevelési rendszer átalakulása során Gerzsei Péter Igazgató Klebelsberg Intézményfenntartó Központ Szekszárdi Tankerülete Budapest, március 17.

2 Tolna megye- Szekszárdi Tankerület Klebelsberg Intézményfenntartó Központ Általános iskola (1-4/1-8) Gimnázium Szakközép+ szakiskola Kollégium (nem önálló) Óvoda Összesen Feladatellátási helyek száma Tanulólétszám Dolgozók Pedagógus NOKS Technikai dolgozó ,5166,5

3 Klebelsberg Intézményfenntartó Központ 1.Az Ön megítélése szerint mennyire tartják fontosnak és építik be a szaktanárok a tanórai munkába az egészséges életmódra nevelést? 2.A tanórákon kívül milyen formában jelenik meg az egészségfejlesztés? (szakkör, tábor, túra, délutáni sportversenyek,előadások, filmvetítés, szülői fórumok, stb.) 3.Kik azok a külső partnerek, akik besegítenek az egészségnevelő munkába? 4.Milyen gyakori a külső partnerek részvétele az egészségnevelő/fejlesztő munkában? 5.Miként vonják be a szülőket az egészségnevelés megvalósításába? 6.Milyen helyi/regionális/országos versenyeken vettek/vesznek részt, amelyek hozzájárulnak az egészségfejlesztéshez? 7.Működik-e az iskolában egészségfejlesztő munkacsoport? 8.Milyen egészségfejlesztést megvalósító pályázatokon vett/vesz részt az iskola? 9.Az iskolai étkeztetés, iskolai büfé kínálata mennyire egészségtudatos, hogyan valósítható meg az egészséges életmód követelménye? 10.Véleménye szerint melyek a fejlesztendő területek az iskolai egészségfejlesztésben? Felmérés

4 Klebelsberg Intézményfenntartó Központ Az intézmények pedagógiai programjának része az egészségfejlesztési program Mindennapos testnevelés (iskolai infrastruktúra hiánya) Egészséges életmódra nevelés tanórai munkába történő beépítése Osztályfőnöki (védőnő) Biológia-egészségtan Testnevelés Földrajz Tanórán kívüli tevékenységek (sportkör, szakkör, kirándulás) Iskolai étkeztetés, iskolai büfé (egészséges táplálkozás), Iskolatej, iskolagyümölcs programban való részvétel Szűrések (iskolaorvos, iskolai fogászat, védőnő) I. Formális, minimális szintű tevékenységek

5 Klebelsberg Intézményfenntartó Központ II. A formálison túlmenő egészségismeret- oktatás vagy programszerű egészségfejlesztés Mindennapos testnevelést kiegészítő egyéb tevékenységek Sportcsarnokban táncoktatás Alex Gym női kondi, fiú kondi Aerobic Jégpálya korcsolya Top Fitness kondi KICK boksz Úszás Lovaglás Elsősegély nyújtási tanfolyam diákoknak a mentőszolgálat embereivel Drog, dohányzás megelőző tanfolyamok, előadások a RÉV szervezésében Gyermekvédelem, családi tanácsadó folyamatos jelenléte az iskolákban Iskolapszichológus helyi, rendszeres látogathatóságának biztosítása Védőnői fogadóórák: folyamatos védőnői jelenlét, rendszeres fogadóórák, hetente több alkalommal. Kiemelt figyelem a problémás körülményekkel rendelkező tanulókkal szemben, privát tanácsadási lehetőségek tanulói kérésre.

6 Klebelsberg Intézményfenntartó Központ II. A formálison túlmenő egészségismeret- oktatás vagy programszerű egészségfejlesztés Szülők bevonása az egészségnevelés megvalósításába programokon való részvétel (túra, osztálykirándulás, farsang, gyermeknap, sportnap, szülőkkel közösen szervezett egészségnap Szedresben) Osztály-, évfolyam- vagy iskolai szintű szülői értekezleteken véleménycsere a tanulók életkorának megfelelő problémákról (iskolaorvos, pszichológus, rendőr, védőnő meghívása) Egészségnapok (félévente 1-szer) meghívott előadókkal, egészségnevelő témájú előadások tartásával, szülői részvétel Bakteriális fertőzések a bőrgyógyászatban Daganatos betegségek és szűrésük A globalizáció hatásai A mozgáshiány következményei és ezek prevenciója A szájhigiénia szerepe egy kapcsolatban. Higiéniás szájápolás." Hétköznapi és sportbalesetek …

7 Klebelsberg Intézményfenntartó Központ Diáknap a Szent László Szakképző Iskola Vendéglátó Tagintézményében Egészségfejlesztő – szemléletformáló – iskolai programok megvalósítása a tanulók egészségének védelme, valamint az egészséges életmód viselkedésbe épülése érdekében tanévenként egy hagyománnyá tehető iskolai esemény megrendezése. III. Jó gyakorlatok, új módszerek, modellek sportételkészítésartisztika

8 Klebelsberg Intézményfenntartó Központ Fűszerismeret, mennyiségbecslés Illem, protokoll teszt”! „ Recycling divatbemutató (XXI. század hulladékproblémái, újrahasznosítás, …) Egészségtotó Egészségügyi állapotmérés (testzsír százalék, nyugalmi anyagcsere, kézi szorítóerő mérés) Véradás Diáknap az egészség szolgálatában

9 Klebelsberg Intézményfenntartó Központ Környezetvédelmi akciók (Tapossa laposra, Hulladék Road Show) Autómentes nap Madarak és fák napja Föld napja Vöröskereszt világnapja Tömegsport rendezvények, diákolimpia Egészséges táplálkozás napja, dohányzásmentes nap Faültetés, hulladékgyűjtés, Szeméttelep, hulladékégető, szennyvíztisztító, vízmű, kutyamenhely látogatás Részvétel helyi és országos programokban, életmódformáló akciókban

10 Klebelsberg Intézményfenntartó Központ TÁMOP A-14/1. TIE (14 iskola) TÁMOP /1 TEIS (9 iskola) TÁMOP Innovatív iskolák fejlesztése (3 iskola-10 feladatellátási hely) TÁMOP-pályázatok (3.3.10, 3.3.8, 3.4.4) személyiségfejlesztő programelemei AJKP Drogprevenciós pályázatok Klímaalapos pályázatok (pl. „Fel a szeméttel!”) ÖKO-iskola TÁMOP C (4 iskola- 7 feladatellátási hely) Pályázatok szerepe az egészségfejlesztésben

11 Klebelsberg Intézményfenntartó Központ 1.Egészséges táplálkozási szokások javítása 2.Lassítás (túlzott lekötöttség, rohanás megszüntetése), elég idő az étkezésre 3.Szülők szélesebb körének bevonása az egészségfejlesztő programokba 4.Környezettudatosságra nevelés (komposztláda, szelektív szemétgyűjtés) 5.Külső partnerek részvétele az egészségfejlesztő munkában 6.Iskolák közötti kapcsolati háló fejlesztése, jó gyakorlatok megosztása 7.Kollégium esetében nagyobb hangsúly a megelőzésre (drog, dohányzás) 8.Tárgyi feltételek javítása (mosdók, öltözők, sportudvar, …) Fejlesztendő területek

12 Klebelsberg Intézményfenntartó Központ Köszönöm a figyelmet! Klebelsberg Intézményfenntartó Központ Szekszárdi Tankerülete


Letölteni ppt "„HATÁR-HELYZETBEN” Az iskolai egészségfejlesztés kihívásai és lehetőségei a köznevelési rendszer átalakulása során Gerzsei Péter Igazgató Klebelsberg Intézményfenntartó."

Hasonló előadás


Google Hirdetések