Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Z generáció a grundon Az új generáció életében releváns erkölcsi kérdések feldolgozása a Pál utcai fiúk c. regény értelmezése során.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Z generáció a grundon Az új generáció életében releváns erkölcsi kérdések feldolgozása a Pál utcai fiúk c. regény értelmezése során."— Előadás másolata:

1 Z generáció a grundon Az új generáció életében releváns erkölcsi kérdések feldolgozása a Pál utcai fiúk c. regény értelmezése során

2 Z generáció Virtuális közösségek „Digitális bennszülöttek” Kamaszkor kezdete

3 Pál utcai fiúk A korszakról szól A regény A grundért folytatott, kitartó küzdelem története Közösségek: Iskola, Pál utcaiak, vörösingesek, gittegylet 5. osztály – az első felső „Az érdekli, ami releváns, átélhető, gyakorlati módon megtapasztalható, látható céllal rendelkezik.” digitalizált világ

4 Célok Értékek Kulturális alapelvek, amelyek kifejezik azt, hogy az adott társadalomban mit tartanak kívánatosnak és fontosnak. Szorgalom, kötelesség, fegyelem, felnőttek tisztelete Hűség, becsület, döntés következményének vállalása, megbocsátás Közösséghez tartozás érzése, kockázatvállalás a közösségért, kreativitás közös célért folytatott kitartó küzdelem, közösség ébresztette bátorság, lehetőség a kiemelkedő hősiesség kimutatására Fejlesztendő kompetenciák a komplex kihívások önálló, kreatív feladatmegold ásra sarkallnak

5 Állat asszisztált oktatás „A kutyát kimondottan a gyermekek számára teremtették. Nincs párja a csintalankodásb an.„ Henry Ward Beecher „A kutyát kimondottan a gyermekek számára teremtették. Nincs párja a csintalankodásb an.„ Henry Ward Beecher

6 Andrea Vanek-Gullner (Pädagogik mit Tieren) nyomán… a kutya feltétel nélkül elfogadja a gyermeket növeli az önkontrollt, csökkenti az agressziót sikerélményhez juttat Fejleszti a verbális készségeket (olvasás stb) motiváló stresszoldó jobbá teszi az osztályközösséget. a kutya feltétel nélkül elfogadja a gyermeket növeli az önkontrollt, csökkenti az agressziót sikerélményhez juttat Fejleszti a verbális készségeket (olvasás stb) motiváló stresszoldó jobbá teszi az osztályközösséget.

7 Mindenkinek oda kell figyelnie az utasításokra a siker érdekében.

8 Játékba rejtett szabálykövetés, koncentráció, kooperáció…

9 A zsebek meglepetést rejtenek: képet, kérdést, választ, feladatot. Máskor pedig megmutatja milyen sikeres az együttműködés.

10 Motiváció: „Akkor van kedvem hozzá, ha csinálhatom!”

11 A kutya fejleszti a verbális készségeket A beszédkésztetés is erőteljesebb a kutya jelenlétében: jól érthető utasítások – artikuláció, memóriafejlesztő hatás, szókincsbővítés. Az olvasás fejlesztésére is alkalmas a kutyával asszisztált pedagógia: figyelem fenntartása, rendszerezés, Szövegértés. A beszédkésztetés is erőteljesebb a kutya jelenlétében: jól érthető utasítások – artikuláció, memóriafejlesztő hatás, szókincsbővítés. Az olvasás fejlesztésére is alkalmas a kutyával asszisztált pedagógia: figyelem fenntartása, rendszerezés, Szövegértés.

12 A módszer Komplexitás (cselekvés- gondolkodás- kreatív alkotás) Élményközpontúság (játék) „Legyen az egy érzés egy versben, egy bonyolult nyelvtani szerkezet egy dalszövegben, vagy, mint jelen esetben egy szerep egy regényben.” Ingergazdagság (kézzelfogható tapasztalás)

13 1. óra:Közösségek Asszociációs játék (zsebszöveg-érték) „korabeli iskolai értékek” Szereposztás (kosár- tojás-név)

14 Térkép a grundhoz Interaktív térkép Páros feladat (Csónakos és Nemecsek) Csomópontokon kérdések és trükkök Milyen színek jellemzik őket? Milyen tevékenységeket űznek? Milyen iskolába járnak? Interaktív térkép Páros feladat (Csónakos és Nemecsek) Csomópontokon kérdések és trükkök Milyen színek jellemzik őket? Milyen tevékenységeket űznek? Milyen iskolába járnak?

15 Vezéregyéniségek a grundon A kutya egy kosarat visz parancsra „Bokának”, amiben képeket találnak a gyerekek a filmből. A képek hátulján egy –egy szövegrészlet olvasható. A gyerekeknek ki kell találniuk, hogy milyen fontos érték (értékes tulajdonságok) nyilvánul meg a rövid szövegben, majd meg kell határozniuk, hogy melyik vezért jellemzi.

16 … Zsebtrükk-tárgy Némajáték (drámapedagógia) értékek Egyletek a Z generációban Házi: Egyleti jelképek Szorgalmi: makett vagy térkép Zsebtrükk-tárgy Némajáték (drámapedagógia) értékek Egyletek a Z generációban Házi: Egyleti jelképek Szorgalmi: makett vagy térkép (üveggolyó, zászló, gitt, törökméz, fekete notesz, zsebtintatartó) Gittegylet Kreatív alkotás (üveggolyó, zászló, gitt, törökméz, fekete notesz, zsebtintatartó) Gittegylet Kreatív alkotás

17 Első plakát

18 2. óra: Geréb és az árulás Mozaikok Hámzseb-mozaik (Mi az árulás célja? Mi az árulás oka? - egyéni nyereség, irigység)

19 Bátorságpróba Térkép, makett bejelölése Akadálypálya (kőfal, domb, sás, csónak, üvegház.) Hármas csoportokban Kutya felvezetése, kérdések megválaszolása. Válaszokat a plakáton kell elhelyezni „Füvészkerti üzenet” értékek

20 … Geréb nevében… (kosár-név) Zsebüzenet Házi feladat: Grund térkép, makett Levélírás sms Levélírás sms

21 Második plakát

22 3. óra:Győzelem és veszteség Mit jelent a grund? Zseb- szövegré szletek

23 Előkészítés Kiáltvány (előzetes ismeret, kreatív alkotás) Eskü (videó részlet) Haditerv (bejelölése, megvitatása)

24 A háború Akadálypálya Ügyességi akadály, kutyás feladat Kérdések Hiba esetén kiesik egy „vörösinges” Ha kettőnél többen érnek célba, nyertek. Előzetes feladat a kérdésgyártás, pályaterv Értékek megbeszélése

25 Hogyan vált Nemecsek hőssé? Zsebmozaik Páros feladat, értékek Színes kezek (Mit tanultunk Nemecsektől?)

26 Harmadik plakát

27 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Z generáció a grundon Az új generáció életében releváns erkölcsi kérdések feldolgozása a Pál utcai fiúk c. regény értelmezése során."

Hasonló előadás


Google Hirdetések