Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

B E S Z Á M O L Ó A WIN (Women in Nuclear) Magyarország szakcsoport 2006. évi munkájáról.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "B E S Z Á M O L Ó A WIN (Women in Nuclear) Magyarország szakcsoport 2006. évi munkájáról."— Előadás másolata:

1 B E S Z Á M O L Ó A WIN (Women in Nuclear) Magyarország szakcsoport évi munkájáról

2 A évi első rendezvényt „Középpontban a nők” címmel, a Paksi Nők Társaságával együtt tartottuk meg március 16-án 17 órakor Pakson, a művelődési központban. - Több-e a rákos megbetegedés az Atomerőmű környezetében élő lakosság körében, mint az ország más térségében? - Milyen veszélyeket rejteget az Atomerőmű a reproduktív képes nők és gyermekeik számára? - Mit jelent az Atomerőmű egészségügyi szempontból mindannyiunknak, fiataloknak és időseknek, nőknek és férfiaknak? Előadók: dr. Ótos Miklós és Csuha Sándor A rendezvényről a Paksi Hírnök is beszámolt.

3

4 Az OAH és a TIT Stúdió Egyesület országos ismeretterjesztő konferenciát rendezett április 12-én a Magyar Tudományos Akadémia Dísztermében „Csernobil – 20 év után” címmel, a WIN 7 fővel képviseltette magát.

5 A Partners Hungary Alapítvány „Nők a helyi döntéshozatalban” képzési programjának keretein belül 2006 június 9-én konferenciát szervezett Sásdon „NŐI ÉRDEKEKÉRT – EGYÜTT avagy Női karrierek Magyarországon” címmel, itt a WIN is képviseltette magát.

6

7 Részt vettünk a Gastroblues fesztiválon én, az étel „bio-aktív legényfogó WIN-asszony módra” volt, mellyel a csapat szabadtűzön 3. helyezést ért el.

8

9

10 A Villamos Napok keretében megrendezésre került Biztonsági Napra (2006. szeptember 09.) gyerekek számára teszt kérdéseket (40 db) állítottunk össze. Részt vettünk a „Nők a politikai döntéshozatalban” konferencián a Parlamentben. (2006. dec. 08)

11 2007. évi események: - vezetőségválasztás, 2007.évi feladatterv felelősökkel, - képregény magyar változat középiskolás korcsoportnak (FINE-vel közös munka, köszönet Doszpoth Tamásnak), - trifolder felújítása, bemutatkozó anyag a honlapra, saját levelezőlista - kifestőkönyv felújítás (folyamatban), - részvétel az MTA Energetikai Bizottság által szervezett konferencián az új atomerőművekről, - részvétel a PIME-on (finn tapasztalatok begyűjtése, WIN Global kapcsolat újraélesztése), - Szilárd Leó fizikaverseny résztvevőinek csomag (könyv, CD),- köszönet az Atomfórumnak, a PA Zrt-nek és Dr. Radnóti Katalinnak a támogatásért, - Európa bálon részvétel 12 fővel – kapcsolatteremtés (PA Zrt-nek köszönhetően), - MNT által is vetített AL Gore film bemutatás szervezése Pakson (május 24-én) - Pécsi Vöröskereszt és nyugdíjasklub – WIN bemutatkozás (júniusban )

12 Tisztelt WIN tagsag! Engedjek meg, hogy az Orszagos Szilard Leo Fizikaverseny Versenybizottsaga, valamint a versenyen resztvevo valamennyi diak es tanar neveben halas koszonetemet fejezzem ki a WIN altal keszitett meglepetesert. Az osszeallitott csomag nagyon sok hasznos anyagot, informaciot tartalmaz, amelyet mind a tanarok, mind pedig a diakok biztosan jol tudnak majd hasznalni tovabbi munkajuk, ill. tanulmanyaik soran. Az MNT korabbi elnokekent kulon orom volt latnom, hogy a WIN az elmult evek "tetszhalott" allapota utan ujra teljes lendulettel robog elore: onallo otletei vannak, es azokat toretlenul meg is valositja! Orom volt olvasni a WIN szorolapjan azt, hogy a WIN ismet a zaszlajara tuzte a minel szelesebb kommunikaciot, es hogy ennek erdekeben mennyi mindent terveznek az MNT-s holgyek! Nagyon nagy, es nagyon jo meglepetest keszitettek valamennyiunk szamara! Meg egyszer nagyon koszonom Mindenkinek, aki resztvett ennek a kigondolasaban, az elokesziteseben es a megvalositasaban! Szivelyes udvozlettel Dr. Sukosd Csaba a Szilard Leo Versenybizottsag elnoke, az MNT alelnoke.

13

14 PA Rt július - Project „Green 2006” Közvélemény kutatási eredmények ( elemzés a kommunikációs stratégia megválasztásához) Az első, ami feltűnt, hogy nagyon jól átment az elmúlt évek legfőbb üzenete, az olcsóság (nem ennek kellene a lényegnek lennie! De jól és láthatóan ezt megértették az emberek) és hogy mekkora a részaránya az erőműnek. A második, hogy nagyon elhúzott a megújuló energia megítélése! Mindenki abban látja a megváltást. A harmadik, hogy nem voltak elégedettek az emberek az erőmű kommunikációjával. (62-es ábra...)

15 PA Rt július - Project „Green 2006” Közvélemény kutatási eredmények ( elemzés a kommunikációs stratégia megválasztásához) A negyedik, hogy sokan jónak tartják az internetet, mint hírforrást, de nem nézik az erőmű honlapját. Az internet, mint megjelenési lehetőség fontos lehet! ( es ábrák. Csak azokat kérdezték, akinek van internete és a 77 % nem tud az erőmű honlapról!) Az ötödik, hogy nagyon javult a fiatalok körében a megítélés, de a középkorúak és időseknél romlott! (és az alacsonyabb végzettségűeknél is ez látszik) Vagy ha nem is romlott, nem állt még helyre a régi szint.

16 "Van-e tudomása arról, hogy a nukleáris energia jövőbeli szerepének átértékelése van folyamatban a klímaváltás és a fosszilis energiahordozók krízise miatt? " 57 % nem tud róla! Még mindig nem tudják az emberek, hogy az atomerőnű nem járul hozzá az üvegház hatáshoz. Fontos, hogy támogatják új erőmű építését, HA AZ PAKSON LESZ! Különben nem! PA Rt július - Project „Green 2006” Közvélemény kutatási eredmények ( elemzés a kommunikációs stratégia megválasztásához)

17 Bizalmat vesztett az erőmű az üzemzavar miatt, még nem állt helyre a régi, „idilli” állapot (25-27-es ábrák) Tudnak az üzemidő hosszabbításról és támogatják. (Ezzel nem kell a továbbiakban kiemelten foglalkozni kommunikációs szempontból.)

18 Az alábbiak lehetnek súlypontok egy jó kommunikációs stratégia összeállításában : - Célcsoportok meghatározása (nemek, szocialzáció alapján információt szolgáltatni a véleményalkotáshoz), kapcsolatteremtési lehetőségek feltárása a női politikusokkal, - Energiaigény, energiaárak ( Hol állunk az EU-n belül, Villamosenergia termelés fokozása- gazdasági fejlődés, új munkahelyek teremtése), -Villamos energia részaránya, atomerőmű fontossága, -Atomenergia előnyei a fosszilisokkal és a megújuló energiákkal szemben, -Az internetes, CD-s és szórólapos ismeretterjesztési lehetőségek kihasználása, -A fiatalok bizalmának erősítése, az idősebbek bizalmának visszaszerzése, (kifestő, képregény, előadás sorozatok, párbeszéd) PA Rt július - Project „Green 2006” Közvélemény kutatási eredmények ( elemzés a kommunikációs stratégia megválasztásához)

19 -Célcsoportonként „testre szabott” kommunikációs anyagok (szóróanyagok) összeállítása, -Az atomerőmű környezetkímélő ismérveinek sulykolása, -(energia -hulladék- atomerőmű vonatkozásban) -Érvek, hogy miért jó, ha Pakson épülne új atomerőmű, -Emeljük ki az atomenergia elfogadásának növekvő trendjét az EU-ban és a világon, rávilágítva az okokra ( olajár, gázár, fosszilisok környezeti hatása, megújulók költségei) -Beszéljünk a világ más részein most épülő atomerőművekről is. -Legyen lista azon szakemberekről, akiket a sajtónak lehet ajánlani ha klímaváltozás témában tájékoztatást igényelnek. -Megcélozni és megszerezni néhány újság figyelmét. ( Reggeli újságok, Nők lapja, vidéki lapok- de csak empátiával rendelkező újságírókkal!) - Felosztani a kommunikációs területeket ( média, anyagok készítése, szakszervezetekkel kapcsolat, hosszú távú üzenetek, aktuális üzenetek-lobbi)

20 Milyen üzeneteket közvetítsünk? 1.A villamosenergiára szükség van, mert egy fejlődő gazdaságban nőnek az igények, - az energiahatékonyságnak és a megújuló energiaforrásoknak azonban van határa.- 2.A klímaváltozás érezhető, sürgőssé teszi a helyes döntések meghozatalát. 3.Kell egy megbízható, olcsó energia, ilyen az atomenergia. 4.Importfüggetlen energia kell és az atomenergia erre alkalmas. PA Rt július - Project „Green 2006” Közvélemény kutatási eredmények (elemzés a kommunikációs stratégia megválasztásához)


Letölteni ppt "B E S Z Á M O L Ó A WIN (Women in Nuclear) Magyarország szakcsoport 2006. évi munkájáról."

Hasonló előadás


Google Hirdetések