Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

 Múlt  Jelen  Jövő Személyes életút - vonatút Helyzetelemzés – SWOT-analízis Célkitűzések.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: " Múlt  Jelen  Jövő Személyes életút - vonatút Helyzetelemzés – SWOT-analízis Célkitűzések."— Előadás másolata:

1

2  Múlt  Jelen  Jövő Személyes életút - vonatút Helyzetelemzés – SWOT-analízis Célkitűzések

3 Az önéletrajz bevetése előtt tisztába kell jönnöd magaddal és céljaiddal. Ez azért fontos, hogy tudd:  Az állás, aminek a megszerzéséért küzdesz, valóban kifizetődő-e számodra?  Milyen munkakörben, milyen feladatokat látnál el szívesen?  Milyen szakmai kihívásokkal szeretnél szembe kerülni, milyen anyagi színvonalat képzelsz el, vagy helyileg hol akarsz dolgozni, mennyire vagy mobil? Az álláskeresési útvonal még pontosabb kijelöléséhez készíthetsz egy céglistát is, ahová azokat a cégeket sorold fel, ahol szívesen dolgoznál. Önismereti szempontból tisztában kell lenned erősségeiddel, gyengeségeiddel és a lehetőségeiddel. (SWOT)

4 A következő bontásban tekintheted át a céljaid:  Rövid távú célok – ide tartoznak azok a célok, amelyek két éven belül kivitelezhetők. Például a szakmai gyakorlat, az első munkahely megszerzése vagy a nyelvvizsga.  Középtávú célok – a kettőtől öt éves időintervallum között megvalósítható célok, mint a magasabb pozíció, illetve jövedelem elérése, a szakmai specializáció, vagy a másoddiploma.  Hosszú távú célok – azok a célok, amelyek megvalósulásához több mint öt évre van szükség.

5  Formális álláskeresés (a munkáltató aktívabb) Az állást kereső alapvetően passzív, a munkáltató kezdeményezésére reagálva jelentkezik. Az álláskereső egy konkrét igényre reagál. Várakozik a számára ideális pozíció megjelenésére. Annak ellenére, hogy látszólag mindent megtesz, mégis azt látja a környezet, hogy többnyire nem jár sikerrel.  Informális álláskeresés (a munkavállaló aktívabb) Nagyfokú belső motiváció jellemzi az álláskeresőt. Célirányosan keres, szűkítik a kínálkozó lehetőségeket, csak a számukra kívánatos pozíciókra pályáznak. Milyen csatornákon keresztül kereshetünk munkát?

6 On-line  Karrier portálok  Vállalati karrier oldalak  A személyzeti tanácsadók/fejvadászok Off-line  Újsághirdetések, fajtái  Networking – kapcsolati tőke  Állásbörzék  Munkaügyi Központok, Alapítványok  Karrier Irodák - nem csak végzősöknek Mit gondoltok, melyik módszer a legsikeresebb?

7 40% 20% 13% 7% 3% A feltüntetett százalékok az egyes módszerek sikerességét mutatja a Központi Statisztikai Hivatal adatai alapján.

8 Ezekből számtalan szereplő található a piacon. Csak néhány példa: www.allas.lap.hu, www.monster.com, www.jobmonitor.hu, www.jobline.hu, www.profession.hu, www.workania.hu, vagy Index Karrier rovat. Rengeteg hasznos funkcióval rendelkeznek, és a szolgáltatásaik többsége ingyenes, hiszen a bevételük a munkáltatók oldaláról származik. Lehetőség van konkrét munkaterület szerint keresni, feltöltheted a CV-det, értesítéseket és hírlevelet kaphatsz, illetve egyéb fontos információkat, segédleteket, cikkeket és teszteket. Találhatsz olyan portált is, ahol az ott meglévő adatbázis alapján láthatod, hogy milyen karrierlépcsőkön mentek keresztül a hozzád hasonló pozícióból induló pályakezdők. On-line

9  Jellemzően a nagyobb cégek tartanak fenn karrierportált, de általánosságban elmondható, hogy középvállalkozásoknál is található legalább egy e-mail cím a személyi ügyekért felelős kolléga eléréséhez.  Ezeken a weboldalakon pontos leírást találhatsz a karrierlehetőségekről, állásajánlatokról, továbbá megtudhatod a HR-es kolléga nevét is, akihez továbbküldöd majd önéletrajzod, így névre szólóan írhatod a motivációs levelet.  A karrierportálra direkt feltöltheted az önéletrajzod vagy elküldheted e-mailben. Ezt spontán CV küldésnek is szokták nevezni, hiszen ilyenkor általában nem egy meghirdetett pozícióra jelentkezel. On-line

10  A személyzeti tanácsadók  A személyzeti tanácsadók az alsó- és középszintű pozíciókra keresnek jelöltet.  A fejvadászok  A fejvadászok többnyire a már tapasztalattal rendelkező álláskeresőkkel foglalkoznak, és ott is javarészt felsővezetői szinttel.  Személyzeti tanácsadókat azok a cégek veszik igénybe, akik nem tudnak, vagy nem akarnak saját személyzeti szakembereket alkalmazni, ezért „kiszervezik” ezeket a feladatokat.  A szolgáltatásaik az álláskeresők számára ingyenesek. A jelentkezők adatait négy hónaptól egy évig tartják az adatbázisukban díjmentesen.  Visszajelzést abban az esetben kapsz, ha egy általuk keresett pozícióra alkalmasnak találnak.  Előnye, hogy szakterületekre specializálódott cégek találhatók közöttük, így a megfelelő tanácsadót lehet alkalmazni egy pozíció megüresedésénél.  Hátránya a közvetítésből fakadó időigényesség, hiszen nem kapsz azonnali állásajánlatot a tanácsadótól, hanem a cég végső beleegyezésére is szükség van. (Példa: www.grafton.hu) On-line

11  Újsághirdetések: Ezek közül az ismertebb napilapoktól kezdve, pl.: Népszabadság vagy Zalai Hírlap, az ismertebb hetilapokon át, mint a HVG vagy a Figyelő, egészen a szakmai lapokig – munkaügyi szemle, mérnök újság – eljuthatsz, és érdemes is végigböngészni őket.  Saját hirdetés feladása: Kis cégeknél gyakori, hogy nem hirdetik meg az állást, hanem először a helyi kínálatot nézik át. Ezért is lehet érdemes saját hirdetést feladni, megjelölve a végzettséged és nyelvtudásod valamint, hogy milyen jellegű állást keresel. Off-line

12  Legelterjedtebb a cég megnevezésével történő hirdetés. A cégnek ez reklám lehetőséget is jelent, hiszen megjelenik a cég neve illetve a logója, ráadásul a hirdetés szövegében, a cég bemutatásakor is megpróbálják fényezni magukat. Ilyenkor a következő tipikus mondatokkal találkozhatunk: „Az XY ZRT. a … termékek piacvezető kelet-európai gyártója, magyarországi leányvállalatának dinamikus növekedése következtében…”  Egy személyzeti tanácsadó cég hirdetésénél a klienseik adatait bizalmasan kezelik, így a megrendelő, munkaadó cég nevét is sokszor homály fedi, pl.: „Megbízónk egy svéd tulajdonú, nagy múltra visszatekintő cég…”  Találkozhatsz olyan hirdetéssel is, ahol a cég nem kerül megnevezésre. Erre akkor kerül sor, ha a cég nem akarja felfedni kilétét a versenytársak miatt. Olykor valójában nem keres senkit, csak az adatbankját bővíti. Munkavállalói szempontból riasztó lehet, hiszen nem tudod, hogy hova adod be a jelentkezésed, és így a motiváció megfogalmazása illetve önmagad ösztönzése is nehezebb.  Új üzlet nyitásakor vagy új cég alapításakor gyakori, hogy a munkaadó gyűjtőhirdetést ad fel. Például egy üzlet nyitásakor egy hirdetésen belül egyszerre kereshet a cég üzletvezetőt, üzletvezető helyettest, és eladókat is. Off-line

13  Az egyik legjelentősebb álláskeresési csatorna a személyes kapcsolatok megléte, ezek felhasználása.  Ezért érdemes listát írnod a potenciális kapcsolataidról, akik segíthetnek az álláskeresésben! Ezek között lehetnek tanárok, szakmai gyakorlati vezetők, barátok, családtagok, volt egyetemi csoporttársak, és akár szomszédok is. Közöld minél több emberrel, hogy állást keresel, hangoztasd ezt egyfolytában on- és off-line!  Küldj körüzenetet az általad regisztrált közösségi oldalakon, tudasd a környezeteddel, hogy ha találkoznak egy lehetőséggel, akkor Téged keressenek meg először!  Az ajánlásokon alapuló munkatárskeresés azért előnyös a cégeknek, mert megbízható forrásból kapják az információt és emellett roppant költséghatékony módszer. Off-line

14  Szinte minden nagyobb egyetem szervez állásbörzét, több helyen pedig évente két alkalommal is (őszi és tavaszi rendezvény). A cégeknek elsősorban reklám lehetőség, másodsorban az adatbázisukat bővíthetik – későbbi pozíciókhoz - de a konkrét állásajánlat ritka.  Mellette szól, hogy közvetlen kapcsolatba kerülhetsz a cég képviselőivel, információt gyűjthetsz róluk – későbbiekben jó pont, ha egy adott névre hivatkozva keresed meg őket.  Mindemellett szakmai előadásokat hallgathatsz, és próbainterjúkon vehetsz részt magyar és már angol nyelven is. Önismereti teszteket tölthetsz ki, és grafológia vizsgálatnak vetheted alá magad. Ezek segítséget adhatnak még az álláskeresés megkezdése előtt, továbbá kiadványokat gyűjthetsz, melyekben sok cégről olvashatsz. Ezek jó alapanyagot szolgáltatnak a spontán CV küldéshez.  Az állásbörzék is igényelnek felkészülést, hiszen benyomást tehetsz a későbbi potenciális munkaadóidra. Off-line 2011. november 8. (kedd): Pannon Állásbörze Veszprém!!!!! 2011. november 15. (kedd): Diplomán T.T.N. : Keszthely!! Grafológia ismét

15  Minden megyében megtalálhatod őket, és szolgáltatásaik díjmentesek. Nemcsak állásközvetítéssel foglalkoznak, hanem tanfolyamok és tréningek szervezésével, és feladataik között megtalálható a tanácsadás is.  Főként alacsonyabb végzettséggel rendelkező álláskeresőkkel foglalkoznak. Hátránya, hogy elhúzódó és hosszadalmas lehet.  Az Európai Foglalkoztatási Mobilitás Portálja: http://eures.europa.eu Off-line

16  Legfontosabb feladatuk: tanácsadással és információszolgáltatással segíteni a munkaerőpiacon való eligazodást, különböző rendezvények, fórumok rendezésével találkozási felületet biztosítani a munkát kereső végzős hallgatók és a cégek számára. Egyéb tevékenységek:  önéletrajz tanácsadás: segítségnyújtás önéletrajzod megírásában,  munkaerő-piaci információk gyűjtése, feldolgozása és közzététele,  felkészítés interjúra,  szakmai gyakorlati lehetőségek felkutatása,  tréningek szervezése. Off-line

17  Készítsen három névlistát és nevezze el A, B és C listának.  A lista közvetlen döntési pozícióban lévő ismerősök,akik közvetlen állást biztosítanak.  B lista – nincsenek közvetlen döntési pozícióban, kapcsolatot létesítenek az A listán szereplőkkel.  C lista, akik az álláskeresésnél bármilyen egyéb módon segíthetnek.

18  50 cégből álló célcsoport lista  Írd be azokat a cégeket, amelyek számodra valamiért vonzóak és szeretnél ott dolgozni.  A cégekhez tartozóan a döntéshozó szakember nevét is beírjuk a listába. (telefonos internetes, keresés)

19  Legyél pontosan tisztában azzal, hogy milyen állást keresel, mik a céljaid és mit szeretnél elérni!  A listán szereplő embereknek mond el, hogy állást keresel.  Először telefonon vagy személyesen érdeklődj, majd küld el az önéletrajzod és a motivációs leveled.

20  Az igényeid legyenek reálisak!  Ne várd, hogy azonnal felajánljanak neked egy állást. Csupán információt cserélsz a későbbiekben ez is segíthet.

21  Nem elég a listákon szereplő személyeket csupán egyszer megkeresni!  Érdemes kéthetenként telefonon vagy személyesen ismét megkeresni őket és megköszönni, hogy ennyit fáradoztak, mellesleg pedig megkérdezni, hogy mire jutottak.

22 Piramis 1. - Nesze semmi Piramis 2. - Borítékolás, sokszorosítás, kattintás, e-mailezés Piramis 1. - Nesze semmi A kétes piac leggyakoribb ajánlatai a piramisjáték logikája alapján működnek. Legelterjedtebb válfajuk semmilyen konkrét munkát nem fogalmaz meg, csupán azt kéri, hogy telefonáljunk (esetleg emeltdíjas számra) vagy írjunk a további információkért. Ha egy levélváltást követően befizetjük a kért regisztrációs vagy rendszerbelépési díjat, látni fogjuk, hogy nekünk ugyanolyan szöveggel kellene embereket behúznunk, mint amivel minket átvertek, így ékelődhetünk be a piramisba. Piramis 2. - Borítékolás, sokszorosítás, kattintás, e-mailezés Egy másik változat olyan munkát ígér, ami nem valós tevékenység, hanem a szimpla piramisjáték szépen megfogalmazott elnevezése. Ha elfogadnánk a munkát, és befizetnénk a bármilyen címen elkért néhány száz, vagy ezer forintot, úgy a nekünk küldött levelet kell továbbküldenünk további becsapottak részére. Az ál- távmunkaadók mindezt úgy hirdetik, mint borítékolás, sokszorosítás, másolás, e- mailek küldése. Józan ésszel belátható, hogy nincs igazi cég, amelyik távunkást fizetne borítékolásért vagy e-mailek küldéséért, ám ha a hirdető mindezért több százezres fizetést ígér, talán el is akarjuk hinni, hogy ez lehetséges.

23 Piramis 3. - MLM-nek álcázva Piramis 3. - MLM-nek álcázva Az MLM (multi-level marketing) sokak szemében már önmagában is piramisjáték. Ez az üzleti modell valójában nem további értékesítők beszervezésével, hanem az adott termék értékesítésével ígér jövedelmet. Azok a csalók, akik az MLM hívószót használják pénzszerzésükhöz, a beszervezéssel jutnak jövedelemhez, valódi termék nincs a rendszerben. Munkaközvetítésnek álcázott pénzgyűjtés Munkaközvetítésnek álcázott pénzgyűjtés Másik típusú csalás, ha nem kimondott munkát, hanem biztos állásajánlatokat akarnak eladni nekünk. Azok a munkaközvetítő cégek, melyek pénzt kérnek egy ilyen listáért, szintén csak a pénzünkre utaznak. A profi munkaerő-közvetítő cégek ugyanis soha nem a munkavállalók, hanem a munkaadók által befizetett díjakból élnek, az ajánlatokat pedig ingyenesen közvetítik, a munkát keresők számára. Az interneten amúgy is hemzsegnek a szabadon elérhető állásportálok és ajánlatok, vajon honnan tudna "többet" egy olyan cég, amelyik rászorul a mi néhány ezer forintunkra? Fiktív munkák, kámforrá váló cégek Fiktív munkák, kámforrá váló cégek Ezen a pályán a legegyszerűbb, ugyanakkor a legnehezebben kiszűrhető csalások azok a "vállalkozások", melyek konkrét ígérettel, megfogható profillal és reális ajánlattal jönnek, telefonszámmal és bankszámlaszámmal rendelkeznek, és úgy tűnik, minden rendben velük. Miután azonban fizettünk nekik - akár a munkához szükséges termékcsomagért, akár egy úgynevezett továbbképzésért, ami feltétlenül szükséges a munkavégzéshez -, egyszerűen eltűnnek.

24 A hirdetésben nincs megnevezve a munka, azt csak bizonyos összeg befizetése után ismerhetjük meg. A hirdető cégnek vagy vállalkozónak az interneten sem található meg a székhelye, cégjegyzékszáma, csak postafiók vagy e-mail elérhetőség szerepel. Pénzt kérnek olyan munka ígéretével, melyről józan ésszel belátható, hogy nem létezik, vagy ezeket a munkákat nem éri meg kiszervezni. Például borítékragasztás, e-mailek küldése, olvasása, szörfözés a neten. Irreálisan magas jövedelmet ígérnek, gyakran semmiféle képzettséget nem igénylő munka elvégzéséért. A "pénzért kínálunk munkaközvetítést (vagy ingatlanközvetítést)" mindig gyanús. Ezekben az ajánlatokban gyakran esik szó rejtett munkaerőpiacról, VIP-álláslistákról, ami biztosan kamu. A hirdetésben multi-level marketingre hivatkoznak, de hogy milyen termékről van szó, az nem tudható. A hirdetésben megadott telefonszám emeltdíjas. Munkaszerződést nem kínálnak, vagy regisztrációs (nyilvántartási, belépési stb.) díj, esetleg több ezer forintos postaköltség befizetéséhez kötik.

25 Forrás: http://www.munkaportal.ro Ne dőljünk be a hamis álláshirdetéseknek! http://www.sc.bme.hu (BME Diákközpont) Kapcsolati háló- álláskeresés összefüggései http://www.sztekarrier.hu Álláskeresés a gyakorlatban- álláskeresési csatornákról bővebben


Letölteni ppt " Múlt  Jelen  Jövő Személyes életút - vonatút Helyzetelemzés – SWOT-analízis Célkitűzések."

Hasonló előadás


Google Hirdetések