Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Dashboardok mobil eszközökre Tapasztalatok és megfontolások Marosi Gergely IQsymposium 2012. április 26.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Dashboardok mobil eszközökre Tapasztalatok és megfontolások Marosi Gergely IQsymposium 2012. április 26."— Előadás másolata:

1 Dashboardok mobil eszközökre Tapasztalatok és megfontolások Marosi Gergely IQsymposium április 26.

2 2 A Magyar Telekom Csoport A Magyar Telekom… … piacvezető távközlési szolgáltató Magyarországon, Macedóniában és Montenegróban … vezető szolgáltató az IT/SI piacon … folyamatosan erősödő szerepet tölt be a kapcsolódó piacokon is:  mobil és online tartalom (Origo, IWIW)  Otthonőrző csomag, Life network, Ozone network  energia szolgáltatás Albania Moldova Romania Bulgaria Hungary Croatia Serbia Montenegro Macedonia Moldova Romania Bulgaria Hungary Croatia Montenegro Macedonia Moldova Romania Bulgaria Hungary Croatia BiH Serbia Greece Montenegro Macedonia Kosovo Slovenia Albania Magyar Telekom Invitel UPC Telekom Nemzetközi jelenlét Magyarországi inkumbensek

3 3 Kontrolling tevékenység a Magyar Telekom Csoportnál Felsővezető riport 73 oldalas ppt Az MT csoport legfontosabb pénzügyi mutatóival Állandó és magas szakmai színvonalú kontrolling munkát igényel Komplex termékportfólió Összetett szervezeti struktúra (hazai és nemzetközi leányvállalatok) Tulajdonosi elvárások Befektetői elvárások Hatósági adatszolgáltatás (NMHH, GVH)

4 4 Új dimenzió – a mobilitás Az igények kielégítésére SMS riport már több mint 10 éve A mobilitási lehetőségek kihasználása sürgető igényként jelentkezik. A legfontosabb megoldandó célok:  Topmenedzsment „hulladékidejének” jobb hasznosítása  Szabadság élmény a felhasználók számára  Rendelkezésre állás idejének megnövelése nemzetközi felmérés szerint a topvezetők átlagosan napi 3 órát töltenek az asztali számítógépük mellett

5 5 Itt és most A továbblépés objektív akadályai voltak: 1.Heterogén környezet – sok gyártó, sokféle operációs rendszer, különböző hardverkövetelmények 2.A telefon kijelzők mérete 3.Elérhető sávszélesség hiánya 4.Mobil kliensek hiánya 3G4G 2010: Ipad megjelenése – elképesztő sikeresség Új generációs hálózatok megjelenése: 2005 – 3G hálózat tesztüzeme( T- Mobile) 2010 – 4G hálózat tesztüzeme (T- Mobile)

6 6 Célok és alapelvek Alapelvek:  Olyan eszközt válasszunk, amely lehetővé teszi a magas fokú vizualizációt PC és Ipad klienssekkel is. El kell kerülni a kettős fejlesztést (költség, időráfordítás))  Korszerű, versenyképes technológiát válasszunk (Gartner)  Használjuk ki minél hatékonyabban a vállalat meglévő erőforrásait. Cél:  Üzleti igényeken alapuló, jól definiált követelményrendszer alapján objektív döntést hozni.  A fenti célhoz több különböző nézőpontból gyűjtöttük össze az elvárásokat: Vizualizációs képességek (diagram típusok, következetes színkódolás lehetősége, stb) A riportkészítési folyamat bonyolultsága, tanulhatósága Felhasználói élmény IT üzemeltetési kérdések (hardware és szoftver) Magyarországi terméktámogatás Adatbiztonság Liszensz költségek Illeszkedés a meglévő és jövőbeli DT és MT környezethez.

7 7 MER dashboard eszköz választás

8 8 IBM Cognos Reporter Adattárház képzett fejlesztőcsapata iPad kliens Active report: mht fájlformátum, amely a formai megjelenést és az adatokat egyaránt tartalmazza. Microsoft szabvány, tehát Internet Explorer böngészővel megjeleníthető PC-n. Cognos Mobile kliens Ipad-en megjeleníti. Active report: mht fájlformátum, amely a formai megjelenést és az adatokat egyaránt tartalmazza. Microsoft szabvány, tehát Internet Explorer böngészővel megjeleníthető PC-n. Cognos Mobile kliens Ipad-en megjeleníti. DT és MT architektúrához illeszkedik Kiváló vizualizációs képességek

9 9 Vezetői dashboard újratervezése Tartalmi kérdések újragondolása: dashboard vagy riport? Új, alkalmasabb diagramtípusok kiválasztása Struktúra újragondolása, az eszköz lehetőségeit is figyelembe véve A jó Dashboard jellemzői  Követi a vezető gondolkodási logikáját  Összefüggések feltárására helyezi a hangsúlyt  Egybetartozó információk egy képernyőn  Felhívja a figyelmet a lényegre  Színek és diagramok következetes alkalmazása  Egyszerű, magától értetődő használat  Gyorsan előállítható  Wow hatás Tapasztalatok, tanulságok  A vezetői dashboard kialakítása interaktív és iteratív folyamat - a ráfordított idő 20% : alapváz elkészítése 40% : kivételkezelés 40% : személyre szabás  Komolyan kell építeni a terület szakértőinek tapasztalataira  Bátran kell alkalmazni az új technológia adta lehetőségeket  A magas fokú szakmai tudás, és a jókedvű csapatmunka sikerre predesztinál

10 Gyakorlati bemutató a MER dashboard Demo verziójával, mely nem tartalmaz valós adatokat a MT működéséről, sőt a riportolási egységek megnevezése helyett is a semleges Segment A, Segment B megnevezés szerepel.

11 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Dashboardok mobil eszközökre Tapasztalatok és megfontolások Marosi Gergely IQsymposium 2012. április 26."

Hasonló előadás


Google Hirdetések