Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A közúti közlekedési szolgáltatási szektor (2014) Az összes mo-i alkalmazott 3,5%-a Éves adófizetés: kb. 500 Mrd Ft, az államháztartás bevételének 5%-a.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A közúti közlekedési szolgáltatási szektor (2014) Az összes mo-i alkalmazott 3,5%-a Éves adófizetés: kb. 500 Mrd Ft, az államháztartás bevételének 5%-a."— Előadás másolata:

1

2 A közúti közlekedési szolgáltatási szektor (2014) Az összes mo-i alkalmazott 3,5%-a Éves adófizetés: kb. 500 Mrd Ft, az államháztartás bevételének 5%-a Hozzájárulás a GDP-hez: kb.1600 Mrd Ft, a teljes magyar GDP 5%-a * járművek pótkocsi nélkül Vállalkozások száma 11.84261.933* 1.50714.806 Jármű darabszám

3 1. 3. 2. 3. 2. 1. Közlekedési alágazatok között Fuvarozók és saját számlás szállítók között magyarországi székhelyű és külföldi honosságú fuvarozók között Az MKFE prioritása:

4 Az uniós közúti fuvarozó vállalkozások egy nap alatt átlagosan annyi árut mozgatnak, mint amennyit a kombinált fuvarozással foglalkozó vállalkozások egy év alatt szállítottak el az EU-ban 2013-ban. Az uniós közúti fuvarozó vállalkozások másfél hónap alatt átlagosan annyi árut mozgatnak, mint amennyit vasúton egy év alatt szállítottak el az EU-ban 2013-ban. 1 nap 1 év 1,5 hónap 1 év

5 0,6-0,9 liter 2,6 liter 5,9 liter 6,6 liter 7,6 liter 100 km A nehéz tehergépjárművek /haszongépjárművek/ káros anyag kibocsájtása 95%-kal csökkent 1990 és 2014 között. 1990 2014 95% Mennyi üzemanyagra van szükség ahhoz, hogy egy utas megtegyen 100 kilométert? gázolaj benzin

6

7

8 Az össztonna-kapacitás viszont folyamatosan nőtt!

9

10 Magyarország nemzetközi* teljesítménye (millió tkm) 2004 – 2013 * fuvardíjas, harmadik országos és kabotázs is

11 A magyar fuvarozók harmadik országos tevékenysége 2004 – 2013 (millió tkm)

12

13 Magyarország piaci részesedése a csatlakozás óta A, nemzetközi összes 2004: 1,9% 2008: 3,7% 2013:4,4% (ezzel a 7. helyen áll, 1. PL: 24,4%, 2.ES: 11,3%, 3.DE: 8% ) B, harmadik országos 2004: 2,2% 2008: 6,6% 2013:7,9%(ezzel a 4. helyen áll, 1. PL: 27,2%, 2.LT: 8,5%, 3.SK: 8,2% )

14

15 kereskedelmi gázolaj üzemanyag-megtakarítás 100e Ft-ig napidíj 40 EUR-ig gépjárműadó-csökkenés iparűzési adó baleseti adó vagyonátruházási illeték bp-i behajtási kedvezmény Iparűzési adó Vagyonátruházási illeték Útdíj?

16 útdíjhitel MNB növekedési hitelprogram utólagos fizetés az UD-ben forgalomkorlátozás KSZ útdíjbírságok (12Mrd/1,6Mrd) bilaterális egyezmények jogosulatlan fuvarozás (bár az utóbbiaknál is történtek előrelépések)

17 MOL –MKFE Gold kártya - alapadatok

18 -ÁFA visszatérítés (MKFE Pénzügyi Szolgáltató Zrt.) -flotta-kedvezmények (MKFE Biztosítási Alkusz Kft. MKFE Szolgáltató Kft. Közúti Közlekedési Akadémia Kft.) és ezek további kiterjesztése és fejlesztése

19 A „kiszolgáltatottság” csökkentése: -Megbízók (KÁSZ) -Hatóságok (bírságrendelet, KEBU, képzés,szemléletváltás)

20 AMIT MÉG SZERETNÉNK ELÉRNI

21 ÚTDÍJ Üdvözöljük az „amnesztia” törvényt, de szükséges az Útdíj törvény további finomhangolása -a”jegytépés” utólagossá tétele -A viszonylati jegy használatának finomhangolása -Az utólagos díjfizetés kiterjesztése /az MKFE ebben szerepet tud vállalni/ -Bírságoláskor különbségtétel a szándékosság és a tévesztés között -Riasztási rendszer az ismétlődő bírságok elkerülése érdekében -Társadalmi Egyeztető Szervezet felállítása és működtetése -A KRESZ módosítása a korábbi elképzeléseknek megfelelően

22 PIACVÉDELEM -a 261/2011. (XII.7.) Korm. rendelet bekövetkezett módosítása, a rendelet szellemiségének „aprópénzre váltása” az ellenőrző hatóságok közreműködésével -a bilaterális egyezmények felülvizsgálatának megkezdése -a vegyesbizottsági értekezleteken egyes relációkban az engedélykontingensek felülvizsgálata -a Komplex Ellenőrzési és Bírságolási Útmutató kidolgozása, majd annak 2015-től kezdődő következetes alkalmazása -a 156/2009. (VII.29.) Korm. rendelet (az ún. bírságrendelet) felülvizsgálata, egyes büntetési tételek csökkentése, mások emelése -az ellenőrzésekhez szükséges személyi, technikai és anyagi eszközök megfelelő szintjének biztosítása -az ellenőrzésben résztvevők szakszerű felkészítése

23 VERSENYKÉPESSÉG -az iparűzési adóból történő levonhatóság kiterjesztése a külföldön megfizetett útdíjakra is -a képzett gépjárművezetői utánpótlás biztosítása - állami forrásokat is bevonva -a vagyonátruházási illeték eltörlése a haszongépjárművekre;

24 Köszönöm megtisztelő figyelmüket! MKFE – a szolgáltató érdekvédelem


Letölteni ppt "A közúti közlekedési szolgáltatási szektor (2014) Az összes mo-i alkalmazott 3,5%-a Éves adófizetés: kb. 500 Mrd Ft, az államháztartás bevételének 5%-a."

Hasonló előadás


Google Hirdetések