Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A külpiac házhoz jön! „SIKER” Stratégia, Információ és Külkapcsolatok az Export Relációkban 2013. november 7.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A külpiac házhoz jön! „SIKER” Stratégia, Információ és Külkapcsolatok az Export Relációkban 2013. november 7."— Előadás másolata:

1 A külpiac házhoz jön! „SIKER” Stratégia, Információ és Külkapcsolatok az Export Relációkban november 7.

2 Nemzeti Külgazdasági Hivatal - HITA A Kormány 265/2010. (XI.19) sz. rendeletével hozta létre a Nemzeti Külgazdasági Hivatalt (HITA) január 1-vel. A Hivatal a Miniszterelnökség irányítása alatt működő központi hivatal, önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv, létszáma 150 fő. A Hivatal feladata egyfelől a hazai kis- és középvállalkozások külgazdasági tevékenységének támogatása (üzletfejlesztés), másfelől a külföldi cégek magyarországi befektetéseinek ösztönzése (befektetés-ösztönzés).

3 Mindenkihez eljutunk Magyarországi hálózat Központi iroda: Budapest Regionális hálózat: 15 iroda, mely lefedi az ország területét Külföldi hálózat 47 ország 61 városában dolgozó 74 külgazdasági szakdiplomata

4 Hazai és nemzetközi hálózat Országos lefedettség Helyi szintű tevékenységet biztosítása: igényfelmérés, tanácsadás, információszolgáltatás. Regionális rendezvények Széleskörű kapcsolat a helyi hatóságokkal, önkormányzatokkal, szakmai és civil szervezetekkel, vállalkozásokkal, vállalkozói szervezetekkel, médiával. Adott reláció gazdasági információinak gyűjtése és közzététele Helyi ismeretek, információk közvetítése, segítségnyújtás Helyi rendezvények (multiszektorális, GVB-k melletti üzleti programok stb.) Belföldi regionális hálózat KGSZ hálózat koordinálása

5 A HITA szolgáltatásai

6 Üzletfejlesztési szolgáltatásaink 1.INFORMÁCIÓSZOLGÁLTATÁS Ország információk Ágazati információk Magyar és idegen nyelvű kiadványok 2.ÜZLETI PARTNERKERESÉS Üzleti Hírek: 3.ÜZLETEMBER-TALÁLKOZÓK 4.KÜLFÖLDI KIÁLLÍTÁSOK 5.KÉPZÉSEK HITA KKV Akadémia Exportőrképzések

7 Üzleti partnerkereső szolgáltatások Adatbázis jellegű szolgáltatások Beszállítói adatbázis Enterprise Europe Network partnerközvetítő és innovációs adatbázisa Hungarian Technology Projects Tenderfigyelő szolgáltatások Üzleti partnerkereső rendezvények, szolgáltatások Cégre szabott, ágazati fókuszú tanácsadás Üzletember-találkozók, fórumok Kiutazó delegációk, tanulmányutak, vásárlátogatások Kiállítási részvétel

8 Információs források a HITA honlapján

9 Rendezvénynaptár, friss hírek

10 Országinformációs rendszer

11

12 Üzleti hírek/üzleti ajánlatok

13 Enterprise Europe Network (EEN) Nemzetközi hálózat  világ legnagyobb és az EU egyetlen vállalkozásfejlesztési hálózata  jelenleg összesen 54 országban fog össze közel 600 üzletfejlesztési és innovációs szervezeteket  Egyedülálló földrajzi lefedettség (EU tagállamokon kívül pl. USA, Dél-Korea, Szíria, Marokkó, Oroszország, Kína) és tevékenységi kör (üzletfejlesztés és K+F/innováció)  Cél: KKV-k külpiacra jutásának segítése, nemzetközi kapcsolataik bővítése, innovatív technológiák hasznosításának elősegítése, K+F pályázatokba való bekapcsolódásuk támogatása  Célcsoport: mikro- kis- és középvállalkozások, kutatók, kezdő vállalkozók, egyetemek, klaszterek  Magyar hálózat: országos lefedettségű konzorcium, egyedülálló platform, HITA konzorciumvezető, koordinátor és tag is (Közép- és Észak-Magyarország régióban), többi megyében Kamarák és Vállalkozásfejlesztési/Élénkítési Alapítványok a tagok

14 HITA EEN tevékenységek  Cégre szabott üzletfejlesztési/innovációs és K+F tanácsadás (kiemelt témakörök: közbeszerzés, IPR, finanszírozás, pályázatok)  Szakmai programok megvalósítása és follow up: szeminárium, tréning, workshop, nemzetközi üzletember találkozó, szakmai tanulmányút céglátogatással egybekötve  Nemzetközi partnerkeresés: üzleti és innovációs partnerközvetítő szolgáltatás adatbázis támogatással  Nemzetközi együttműködések elősegítése K+F pályázati konzorciumokba való bekapcsolódás révén  Közbeszerzési tenderfigyelő szolgáltatás  Nemzetközi projektek (pl. Erasmus, KIC)

15 Képzések - KKV Akadémia Célja: –a KKV szektor versenyképességének növelése Módszer: –átfogó és gyakorlatorientált ismeretanyag –külföldi előadók, elismert trénerek –sikeres magyar exportőrök osztják meg tudásukat –interaktív kiscsoport feladatok megoldása üzleti környezetről, export-piacelemzés és a menedzsmentről, finanszírozás és hatékony kiállítási részvételről, innovációról és marketingről, külpiaci jelenlét fejlesztéséről hallgathattak előadásokat a résztvevők. A program negyedik alkalommal került megrendezésre, eddig mintegy 53 résztvevővel.

16 Év Exportőre Díj Célcsoport:  hazai mikro-, kis- és középvállalkozások Pályázási feltétel:  saját gyártású termékkel rendelkeznek Célunk, hogy a hazai kis- és középvállalkozások körében ezzel is növelje a tudatos és innovatív exportőrök számát, illetve hogy a díjazottak külgazdasági modelljeit példaként állítsa mások elé. Pályázni az alábbi kategóriában lehet: 1.„Év exportőre 2013 – Tudatos Exportőr” 2.„Év exportőre 2013 – Innovatív Exportőr” 3.„Év exportőre 2013 – Meghatározó Exportőr” 4.„Év exportőre 2013 – Regionális stratéga” 5.„Év exportőre 2013 – Legnagyobb Legkisebb Exportőr” 6.„Év női exportőre 2013 – ERGO és HITA Enterprise Europe Network közös díja” Aktuális pályázat: 123 pályázat, 93 cég.

17 Sikertörténetek Export eredmények: A tavaly áprilisi oslói borbemutató eredményeként a norvég állami monopólium tendert írt ki somlói furmint beszerzésre, amin a Tornay Pincészet sikeresen indult, így palackos megrendeléshez jutott. A rimini RHEX Horeca Expo kiállítást követően a Via Group-Metropolitan Studium Kft 40 szobás római szálloda komplett felújítására kapott megbízást. A dubaji Gulfood kiállításon résztvevő Felföldi Édesipari Kft. a kiállítás alatt egy-egy konténernyi megrendelést kapott termékeire Jemenből, Szaúd-Arábiából, Iránból, Kuvaitból, Pakisztánból és Indiából, ugyanitt a Sole-Mizo Zrt, a Mirelite Mirsa Zrt. és az Aranynektár Kft. is több százezer euró értékben gyűjtött be megrendeléseket. A tavalyi FachPack csomagolóipari kiállítás eredményeképpen két résztvevő euró értékű megrendeléshez jutott, aminek folyományaként egy éven belül további euró export megrendelést várnak. A tavaly novemberi kijevi Clean Expo kiállításon a tisztítószereket gyártó Brilliance Kft eurós minta megrendelést kapott, az itt megismert partnerrel azonban hosszútávú együttműködésről tárgyalnak, ami tízéves távlatban biztosíthat stabil exportpiacot a vállalatnak Ukrajnában. A tokyoi Supermarket Trade Show keretében bemutatkozó vállalatok közül a Bonbonetti, a Borecet Kft. és a Liszt Grande Fantasie Kft. megállapodást kötöttek japán partnerrel termékeik helyi forgalmazásáról. HIP eredmények: Együttműködési megállapodást kötött a Duna Fejlesztési Kft. egy egyiptomi üzletemberrel pellettet gyártó üzem létrehozásáról. Számos gyártósoron, több fajta mezőgazdasági hulladék feldolgozására kerülne sor az épülő üzemben. A beruházást Egyiptomban fogják végrehajtani. Előreláthatólag egy minimum 1 millió EUR-os beruházást remél a Duna Fejlesztési Kft. A Tanker Port Kft. projektje egy magyar magán befektető segítségével fogja megvalósítani a projektjét 1 millió EUR értékben. Projektjük innovatív megoldást kínál a dunai hajók által termelt hulladék kezelésére és lerakására. Egy budapesti boutique szállodát, mely szintén a HIP adatbázisban szerepelt, dán befektetők szándékozzák megvásárolni 3,6 millió EUR-ért.

18 Sikeres tárgyalásokat kívánunk! Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) Juhász Nóra Észak-magyarországi Regionális Iroda Galambos Judit mb. főosztályvezető Belföldi Regionális Hálózat Főosztály – Budapest


Letölteni ppt "A külpiac házhoz jön! „SIKER” Stratégia, Információ és Külkapcsolatok az Export Relációkban 2013. november 7."

Hasonló előadás


Google Hirdetések