Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

„Jó gyakorlatok” Európából Farkas Zsuzsanna projektmenedzser Közép-Dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség 1.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "„Jó gyakorlatok” Európából Farkas Zsuzsanna projektmenedzser Közép-Dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség 1."— Előadás másolata:

1 „Jó gyakorlatok” Európából Farkas Zsuzsanna projektmenedzser Közép-Dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség 1

2  Limerick, Írország  Észak-London, Anglia  Graz, Ausztria  Koppenhága, Dánia  Összegzés

3 3  Általános tudnivalók: ◦ Közép-nyugati régió „fővárosa” ◦ Írország 3. legnagyobb városa ◦ Lakossága: ~ fő ◦ Régió legnagyobb foglalkoztató központja (~ fő) ◦ Régió népessége fő (~ fő foglalkoztatottal)

4  Nemzeti szinttől a helyi szintig több mint 20 különféle stratégiát készítettek, amelyet felhasználtak a város fejlesztéséhez ◦ 9 nemzeti ◦ 3 régiós ◦ 9 helyi  2006-ban a lakosság ◦ 35%-a autóval ◦ 31%-a gyalog ◦ 16%-a megosztott autóhasználattal ◦ 3%-a kerékpárral közlekedett 4 stratégia

5

6

7  Londonban található elsősorban hivatásforgalmú kerékpár utak (13 db) ◦ +2 nyílt meg 2010-ben ◦ nyarán ◦ től  Az autó általi közlekedés 87%-a az ún. „Külső-London”- ból érkezik a belvárosba

8  Észak-Londonban a lakosság ◦ 47%-a autóval ◦ 22%-a tömegközlekedéssel ◦ 30%-a gyalog ◦ 1% kerékpárral jár  Az autót használók 50%-a 3 km-en belül használja járművét => cél az ő kerékpárra szoktatásuk

9  Mobilitási terv készítése  Kerékpáros rendezvények szervezése ◦ Kerékpáros fesztiválok ◦ Tour de Waltham Forest ◦ Kerékpáros családi napok szervezése ◦ Kerékpáros rendőrség felállítása ◦ Önkormányzati munkatársak kerékpárra való átállása példamutatás

10  Számos politikus is a kezdeményezés mellé állt, és azóta is kerékpárral közlekednek

11  áprilisában elkészült Graz Kerékpáros Stratégiája, amelyben megfogalmazták az Európai Kerékpáros Várossá válás paramétereit.  Fejlesztéseit ennek szellemében folytatja  Nem egy szegmensét emeli ki a stratégiának, hanem funkcióváltással történő fejlesztéseket hajtanak végre pl. közösségi terek kialakítása, forgalomcsillapítással, gyalogosok, kerékpárosok előnyben részeítésével

12 Eszközhasználat változása 1982-től

13  A tartományi vezetés már 1989-ben megfogalmazta a kerékpárosok arányának növekedését  75 M € beruházással tervezték  2006-ban elkészült az országos kerékpáros terv  2007-ben a kormányzat célja, hogy a kerékpározás legyen a mindennapi közlekedési forma

14  Az autósok 50%-a rövidebb, mint 5 km-es távolságot „utazik”  10%-uk pedig alig 1 km-t tesz meg autóval  Óriási potenciál rejlik a mindennapi kerékpározásban  Infrastruktúra megvalósítása: 2500 km-nyi kerékpárút hálózat a 3 fő folyó mentén

15  Célcsoport megjelölése ◦ 189 vállalat, 3800 munkavállaló ◦ Iskolások  2010-ben az iskolások 44%-a járt kerékpárral iskolába

16  Európa 2. legnagyobb „biciklis fővárosa”  Több a kerékpár mint az ember  A kerékpár utak többsége már nem bírja a terhelést  Az első kerékpárút 1910-ben létesült  Hálózat kiépítését összehangolják a szomszédos községekkel, az országos és európai hálózatokkal

17  400 km hosszú kerékpár út = 250 M Dán korona (~8,8 Mrd Ft) ◦ 340 km kerékpárút ◦ 20 km kerékpár sáv ◦ 40 km zöld kerékpárút  1 km kerékpárút ~8 M korona, 1 km kerékpársáv 0,5 M korona

18  Lakosság: ~ Fő ◦ 37% kerékpározik munkába ( Fő) ◦ Közel 1,2 millió megtett km naponta ◦ 90%-nak van kerékpárja (minden gyereknek van biciklije)  Taxikon is van kerékpár szállító  Évi 3 M € kerékpáros infrastruktúrára ◦ 1 M € fenntartásra ◦ Prioritás:  Több és jobb zöldövezeti kerékpárút  Új úttest melletti kerékpárút létesítése  Csomópontok, kereszteződések közlekedésbiztonsági szempontú kivitelezése

19  Erős politikai elkötelezettség ◦ A politikai célok megvalósítása során fontos a visszajelzés, értékelés  Rögzítésre kerülnek az intézkedések utóéletét tükröző adatok, statisztikák  2 évente kerékpáros beszámolót készítenek  Lakossági, felhasználói véleményeket is tartalmazza

20  Érdekességek: ◦ Rendszerint 2 sávos kerékpárutak vannak ◦ Átkelésnél élénk kék a kerékpársáv => mindenki számára egyértelmű, hol haladnak majd a kerékpárosok az átkelésnél ◦ Külön forgalmi lámpa ◦ Kerékpársáv mind a járdához képest, mind a gyalogosokhoz képest egy köztes külön szinten halad ◦ 2 szintes kerékpártárolók

21  A siker tényezői: ◦ Politikai elkötelezettség ◦ Példamutatás ◦ Alapos koncepcionális háttér és tervekkel való alátámasztása ◦ Jól megfontolt és előkészített marketing és kommunikáció

22 22 Elérhetőség: Közép-Dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség 8000 Székesfehérvár, Rákóczi u. 1. Tel: 22/ Web:


Letölteni ppt "„Jó gyakorlatok” Európából Farkas Zsuzsanna projektmenedzser Közép-Dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség 1."

Hasonló előadás


Google Hirdetések