Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Előadó: Dr. Fodor László „Vállalati információs napok a duális felsőoktatási képzésekről” Miskolc, 2015. 03.25. DUÁLIS KÉPZÉS INDÍTÁSA A KRF AGRÁR KÉPZÉSI.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Előadó: Dr. Fodor László „Vállalati információs napok a duális felsőoktatási képzésekről” Miskolc, 2015. 03.25. DUÁLIS KÉPZÉS INDÍTÁSA A KRF AGRÁR KÉPZÉSI."— Előadás másolata:

1 Előadó: Dr. Fodor László „Vállalati információs napok a duális felsőoktatási képzésekről” Miskolc, 2015. 03.25. DUÁLIS KÉPZÉS INDÍTÁSA A KRF AGRÁR KÉPZÉSI TERÜLET SZAKJAIN

2 Mesterképzési (MA/MSc) szak Képzési idő 4 félév Alapképzési (Ba/BSc) szakok Képzési idő: 6-8 félév 2015-től „duális” képzés megjelenése Felsőoktatási szakképzési szakok Képzési idő: 4 félév A képzés szintjei az agrár képzési területen

3 Gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnök Agrár képzési terület Kertészmérnök Környezetgazdálkodási agrármérnök [hulladékgazdálkodási] Mezőgazdasági mérnök Szőlész-borász mérnök Felsőoktatási szakképzési szakok Képzési idő: 4 félév SZAKSTRUKTÚRA

4 Alapképzési ( BSc) szakok Képzési idő: 6-8 félév Gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnöki (duális képzés is) Agrár képzési terület Kertészmérnöki (duális képzés is) Környezetgazdálkodási agrármérnöki Mezőgazdasági mérnöki (duális képzés is) Szőlész-borász mérnöki (duális képzés is) Vadgazda mérnöki Mesterképzési (MSc) szak Képzési idő: 4 félév Vidékfejlesztési agrármérnökiAgrár képzési terület

5 A képzési programok szerkezete az agrár képzési terület szakjain 1.– 2. szemeszter: Alapozó ismeretek (természettudományi és mérnöki, gazdasági és humán, mezőgazdasági és technológiai)  növénytudományi, állattudományi ismeretek,  genetikai és biotechnológiai alapismeretek,  kémiai, agrokémiai és talajtani ismeretek,  növényvédelmi alapismeretek,  földművelési és földhasználati ismeretek,  környezetvédelmi ismeretek,  közgazdaságtani, jogi és társadalomtudományi alapismeretek.

6 A képzési programok szerkezete az agrár képzési terület szakjain 3. – 5. szemeszter: Szakmai törzsanyag  Növénytermesztés  Kertészet  Állattenyésztés és takarmányozás  Zöldségtermesztés  Gyümölcstermesztés  Gyógy-és fűszernövény termesztés  Zöldséghajtatás  Szőlőtermesztés  Borászat  Vállalati gazdaságtan  Üzemtan, üzemszervezés  Számvitel és pénzgazdálkodás  Marketing  Vidékfejlesztés,  Regionális politika,  Területi és projekttervezési ismeretek, stb.

7 A képzési programok szerkezete az agrár képzési terület szakjain 4. – 6. szemeszter: Differenciált szakmai ismeretek:  Szántóföldi növények betegségei és kártevői,  Gyomnövényismeret és gyomszabályozás,  Integrált növényvédelem,  Precíziós növénytermesztés,  Zöldséghajtatás,  Gyümölcs- és díszfaiskolai termesztés,  Borok érzékszervi bírálata,  Szőlőfajta ismeret- és használat,  Termőhelyismeret és eredetvédelem,  Vidéki örökség, társadalmak és folyamatok,  Pályázat és projektmenedzsment a gyakorlatban,  Regionális elemzések módszerei,  Regionális gazdaságfejlesztés, stb.

8 Gyakorlati képzés Nyári gyakorlat I. (2. szemeszter)80 óra Üzemi gyakorlat I. (3. szemeszter)45 óra Nyári gyakorlat II. (4. szemeszter)80 óra Üzemi gyakorlat II. (4. szemeszter)45 óra Üzemi gyakorlat III. (5. szemeszter)45 óra Összesen:295 óra 1. A tantervbe beépített, kritérium jellegű gyakorlatok : A gyakorlatok helyszíne:  KRF tangazdasága, kutatóintézetei és arborétuma  Külső gyakorlati helyek 2. Intézményen kívüli összefüggő szakmai gyakorlat  7. félév, 600 óra (lev. képzésben 120 óra), 30 kredit  Gazdálkodó szervezetek, együttműködési megállapodás alapján

9 SzeptemberOktóberNovemberDecemberJanuár 1234567891011121314151617181920 1.-3.-5. szemeszter Főiskolai oktatás (3 nap/hét) Vállalati gyakorlati képzés (2 nap/hét) Vizsgaidőszak Vállalati gyakorlati képzés (összefüggő) Szabadság 7. szemeszter Vállalati gyakorlati képzés (összefüggő) Záróvizsga Az őszi félévek időbeosztása a duális képzésben

10 2.-4.-6. szemeszter JanuárFebruárMárciusÁprilisMájus 212223242526272829303132333435363738 Főiskolai oktatás (3nap/hét) Vállalati gyakorlati képzés (2 nap/hét) Vizsgaidőszak Nyári időszak MájusJúniusJúliusAugusztus 3940414243444546474849505152 Vállalati gyakorlati képzés (összefüggő) Szabadság A tavaszi félévek időbeosztása a duális képzésben

11 KRF AGRÁR KÉPZÉSI TERÜLET PARTNER GAZDÁLKODÓ SZERVEZETEK 2015 SzakPartner neve, székhelye Tevékenységi köre Gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnöki Innova Térségfejlesztő Szociális Szövetkezet, Nagyréde  kistermelők termékeinek feldolgozási hátterének biztosítása, piacra jutásának segítése,  kommunális tevékenyég (favágás, fűnyírás, aprítékolás).

12 KRF AGRÁR KÉPZÉSI TERÜLET PARTNER GAZDÁLKODÓ SZERVEZETEK 2015 SzakPartner neve, székhelye Tevékenységi köre KertészmérnökiJászapáti 2000. Mezőgazdasági Zrt., Jászapáti  4.300 ha saját és 30.000 ha integrált terület,  Növénytermesztés (kalászosok, kukorica cukorrépa, napraforgó, takarmánynövények),  Vetőmagtermesztés.  kertészet (paradicsom, zöldborsó, kifejtő bab),  állattenyésztés (tej- és húshasznú szarvasmarha és sertés tenyésztés, juhászat, baromfi).  Mg-i szolgáltatás. Mezőgazdasági mérnöki

13 SzakPartner neve, székhelye Tevékenységi köre Mezőgazdasági mérnöki AGROBÁL KFT. Edelény  2.000 ha szántó és rét-legelő terület,  gabonafélék (búza, árpa, zab, kukorica) és ipari növények (cukorrépa, napraforgó) szántóföldi zöldségnövények (csemegekukorica, zöldborsó) termesztése,  takarmánynövény termesztés,  talajvédelmi célú növénytermesztés,  korszerű, fiatal géppark. KRF AGRÁR KÉPZÉSI TERÜLET PARTNER GAZDÁLKODÓ SZERVEZETEK 2015

14 SzakPartner neve, székhelye Tevékenységi köre Szőlész borász mérnöki Nagyrédei Szőlők Borászati Kft. Nagyréde  Szőlő alapanyag felvásárlás 600-800 ha területről,  borkészítés reduktív technológiával (fehér, vörös és rozé),  1100 hl tárolókapacitás,  borpalackozás,  bormarketing értékesítés (külföldre is). KRF AGRÁR KÉPZÉSI TERÜLET PARTNER GAZDÁLKODÓ SZERVEZETEK 2015

15 A vállalti partnerek szerepe a duális képzésben 1. Tantárgyakhoz szorosan nem kapcsolódó gyakorlati oktatási tevékenység Pl. a gazdaság bemutatása, szervezeti felépítése, vállalati struktúra. A terület jellemzése, vetésszerkezet, gépesítettség. Partneri kapcsolati rendszer. Szakdolgozati témák, témavezetői tevékenység. 2. Tantárgyakhoz kapcsolódó gyakorlati oktatási tevékenység Növénytan és növényélettan Gazdásági növényeink morfológiája, élettana, fejlődése. Faj és fajtaismeret. Fejlődés élettani jellemzők. Gyomnövények. Állattan és állatélettan Háziállatok testfelépítése, életműködései (emésztés, szaporodás), viselkedésük. Állatvédelem, állatjólét. Vadgazdálkodás. Néhány példa: Természettudományos alapozó ismeretek

16 Növényvédelmi alapismeretek Gazdasági növények betegségei, kártevői. Diagnosztika, kárképek, kórképek felismerése, azonosítása. A károsítók előrejelzése, felmérése, adatgyűjtés és feldolgozás. A növényvédelem gyakorlata. Földművelés és földhasználat Talajállapot vizsgálat. Talajművelő gépek üzemeltetése, gépbeállítás, karbantartás. A talajművelés minősítése. A tápanyag-gazdálkodás tervezése. Műtrágyázás, szervestrágyázás, gépek üzemeltetése, karbantartása. A talajvédelem gyakorlata. Mezőgazdasági szakmai alapozó ismeretek

17 Növénytermesztéstan I.-II. Vetésszerkezet összeállítás. Gabbonafélék termesztésének technológiai műveletei. Az ipari és takarmány növények termesztésének technológiai műveletei. A technológiai műveletek során alkalmazott gépek, berendezések üzemeltetése, beállítása, karbantartása. Üzemszervezés Növénytermesztési, kertészeti és állattenyésztési ágazatok szervezési feladatai. Munka- és üzemszervezési feladatok gyakorlati végrehajtása. A gazdálkodási tevékenység ökonómiai értékelése. Szakmai törzsanyag

18 Gyomnövényismeret, gyomszabályozás A szántóföldi kultúrák gyomosodási viszonyainak tanulmányozása. Talajművelési technológiák és a gyomosodás kapcsolata. A tábla gyomfertőzöttségének felmérése. Mechanikai gyomszabályozási technológiák tervezése, végrehajtása. Agrotechnikai gyomszabályozás tervezése, a lehetséges megoldások kihasználása. Vegyszeres gyomirtási technológiák tervezése, végrehajtása. Integrált növényvédelem Környezetkímélő növénytermesztési és növényvédelmi módszerek, technológiák. Az AKG gyakorlati végrehajtása (dokumentáció, technológiai lehetőségek, ellenőrzés). Agrotechnikai és mechanikai megelőző növényvédelmi módszerek. A biológiai növényvédelem lehetőségei. A vegyszeres növényvédelemi Rendszabályok, munka- és egészségvédelmi előírások betartása. Differenciált szakmai ismeretek

19 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Előadó: Dr. Fodor László „Vállalati információs napok a duális felsőoktatási képzésekről” Miskolc, 2015. 03.25. DUÁLIS KÉPZÉS INDÍTÁSA A KRF AGRÁR KÉPZÉSI."

Hasonló előadás


Google Hirdetések