Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

TÉNYLEG SZÜKSÉGEM VAN APP-RA?. OKOSTELEFON HATÁSA AZ ONLINERA  Böngészés elsődleges csatornájává válik az okostelefon, az asztali gép egy kontroll eszköz.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "TÉNYLEG SZÜKSÉGEM VAN APP-RA?. OKOSTELEFON HATÁSA AZ ONLINERA  Böngészés elsődleges csatornájává válik az okostelefon, az asztali gép egy kontroll eszköz."— Előadás másolata:

1 TÉNYLEG SZÜKSÉGEM VAN APP-RA?

2 OKOSTELEFON HATÁSA AZ ONLINERA  Böngészés elsődleges csatornájává válik az okostelefon, az asztali gép egy kontroll eszköz  Tranzakció kezdeményező aktivitásuk magasabb, mint a „hagyományos” felhasználóknál  Applikációkat töltenek le és ezzel újabb és újabb alkalmazásokkal látják el a telefonjukat  Sokkal gyorsabban reagálnak az őket ért impulzusokra  A közösségi csatornákat is mobil eszközökön keresztül menedzselik  Az okostelefonok teljesen az életük részévé vált: „kiborgok”

3 MIT SZERETNEK?  Játék és zene még mindig meghatározó  A navigáció és a hírek/időjárás két tipikusan okostelefon kategória  Érdemes a szórakozás és étle kategóriára figyelni  Az utazás is a listán van az okostelefon userek 21 százaléka használ ilyen jellegű alkalmazást

4 HÁNYAN VANNAK? Az USA-ban 60 millió okostelefon felhasználót tartanak nyilván 2015-re már több mint 100 millió felhasználóra számítanak 60 százalékuk letöltött már valamilyen applikációt a telefonjára A 15-24 évesek körében azonban magasabb az okostelefon használók aránya Olaszország ebben élenjár

5 HÁNYAN VAGYUNK?  A magyar okostelefon felhasználók száma a lakosság körülbelül 15-18 százaléka  Egyes becslések a 20 százalékot is megkockáztatják  Ugyan a mobiltelefon felhasználók 45 százaléka cserélne készüléket, de csak 1-3 éven belül  Az okostelefon felhasználók harmada nem is használ alkalmazás boltokat  A legnépszerűbb operációs rendszer még mindig a Symbian (Nokia)

6 A MAGYAR FELHASZNÁLÓ  A T-Mobile egyik kutatása szerint a magyar okostelefon felhasználók 96 százaléka napi szinten használ valamilyen applikációt  Egy férfi átlagosan napi 4,a hölgyek napi 3 alkalmazást vesznek igénybe naponta  Az Iphone felhasználók a legaktívabbak, minden szegmensben magasabb számokat produkálnak a többi mobil platformnál  A fiatalok főleg egymástól tájékozódnak az új applikációkról az idősebbe főleg célirányosan keresnek szakmai oldalakon  A legnépszerűbb applikációk nálunk is a közösségi oldalakat elérők

7 MIÉRT JOBB NEKÜNK AZ APPLIKÁCIÓ? SOK ÜGYFÉL FELTESZI A NAGY KÉRDÉST: MITŐL JOBB AZ APPLIKÁCIÓ? MIÉRT NEM ELÉG EGY MOBILRA OPTIMALIZÁLT WEBOLDAL? A kérdés jogos. Valóban nem kell mindenkinek applikáció!

8 DE MÉGIS MITŐL JOBB AZ APP? Funkcionalitásban jóval többet ad a felhasználóknak! Növelhető a felhasználók social aktivitás Tranzakciókat kezdeményezhetnek Információs szolgáltatást nyújthatunk Élményt generálhatunk amit a honlappal nem tudunk elérni BENT VAGYUNK A TELEFONJÁN!

9 BENT VAGYUNK! ÉS? A telefonján állandó megjelenési lehetőség Az applikáció továbbfejlesztése újabb kontakt lehetőség a felhasználóval A letöltések száma különböző toplistákon plusz megjelenési lehetőség, mivel a magyar kicsi piac ezért sok esetben ezres nagyságrendű letöltés is toplistás lehet

10 A NAGY PLATFORM KÉRDÉS A platform kérdés az első olyan pont ahol a költségek elszállhatnak, ha nincs körültekintő tervezés! NÉZZÜK A PLATFORMOKAT EGYENKÉNT!

11 IPHONE  Felhasználói szempontból a legnépszerűbb platform  Az Iphone userek aktívak és kihasználják az Appstoreben és a telefonban rejlő képességeket  Fejlesztési szempontból fix hardver teljesítmény, ami megbízhatóvá teszi  Zárt rendszer, viszonylag bonyolult procedúra egy applikáció aktiválása  Az applikációs áruházát tízmillióban mérhető látogató keresi fel

12 ANDROID  Nyílt forráskódú mobiloperációs rendszer, amely hosszútávon a legnépszerűbb lesz, a növekedését nézve  Előnye egyben a hátránya: bármilyen készülékre telepíthető, a hardver teljesítmények széles skálán mozognak  Ugyanaz az applikáció nem fut minden telefonon  Sok a biztonsági rés az Android rendszerében  A nyíltsága és a mögötte álló fejlesztési közösség révén, jóval gyorsabban fejlődik

13 WINDOWS PHONE  Gyorsan fejlődik, felhasználói szempontból nagyon jól van megtervezve  A Nokia-Microsoft megállapodás miatt a terjedése felgyorsul a közel jövőben  A teljesítménye kapcsán itt is figyelni kell a hardverre, de itt a Microsoft miatt kevésbé lehet káosz  Nagy lehetőség van a webes integrációban  Versenyképes alternatíva, de egyelőre alacsony piaci részesedése van

14 FUTOTTAK MÉG…..  A Blackberry és Samsung telefonok penetrációja is magasnak mondható  A Blackberry a magas jövedelemmel rendelkező, üzletember csoportban felülreprezentált  Kevesebb applikáció készül rájuk jóval

15 ÖSSZEGZÉS Alapvetően érdemes az Android és Iphone platformra koncentrálni Android esetében szabjuk meg a felhasználóknak a minimum hardver követelményeket Érdemes figyelni a Windows Phone penetrációs adatokat

16 MI A MENŐ?  nincsenek egyértelmű mindenre alkalmazható csodafegyverek  az applikációs népszerűségi listák és felhasználási szokások azonban segítségünkre lehetnek  Trendek alapján összerakhatóak a kulcsszavak, amelyek egy app-ot jóvá tesznek TÉRKÉP-INFO-AUGMENTED REALITY-KEDVEZMÉNY-JÁTÉK-POÉN

17 MIKOR ÉRDEMES APP-OT CSINÁLNOM?  Ha komplex élményt tudsz kínálni offline-online!  Ha többet akarsz mint egyszer az életéből 3 napot!  Ha mersz integrálni és újdonságokba belevágni!  Ha tudsz tartalmat előállítani!  Ha felül tudsz emelkedni a konkurencia harcon és tudsz klaszterben gondolkodni!

18 MOBIL ÉS MARKETING TIPPEK Az alábbiakban olyan hasznos tippek és javaslatok jönnek, amelyek megmutatják, hogy miként lehet a mobileszközökkel támogatni a marketinget vagy a felhasználói élményen keresztül az értékesítést! 1.QR KUPON Applikáció nélkül is használható, de érdemes összekötni az applikáció letöltésével. Bizonyos szolgáltatások esetén összekötni kedvezményekkel.

19 MOBIL ÉS MARKETING TIPPEK 2. ZÁRTKÖRŰ APPLIKÁCIÓ Olyan okostelefon alkalmazás, mely csak a vendégek számára érhető el és azokon keresztül a hotel szolgáltatásai lehet igénybe venni. 3. AUGMENTED REALITY MINT TURISTA TÉRKÉP A hotelen közvetlen turisztikai desztinációját érdemes összekötni egy kiterjesztett valóság alkalmazással. A GPS képességeit kihasználva a környék látnivalóit információ gazdagabban megjeleníti. Élményszerűvé teszi a kirándulást.

20 MOBIL ÉS MARKETING TIPPEK 4. TABLET PC ÉTLAP Tablet PC alkalmazáson lenne az étlap és ezeken keresztül lehetne az ételeket megrendelni.

21 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! A VÉGÉRE MÉG EGY ÖTLET: MITŐL LESZ NAGYON JÓ AZ ALKALMAZÁSOD! NORBERT.MOCSAI@TRENDENCY.HU


Letölteni ppt "TÉNYLEG SZÜKSÉGEM VAN APP-RA?. OKOSTELEFON HATÁSA AZ ONLINERA  Böngészés elsődleges csatornájává válik az okostelefon, az asztali gép egy kontroll eszköz."

Hasonló előadás


Google Hirdetések