Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az országos közúthálózat üzemeltetésének aktuális kérdései Szeged, 2015. november 26. Kovács Attila fejlesztési és felújítási igazgató.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az országos közúthálózat üzemeltetésének aktuális kérdései Szeged, 2015. november 26. Kovács Attila fejlesztési és felújítási igazgató."— Előadás másolata:

1 Az országos közúthálózat üzemeltetésének aktuális kérdései Szeged, 2015. november 26. Kovács Attila fejlesztési és felújítási igazgató

2 Magyar Közút Nonprofit Zrt. bemutatása kezelésében lévő úthálózat: 31.234 km –29.825 km közúthálózat –1.409 km gyorsforgalmi úthálózat (autópálya) Alaptevékenység: az utak burkolatának ellenőrzése, javítása; a padkák rendezése; a burkolaton kívüli területek tisztítása; a forgalomra veszélyes növényzet eltávolítása; a vízelvezető rendszerek karbantartása; az úthálózathoz tartozó területek kaszálása; a vegyszeres növényvédelem; a forgalomtechnikai jelzések kihelyezése; az útburkolatjel festés; télen hó eltakarítás, síkosság-mentesítés További tevékenység: útvonalengedélyének kiadása; útügyi alágazat szakembereinek továbbképzése; az Útinform, az Országos Közúti Adatbank, és a Kiskőrösi Közúti Szakgyűjtemény működtetése.

3 Országos közúthálózat 77 db Közúti mérnökség 16 db Autópálya mérnökség

4 Kezelt autópályák hossza: 1.409 km Országos közúthálózat – autópályák Borsod-Abaúj-Zemplén megyéhez került az M3, M30, M35, M31, a 354-es főút, a 403-as főút; Győr-Moson-Sopron megyéhez került az M1, M15, M19, M85; Pest megyéhez került az M0, M51, M2, M5, M6, és a 4-es út; Fejér megyéhez került az M7, M70, M8; Tolna megyéhez került az M9; Csongrád megyéhez került az M43.

5 Magyarország úthálózatának forgalma

6

7 Utak állapota megyénként

8 Nehezítő tényezők Több kátyúzást, nagyfelületű burkolat javítást repedés kiöntést és vízelvezető rendszer tisztítást kell a támogatási szerződés keretén belül elvégezni, ezért fajlagosan drágább lesz az üzemeltetés. A saját munkák növekedése miatt több lesz a közutakon a forgalomterelések miatti torlódás, ezáltal a szolgáltatási színvonal csökken. Természeti károk (havária) által okozott többletkiadás

9 Az úthasználók elvárásai Biztonságos közlekedés télen-nyáron Legrövidebb utazási idő Minimális torlódás és forgalomterelés Rendezett utazókörnyezet, tiszta pihenőhelyek Elvárások Jogszabályi Tulajdonosi elvárások - „gondos gazda” Megbízói (KKK, támogatási szerződés) Az úthasználói Társszervezetek részéről Belső elvárásaink (hivatástudat)

10 A pénzügyi források változása

11 MK finanszírozási koncepció Működési finanszírozás összege (MFt) Hazai (költségvetési) forrásból tervezett beruházások – eszközpótlás (MFt) Összesen (MFt) 2016. 56 447 - 2017. 74 721 5 003 79 725 2018. 82 089 5 874 87 962 2019. 92 213 6 088 98 301 2020. 101 482 6 177 107 660 *A finanszírozás csak üzemeltetési és fenntartási feladatellátásra vonatkozik, és nem nyújt fedezetet semmilyen felújítási munkálatra!

12 Burkolatfenntartás I. Lokális burkolatjavítások a felújítások, melyek egyre nagyobb arányban fordulnak elő. A kátyúzási munkák elmaradása lassítja a forgalom haladási sebességét, növeli a balesetveszélyt, a gépjárművekben bekövetkező károkat és forgalmi sávok, csomóponti ágak lezárásához vezet. Sebességkorlátozó táblák kihelyezését teszi szükségessé.

13 Burkolatfenntartás II. A nagyfelületű burkolatjavítás: az utóbbi évek minimális lehetőségei következtében egyre növekvő hányadban már csak ez a javítási technológia lehet eredményes. A minimális beavatkozások elmaradása esetén fokozottan leromló út-, hídállapotok, ennek következményeképp balesetveszélyes helyzetek alakulnak ki, vagyonvesztést is okozva. Kényszerűségből forgalomkorlátozásokra, tartós sávlezárásokra, csomóponti ágzárásokra lesz szükség, jellemzően a legnagyobb forgalmú út szakaszokon.

14 A burkoltok élettartamának maximalizálása A burkolat állapotát megóvó intézkedések az útüzemeltetés során: Kátyúzás, repedéskiöntés amint lehetséges Felületi bevonatok készítése Vízelvezetés biztosítása

15 A burkoltok élettartamának maximalizálása A burkolat állapotát megóvó további intézkedések az útüzemeltetés során: Padka rendezés, felületi vízelvezetés biztosítása Árkok, surrantók, vízelvezető rendszerek karbantartása Rendszeres padka kaszálás Az utóbbi években az árkok fenntartását az OKKSz által megkövetelt szinthez képest mindössze 17%-ban volt lehetőség teljesíteni.

16 Technológiai változtatások Nagyfelületű burkolatjavítás készítése saját finisheres géplánccal

17 Technológiai változtatások VYKO-6 felületi bevonat készítő gép alkalmazása

18 LEGEKLEGEK A legöregebb járművünk: ZIL D-470 szovjet hómaró (1957) A legfiatalabb járművünk: Renault Kerax 430.35 6x4 (2015)

19 Beszerzett eszközök Gépjárművek  Mercedes Benz Actros, Axor: 190 db  Renault Kerax: 46 db  Unimog univerzális eszközhordozó: 79 db

20 Beszerzett eszközök Növényzetgondozás eszközei  Fendt eszközhordozó traktor: 24 db  John Deere eszközhordozó traktor: 80 db  Padkakasza adapter: 104 db  Rézsűkasza adapter: 104 db  Ágaprító: 5 db

21 Beszerzett eszközök Burkolat- és földműfenntartás gépei  Önjáró aszfaltmaró gép (Wirtgen): 4 db  Aszfaltterítő gép (Vögele): 2 db  Vibrációs henger (Wacker): 51 db  Önjáró ároktisztító gép (Tátra+UDS):8 db

22 Beszerzett eszközök Egyéb  Ütközéscsillapító, energiaelnyelő adapter: 111 db  Korlátoszlop leverő gép (RIKO): 6 db  Útellenőr autó: 90 db  Brigádszállító autó:270 db  Személygépkocsi:156 db Rakodó-kotró gépek:  JCB 3CX: 50 db  JCB 411: 4 db

23 Beszerzett eszközök Téli üzemeltetés eszközei  Sószóró adapterek:  7 m3-es:113 db  5 m3-es: 77 db  >4 m3-es: 17 db  Különféle hóekék: 315 db

24 Új technológiák  Infra kátyúzó:  Vegyszerező felépítmény:  Bitumen szóró-tároló:  Sövényvágó géplánc:

25 Új technológiák  Padkamaró:  Vontatott sószóró:  Traktorra szerelt hómaró: A kiöregedett ZIL hómarók kiváltására  Váltókéses hóekék:

26 EN-T közúti hálóz

27 2128 j. Szarvasgede-Alsótold ök. út

28

29 7343 j. Keszthely-Várvölgy ök. út

30

31 8136 j. Tata-Győr ök. út

32

33 4604 j. Soroksár-Örkény ök. út

34

35 5117 j. Mohács-Kölked ök. út

36

37 6235 j. Tengelic-Szedres ök. út

38

39 6616 j. Kaposfő-Lábod ök. út

40

41 2603 j. Sajókaza-Aggtelek-Szin ök. út

42

43 3805 j. Sárospatak-Alsóberecki ök. út

44

45 2104 j. Vác-Gödöllő ök. út

46

47 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Az országos közúthálózat üzemeltetésének aktuális kérdései Szeged, 2015. november 26. Kovács Attila fejlesztési és felújítási igazgató."

Hasonló előadás


Google Hirdetések