Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaFerenc Faragó Megváltozta több, mint 9 éve
1
Esély? Egyenlőség? Autizmussal élni Csoportos integrációs modell Székesfehérváron Mahlerné Köfner Anikó gyógypedagógus Budapest 2006.
2
Autizmus Spektrum Zavar Fogalma Következményei Gyakorisága: a népesség körében a tágabb definíció alapján - 0,6% (Fombonne 2003.) Az ellátórendszer jellemzői
3
Modellértékű oktatási szerkezet
4
Jogi alapok Magyarországon Általános alapelvek Jogi Alapok Előkészületben: Európa Tanács irányelve az autizmussal élő gyermekek oktatásáról - neveléséről
5
Integrációs kontinuum Phil Bayliss 2001. Teljes időben, szakszerű segítséggel Részidőben, autizmus specifikus feltételek biztosításával, állandó szakszerű segítséggel 2006. Nyitott Világ Autista Tagozat és a Herman Ottó Általános Iskola együttműködése Tilos: a súlyos viselkedésproblémák kezelésének időszakában!
6
A hatékony beavatkozás modellje
7
Előnyök Állandó szakmai jelenlét és segítség, 8-16 óráig Autizmus Spektrum Zavarral élő gyermekek Kortársak Társadalmi környezet számára Meglévő szakmai és társadalmi igényre reagál Segíti a hazai integrációs protokoll elkészítését
8
Veszélyek Különösen sérülékenyek az Autizmus Spektrum Zavarral élő gyermekek A kortársakkal való együttműködés felszínre hozhat új problémákat A modell bevezetéséhez gondos szakmai előkészítés és a sérülés specifikus környezeti, személyi és tárgyi feltételek egyidejűsége szükséges!
9
Arany János Általános Iskola tagintézménye Nyitott Világ Autista Tagozat Vezető: Mahlerné Köfner Anikó Szakmai tanácsadók: Királyné Révész Ágnes Sziklai Szilvia 8000 Székesfehérvár, Palotai út 52. 22-331-034 nyitottvilag@nyitottvilag.sulinet.hu www.nyitottvilag.hu KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.