Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A programtervező informatikus, a tanár

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A programtervező informatikus, a tanár"— Előadás másolata:

1 A programtervező informatikus, a tanár
Öt év? Nem lesz az egy kicsit sok?

2 A végzők iránti igény prognosztizálása
A végzős hallgatók elhelyezkedési lehetőségei a közeli jövőben igen jónak látszanak. A hazai vállalatok és intézmények mellett a külföldi cégek részéről is nagy az érdeklődés hallgatóink iránt A Programtervező informatikus szak beindítása Joggal feltételezhető, hogy a közeljövőben az egyetemi végzettségű informatikus szakemberek elhelyezkedése nem okozhat gondot Az informatikus szakemberek iránt az igény kisebb ingadozásoktól eltekintve 2010-ig növekedni fog az egész világon, de különösen Európában.

3 Az informatikai képzések múltja I.
1960-as évek 1972 Programozó matematikus képzés 1976 Programtervező matematikus szak Elsősorban a szoftverek és rendszerek készítésének matematikai jellegű módszertanára, továbbá a természettudományos alkalmazásokra irányult A műszaki informatikai képzések a hardver felől közelítettek a számítástechnika felé

4 Az informatikai képzések múltja II.
Az utóbbi évtizedben beindultak specializált képzések is (informatikus könyvtáros, gazdasági informatikus) Különböző számítástechnikai és informatikai tanári képzések Az ELTE-n Számítástechnika tanár, illetve Informatika tanár néven folyik főiskolai, illetve egyetemi szintű képzés

5 A szakirányok Az „A” szakirány: Az átlagosnál jobb matematikai készségekkel rendelkező hallgatók számára, akik érdeklődnek olyan informatikai rendszerek tervezése és megvalósítása iránt, amelyekhez mélyebb matematikai ismeretekre van szükség A „B” szakirány: Jó fogalomalkotási készségekkel rendelkező hallgatók számára, akik az összetett szoftverrendszerek tervezése iránt érdeklődnek A „C” szakirány: Az informatika alkalmazásának gyakorlati vonatkozásai iránt érdeklődő hallgatók számára, akik széles körű technológiai ismeretek megszerzése után kívánnak elhelyezkedni az informatika alkalmazásának legkülönbözőbb területein A „D” szakirány: Az előző három szakirány tárgyaiból válogatott szakirány kifejezetten tanári pályához

6 Minden út Rómába vezet Egyszerű út D szakirány
50 kredit valamely másik szakból 10 kredit pedagógiai vonatkozású tárgy elvégzése Bsc, nem jogosít fel tanításra BSC + 5 szemeszter két szakkal Msc, feljogosít tanításra Rögös út A,B vagy C szakirány Teljes Msc, de nem tanári jellegű képzésben 3 szemeszter, egyszakos tanári diploma Nagyon rögös út felfedező hajlamúaknak Gyakorlati alkalmazás során kiderül

7 Érdekes tárgyak A,B és C szakirányokból válogatva
Valószínűleg megegyeznek vagy nagyon hasonlítanak a majd oktatottakkal Nem teljes és nem szakmai a válogatás Figyelemfelkeltő, érdekes, látványos

8 Számítógépes grafika Célja:
Bevezetés a számítógépes grafikába, amely napjainkban egyre fontosabb szerepet kap az informatikán belül Megvizsgáljuk azokat az elveket, technikákat és eszközöket,amelyek lehetővé tették ezt a fejlődést Tematikai összefoglalás: A számítógépes grafika alapjai Grafikus rendszerek Geometriai modellek A grafikus megjelenítés alapjai Fénysugárkövetés, textúrák Számítógépes animáció

9 Fénysugárkövetéses (ray-tracing) kép

10 Grafikus felületű alkalmazások
Célja: Adatbázis szerverre épülő és korszerű grafikus felhasználói felülettel rendelkező, nagyobb méretű alkalmazás elkészítésére Mélyebb programozási ismeretek elsajátítása Tematikai összefoglalás: Egymásra épülő, egyre összetettebb feladatok teljes körű megoldása programozási nyelv, integrált fejlesztő eszköz, adatbázis szerver Windows-os és Linux-os környezetben, önálló, gyakorlati munka Lehetőség van a különböző fejlesztői technikák elsajátítására

11 Kliensalkalmazás Oracle alá informatika tanár szakon

12 Mesterséges intelligencia alapjai
Célja: Alapozó kurzus a mesterséges intelligencia fogalmának,megismeréséhez Tematikai összefoglalás: A tárgy feladata a mesterséges intelligencia probléma és az azokhoz illeszkedő keresési technikáknak a bemutatása Pl. játékok stratégiái, automatikus tételbizonyítás, logikai problémák algoritmikus megoldása Sakk, malom, amőba, kártyajátékok

13 Számítógépes hálózatok és Internet eszközök
Célja: A számítógépes hálózatok, gyakorlati hálózati szoftver megismerése, valamint a hálózati kommunikációs eszközrendszereinek gyakorlati alkalmazása Tematikai összefoglalás: Számítógépes hálózatok és Internet hatékony megvalósítása és alkalmazásának módszertana

14 Multimédia-alkalmazások
Célja: A multimédia-alkalmazások tervezéséhez és írásához szükséges alapismeretek bemutatása Ember-gép párbeszéd és a grafikus felhasználói felület tervezésének kérdései A programozásának eszközei Tematikai összefoglalás: Hypertext és hypermédia Multimédia-rendszerek Az ember-gép párbeszéd (HCI) alapjai Grafikus felhasználói felület (GUI) tervezése és programozása A multimédia-rendszerek HCI-szempontjai

15 Számítógépes szövegszedés
Célja: Számítógép alapú dokumentumkészítés, a szerkesztés, szedésinformatikai alapok, nyelvi és felhasználói eszközök. Tematikai összefoglalás: Dokumentumok szerkezete, tipográfiai alapfogalmak, szerkesztési elvek Dokumentumleíró nyelvek (LaTeX, DocBook, Postscript,stb.) LaTeX fordítása, ábrák készítése, matematikai képletek szedése, lebegő objektumok, nagy dokumentumok szerkesztése, hivatkozások, prezentáció. XML alapú dokumentumkészítés, feldolgozás Dokumentumformátumok átalakítása

16 Közgazdasági alapismeretek (mikro- és makroökonómia)
Célja: Korszerű általános műveltség megszerzése „Értelmiségivé” válás Értelmiségi munka eredményes végzésének nélkülözhetetlen feltétele Legalapvetőbb közgazdasági összefüggések megismerése Tematikai összefoglalás: Bevezetés a közgazdaságtan tanulmányozásába Egy kis mikroökonómia Egy kis makroökonómia Betekintés a nemzetközi gazdaságba

17 Jogi ismeretek, az információs társadalom joga
Célja: Bevezeti a hallgatókat a jogi ismeretek alapjaiba Általános képet nyújt az információs technológiák forradalmi fejlődése nyomán a jogrendszerben bekövetkezett változásokról Audiovizuális jog, médiajog, hírközlési jog, „cyber law”, adatvédelmi jog, valamint az üzleti kommunikáció joga Tematikai összefoglalás: A jog fogalma, funkciója, rendszere Az üzleti kommunikáció joga Az adatvédelem joga A szerzői jogok A felelősség jogi alakjai a világhálón A hírközlési jog alapjai A jogi informatika alapjai

18 Köszönetnyilvánítás A türelmes közönségnek Zsakó László Tanár Úrnak
Az Informatika Szakmódszertani Csoportnak Az ELTE Informatikai Karának Sarbó Gergely 2006


Letölteni ppt "A programtervező informatikus, a tanár"

Hasonló előadás


Google Hirdetések