Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
7. Bajai Gabona Partnerség Baja, 2015. Június 04.
Capt. Szalma Béla Elnök
2
Közlekedésfejlesztés 2014-2016-2020
Elkülönítve 334 milliárd Forint (1,08 milliárd EUR) EU + 15% Önrész = 400 milliárd Forint (2016 végéig le kell kötni, vagy más kohéziós ország viszi el!) Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (Connecting Europe Facility, CEF) A CEF célja a közös európai érdekű projektek támogatása az energia, a közlekedés és a szélessávú hálózatok területén. Támogatott tevékenységek a közlekedési infrastruktúrába való befektetés tekintetében: ○ a szűk keresztmetszetek felszámolása és a hiányzó kapcsolódási pontok kiépítése, ○ fenntartható és hatékony közlekedés biztosítása, ○ a közlekedési módok integrációja és összekapcsolása, valamint a közlekedési szolgáltatások átjárhatóságának biztosítása. Hálózatfinanszírozásra (CEF) 17 magyar beruházás pályázik, (150 milliárd Forint összköltséggel) Vízi út információs rendszer (RIS) biztonság és jobb kihasználtság 4,83 milliárd Ft Ten-T belvízi út fejlesztése, gázlók megszüntetése 1,97 milliárd Ft Hajóút fenntartás, rehabilitáció tanulmány 0,42 milliárd Ft A Dunai hajózóút kitűzési rendszerének fejlesztése, illesztés DMR-hez 2,85 milliárd Ft Összesen: ,1 milliárd Ft / 7%
3
INTEGRÁLT KÖZLEKEDÉS-FEJLESZTÉSI OPERATÍV PROGRAM (IKOP)
Az IKOP elsődleges célja a közlekedés hálózatának és infrastruktúrájának fejlesztése, a transzeurópai közlekedési hálózaton keresztül a városi közlekedésen át, egészen a környezetbarát megoldásokig. Prioritási tengelyek Alap összes finanszírozása (EUR) Nemzetközi (TEN-T) közúti elérhetőség javítása KA 2. Nemzetközi (TEN-T) vasúti és vízi úti elérhetőség javítása KA 3. Fenntartható városi közlekedés fejlesztése, elővárosi vasúti elérhetőség javítása KA ERFA 4. A TEN-T hálózat közúti elérhetőségének javítása ERFA
4
KÖZOP Közlekedési módok összekapcsolása,gazdasági központok intermodalitásának és közlekedési infrastruktúrájának fejlesztése 3 TÁMOGATÁST ELNYERT PROJEKT FT MEGÍTÉLT TÁMOGATÁS TÁMOGATOTT KIKÖTŐ FEJLESZTÉSÉRE IRÁNYULÓ PROJEKT: 1. KIKÖTŐFEJLESZTÉS BOGYISZLÓN FT MEGÍTÉLT TÁMOGATÁS (Bogyiszlói Kereskedő-Szolgáltató Zrt.) 2. A DUNAVECSE KIKÖTŐ KFT. 2. SZ. HAJÓÁLLÁS MŰKÖDÉSÉHEZ SZÜKSÉGES INFRASTRUKTURÁLIS FELTÉTELEK MEGTEREMTÉSE FT MEGÍTÉLT TÁMOGATÁS (Dunavecse Kikötő Szállítmányozási Kft.) 3. A BAJAI ORSZÁGOS KÖZFORGALMÚ KIKÖTŐ ELÉRHETŐSÉGÉNEK ÉS KÖZLEKEDÉSI INFRASTRUKTÚRÁJÁNAK FEJLESZTÉSE FT MEGÍTÉLT TÁMOGATÁS (Bajai Országos Közforgalmú Kikötőműködtető Kft.)
5
További támogatott beruházások
FT MEGÍTÉLT TÁMOGATÁS TÁMOGATOTT KIKÖTŐ FEJLESZTÉSÉRE IRÁNYULÓ PROJEKT: INTERMODÁLIS LOGISZTIKAI KÖZPONT INFRASTRUKTÚRÁJÁNAK FEJLESZTÉSE A GABONATÁROLÓ ÉS LOGISZTIKAI KFT. TELEPHELYÉHEZ FOKTŐ KAPCSOLÓDÓ IPARVÁGÁNYOK LÉTESÍTÉSÉVEL FT MEGÍTÉLT TÁMOGATÁS (Gabonatároló és Logisztikai Kft.) PARTFALÉPÍTÉS PAKS KIKÖTŐBEN FT MEGÍTÉLT TÁMOGATÁS, (Sygnus Kereskedelmi Kft.) INTERMODÁLIS KAPACITÁS NÖVELÉSÉT ELŐSEGÍTŐ FEJLESZTÉSEK MEGVALÓSÍTÁSA A KOMÁROMI KIKÖTŐBEN FT MEGÍTÉLT TÁMOGATÁS, (Port Danube Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.)
6
Kiemelt beruházások FT MEGÍTÉLT TÁMOGATÁS, TÁMOGATOTT KIKÖTŐ FEJLESZTÉSÉRE IRÁNYULÓ PROJEKT: A CSEPELI SZABADKIKÖTŐ INTERMODÁLIS ÉS KAPACITÁSBŐVÍTŐ FEJLESZTÉSE 1. ÜTEMÉNEK KIVITELEZÉS FT MEGÍTÉLT TÁMOGATÁS 2. GYŐR–GÖNYŰ ORSZÁGOS KÖZFORGALMÚ KIKÖTŐ INFRASTRUKTURÁLIS TOVÁBBFEJLESZTÉSE, FT MEGÍTÉLT TÁMOGATÁS
7
KözOP-2014-4.6 - Kikötői alapinfrastruktúra fejlesztése, korszerűsítése (Deminimis 1)
25 DEMINIMIS TÁMOGATÁST ELNYERT PROJEKT, 1,36 MILLIÁRD FT MEGÍTÉLT TÁMOGATÁS KOMÁROM BUDAPEST DUNAÚJVÁROS DUNAVECSE HARTA PAKS FOKTŐ FADD FAJSZ BAJA SZEGED
8
25 deminimis támogatást elnyert projekt, 1,36 milliárd Ft megítélt támogatás
9
A Magyar Dunai Kikötők teljesítménye
10
„A kalászt is sejted, hogyha a pelyvát nézed”Homérosz
11
A szűk keresztmetszetek
Belvízi hajózóút Szabad folyású szakasz ECMT osztály (< IV) Híd alatti magasságok (< 5.25 m) Straubing - Vilshofen Wien - Devin Sap - Szob Melk-Krems Sap – Mohacs port / Batina Batina - Beograd Sava Portil de fier II - Sulina A szabályozatlan szakaszokon 2.5 m merüléssel nem lehet folyamatosan hajózni, 240 napon keresztül valahol mindig akad navigációs bomba. Where do we stand now? Map shows sections which do not comply with regulation Draught of 2.5 free flowing sections is challenging, significant portion. Impound sections considerd as stable. Free flowing: transport of sediments lead to continuous changes in riverbed (sedimentation, erosion) ECMT class below IV: Sava 47% class III, especially from slavonski brod to sisak 5 bridges lower than 5.25m means the lowest point of the bridge over the whole fairway, in cas of a arch brigde no obstacle to navigation. [other bridges not comply with the respective waterway classification (mentioned in the report – Schwabelweiß bridge 5.95 m 7m for 3 layer container transport, Máté Gelencsér)] 11
12
Komplex vízkészlet gazdálkodás kell !!
Pan-European 14 ország érintett, nem csak Magyarország, nem csak a kikötők Ivóvíz, ipari víz (Paks) Öntözés, talajvíz, árvíz Energiatermelés Sport, turizmus Környezetvédelem Hajózás, kikötők, hajóépítés, logisztika
13
Melyik jobb?
14
Port Performance Indicator System for the inland waterway ports”
POPEI (START / 01 PA1a-C1) c. projekt. A POPEI projekt célja a dunai kikötők versenyképességének javítása, hatékonyabb működésének elősegítése olyan teljesítménymutatók és ezekre épülő értékelési rendszer meghatározásával, amelyek a legtöbb kikötőre jól alkalmazhatók. A teljesítménymutatók hasznos információkat adnak a kikötők ügyfeleinek a szolgáltatási színvonalról, és az értékelési rendszer segítségével az egyes kikötők a saját folyamataikat, szolgáltatásukat mérni és fejleszteni tudják. A projekt célcsoportját a dunai kikötők, illetve a kikötők szolgáltatásait igénybe vevők köre alkotja. Helyszín: Bácskai Kultúrpalota (H – 6500 Baja, Szentháromság tér 3.) – Konferencia terem Időpont: 2015. június 4., csütörtök, 11:40
15
Ahogy a Bencések, „Imádkozzunk és Dolgozzunk”
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.