Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Vizuális programozás Előadó: Csapó Gábor
2
Vizuális programozás Mit nevezünk vizuális programozásnak?
Egy új trend a programozáson belül Négy csoportba soroljuk a vizuális nyelveket Viselkedés (Behavior) alapú Esemény (Event-sheet) alapú Blokk (Block) alapú Csomópont (Node) alapú
3
Viselkedés alapú nyelvek
Előre elkészített utasításcsomagok A legegyszerűbb, leggyorsabb és legkorlátozottabb
4
Esemény alapú nyelvek Esemény (feltétel) – utasítás
Szinte bármilyen logika felépíthető
5
Blokk alapú nyelvek Hagyományos nyelvek elemei blokkokban
Legelterjedtebb az oktatásban (Scratch)
6
Csomópont alapú nyelvek
Logikai csomópontok Bármilyen logika felépíthető
7
Fejlesztési lehetőségek
Milyen alkalmazások fejleszthetőek vizuálisan? Játékszoftverek Mobil alkalmazások Felhasználói alkalmazások Oktató programok Függ a választott környezettől
8
Előnyök Gyorsabb fejlesztési folyamat Minden grafikusan történik
Könnyű kezelni és megtanulni Natív kód közeli teljesítmény Több platform támogatása gyorsan
9
Hátrányok Korlátolt rendszerek
Nem minden esetben támogatja a natív kódot Nem minden környezet ingyenes Rendszerszintű programozást nem tesz lehetővé
10
A legnépszerűbb fejlesztői környezetek
A válogatás alapja Hosszú ideje a piacon Folyamatos frissítések Elérhető licenszek Platform támogatottság Teljesítmény
11
GameMaker Studio http://yoyogames.com/ Széles platform támogatottság
Ingyenes és fizetős licenszek Korlátozott vizuális fejlesztés (esemény / GML) 2D-s motor
12
Stencyl http://stencyl.com/ Csapatmunka támogatása
Ingyenes és előfizetős licenszek Blokk alapú vizuális fejlesztés 2D-s motor
13
GDevelop http://compilgames.net/ Nyílt forráskódú
Böngészőben is futó (egyszerűsített) szerkesztő Esemény alapú fejlesztés 2D-s motor
14
Unreal Engine 4 https://www.unrealengine.com/
Komplex, nagy múltú motor Ingyenes licensz, 5% részesedési díj Csomópont alapú fejlesztés (Blueprint) 2D-s és 3D-s motor
15
Construct 2 https://www.scirra.com/ HTML5 alapú motor
Ingyenes és fizetős licenszek Eseménylap és viselkedés alapú fejlesztés 2D-s motor
16
Oktatásbeli alkalmazása
Hagyományos programozási nyelvek helyett Algoritmikus készség kialakítása A tanult tudás közvetlenül alkalmazható Oktatásra szánt licenszek Számos környezet már jelenleg is oktatásban
17
Oktatásbeli alkalmazása
Tapasztalatokat megosztó online fórumok Egyéni tanulás Kézikönyvek Felhasználói segédletek Online kurzusok Milyen egyéb iskolai alkalmazás lenne lehetséges?
18
Oktatószoftverek fejlesztése
Lehetséges a könnyű kezelés miatt Nem csak informatika tárgyon belül Fontos szempontok vizuális nyelv választásánál Olcsó, vagy ingyenes környezet Multiplatform publikálási lehetőség Támogató online közösség
19
Fejlesztés Construct 2-vel
Objektumok: a program szereplői Szoros kapcsolat az esemény-utasítás rendszerrel
20
Fejlesztés Construct 2-vel
Eseménylapok Események meghatározása Eseményblokk Utasítások eseményblokkokhoz kapcsolása Logikai kapcsolatok a blokkok között
21
Fejlesztés Construct 2-vel
A fejlesztés lépései nagyvonalakban: Objektumok beszúrása Oktatóprogram felületének felépítése Események és utasítások egymáshoz rendelése Tesztelés és megosztás
22
Összegzés A vizuális programozás egy új fejlesztési trend
Egyszerű, gyors Könnyen tanulható és tanítható Alkalmazható az oktatásban alternatívaként Lehetőség oktatószoftverek fejlesztésére
23
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.