Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Önkormányzati ASP Központ felállítása projekt

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Önkormányzati ASP Központ felállítása projekt"— Előadás másolata:

1 Önkormányzati ASP Központ felállítása projekt
ELEKTRONIKUS KÖZIGAZGATÁS OPERATÍV PROGRAM Készítette: Kócsáné Horváth Erika Belügyminisztérium

2 Önkormányzati ASP Központ
A projekt célja Az elektronikus közigazgatás kiterjesztése és minden önkormányzat részére való hozzáférés biztosítása. Az önkormányzati feladatellátás egységesítésével a hatékony forrásfelhasználás mellett a belső működés támogatása. Térítésmentes korszerű informatikai megoldások, szolgáltatások igénybevételének biztosítása ELEKTRONIKUS KÖZIGAZGATÁS OPERATÍV PROGRAM Belügyminisztérium

3 Önkormányzati ASP Központ A projekt megvalósítása
Az Elektronikus Közigazgatási Operatív Program keretében az ASP projekt magvalósítására konzorcium jött létre. A konzorcium vezetője a Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség (KIFÜ) tagjai Magyar Államkincstár Belügyminisztérium Kincstári Informatikai Nonprofit Kft. (KINCSINFO Kft.) Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. (NISZ Zrt.) ELEKTRONIKUS KÖZIGAZGATÁS OPERATÍV PROGRAM Belügyminisztérium

4 Önkormányzati ASP Központ
Jogszabályi háttér Az Önkormányzati ASP Központ felállításáról és működtetési, üzemeltetési feladatairól az önkormányzati ASP központról és a közfeladatot ellátó szervek iratkezelésének általános követelményeiről szóló 335/2005. (XII.29.) Korm. Rendelet módosításáról szóló 62/2015. (III. 24.) Korm. Rendelet rendelkezik. ELEKTRONIKUS KÖZIGAZGATÁS OPERATÍV PROGRAM Belügyminisztérium

5 Önkormányzati ASP Központ ASP központ szakrendszerei
Az önkormányzati ASP központ szakrendszerei Keretrendszer Iratkezelő szakrendszer Önkormányzati adó szakrendszer Gazdálkodási szakrendszer Ingatlanvagyon-kataszter szakrendszer Ipar- és kereskedelmi szakrendszer Önkormányzati települési, és elektronikus ügyintézési portál ELEKTRONIKUS KÖZIGAZGATÁS OPERATÍV PROGRAM Belügyminisztérium

6 Önkormányzati ASP Központ
Az önkormányzati ASP központ szakrendszereivel kapcsolatos hatáskörök A szakrendszerek működésének ellenőrzésére és a fejlesztés irányainak meghatározására az iratkezelő szakrendszer esetében a közokiratok kezelésének szakmai irányításáért, az önkormányzati adó, a gazdálkodási, az ingatlanvagyon-kataszter szakrendszer esetében az államháztartásért felelős miniszter a helyi önkormányzatokért felelős miniszter egyetértésével, az ipar- és kereskedelmi szakrendszer esetében az iparügyekért felelős miniszter a kereskedelemért felelős miniszter egyetértésével, az önkormányzati települési, és elektronikus ügyintézési portál esetében az önkormányzatokért felelős miniszter jogosult, az ASP Központ vezetőjét a Belügyminiszter javaslata alapján a Magyar Államkincstár Elnöke nevezi ki. ELEKTRONIKUS KÖZIGAZGATÁS OPERATÍV PROGRAM Belügyminisztérium

7 Önkormányzati ASP Központ
Az önkormányzati ASP központ működtetője és a működtetési feladatok Központ működtető: Magyar Államkincstár Informatikai üzemeltető: Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. Az önkormányzati ASP központhoz történő csatlakozás feltétele, hogy az önkormányzat megfeleljen a Kincstár által közzétett műszaki minimumfeltételeknek, teljesítse az állami és önkormányzati szervek elektronikus információbiztonságáról szóló törvényben előírt követelményeket, biztosítsa az önkormányzati ASP központhoz történő csatlakozáshoz szükséges helyi feltételeket és a meglévő adatok migrációját, vállalja, hogy a szakrendszer által támogatott feladatait a szakrendszer útján látja el. ELEKTRONIKUS KÖZIGAZGATÁS OPERATÍV PROGRAM Belügyminisztérium

8 Önkormányzati ASP Központ
Az önkormányzati ASP központ feladatai Az ASP Menedzsment Szervezet a szolgáltatásrendszer legfontosabb, központi eleme, amely kapcsolatban áll, koordinálja és irányítja a szolgáltatási folyamatban résztvevő szervezetetek tevékenységét. Ezen túl feladatai közé tartozik a csatlakozás- és szolgáltatás-menedzsment ellátása, ügyfél kapcsolattartás, ügyfélszolgálat biztosítása, csatlakozási és szolgáltatási szerződések megkötése, IT biztonság, adatvédelem biztosítása, igénykezelés és igazgatásszervezés, jogszabály követési, önkormányzati fejlesztési igények kezelése, fejlesztés menedzsment, képzési, oktatás feladatok menedzselése, felhasználói szerződés megkötése az informatikai üzemeltetést végző NISZ Zrt.-vel ELEKTRONIKUS KÖZIGAZGATÁS OPERATÍV PROGRAM Belügyminisztérium

9 Önkormányzati ASP Központ
A NISZ Zrt. feladatai A NISZ Zrt. végzi az önkormányzati ASP központ informatikai infrastruktúrájának, a keretrendszer, az iratkezelő szakrendszer, illetve az önkormányzati Portál szakrendszer alkalmazásainak üzemeltetetését. ELEKTRONIKUS KÖZIGAZGATÁS OPERATÍV PROGRAM Belügyminisztérium

10 Az önkormányzati ASP központ szolgáltatásai
ELEKTRONIKUS KÖZIGAZGATÁS OPERATÍV PROGRAM Belügyminisztérium

11 Keretrendszer felhasználói felület
Önkormányzati ASP Központ Keretrendszer felhasználói felület ELEKTRONIKUS KÖZIGAZGATÁS OPERATÍV PROGRAM Belügyminisztérium

12 Önkormányzati ASP Központ Keretrendszer funkciói
Az ASP szakrendszerek egy központi keretrendszerre épülő, egységes futtató környezetet és szolgáltatást használó modulárisan felépülő alkalmazások összessége, így biztosítja az ASP programrendszer működési kereteit, az egyes szakrendszerek közötti kapcsolatot, a szakrendszerek felhasználói adatainak és jogosultságainak beállításait, a különböző, felhasználói igények szerinti statisztikák készítését (pl. létrehozott un. tenantok, azok jogosultságai alapján, stb) ELEKTRONIKUS KÖZIGAZGATÁS OPERATÍV PROGRAM Belügyminisztérium

13 Önkormányzati ASP Központ
Iratkezelő Szakrendszer Az Iratkezelő rendszer az ASP keretében működő szakrendszerekkel integrált módon biztosítja a jogszabályokban előírt - megfelel a közfeladatot ellátó szerveknél alkalmazható iratkezelési szoftverekkel szemben támasztott követelményekről szóló 27/2014. (IV.18) KIM rendeletben foglalt előírásoknak - az önkormányzati iratkezelési feladatok ellátását. Az iratkezelő rendszer képes az ügyiratforgalmi kimutatások, az ügyintézés mennyiségi és minőségi adatait tartalmazó vezetői információk, éves hatósági statisztikai jelentés, ISO jelentések stb. elkészítésére. ELEKTRONIKUS KÖZIGAZGATÁS OPERATÍV PROGRAM Belügyminisztérium

14 Önkormányzati ASP Központ
Gazdálkodási Szakrendszer A Gazdálkodási szakrendszer – 4 modulból áll. Ezek a következők. KASZPER – Központi Analitikai Számviteli - Pénzügyi Rendszer KATI – Tárgyi eszköz és készletnyilvántartó modul ETRIUSZ – Költségvetési, tervezési és beszámoló készítő modul VIR – Vezetői információs rendszer A rendszer a jogszabályoknak megfelelően alkalmazza a gazdálkodási folyamatokat, és az ezzel kapcsolatos feladatokat komplex módon ismeri, biztosítja a gyors, és hatékony kommunikációt, tervezésénél elsődleges szempont volt a rendszerszemlélet ű gondolkodásmód megvalósítása ELEKTRONIKUS KÖZIGAZGATÁS OPERATÍV PROGRAM Belügyminisztérium

15 Önkormányzati ASP Központ
ELEKTRONIKUS KÖZIGAZGATÁS OPERATÍV PROGRAM Adó szakrendszer Az ASP adó szakrendszer biztosítja a helyi adózással kapcsolatos adóhatósági feladatok ellátását, a települési önkormányzat hatáskörébe tartozó adókkal kapcsolatos nyilvántartásának vezetését, a kapcsolódó ügyiratok előállítását, a pénzügyi – számviteli feladatok ellátását, támogatja az elektronikus ügyintézést, a hatósági tevékenységet, valamint kezeli a külső adatkapcsolatokat. Belügyminisztérium

16 Önkormányzati ASP Központ kataszter szakrendszer
Ingatlanvagyon - kataszter szakrendszer Az ingatlanvagyon-kataszter szakrendszer a az önkormányzati ingatlanok nyilvántartását biztosítja a következők szerint. Ingatlanvagyon-kataszter nyilvántartása, az adatok karbantartása. Ingatlanvagyon-kataszter különböző igények szerinti lekérdezési lehetőségek. Elkészíthetők a programmal az ingatlanvagyon-kataszter statisztikai kimutatásai, jelentései (OSAP 1616). A gazdálkodási szakrendszer eszköznyilvántartásával történő egyeztetetések elkészítése. ELEKTRONIKUS KÖZIGAZGATÁS OPERATÍV PROGRAM Belügyminisztérium

17 Ipar- és kereskedelmi szakrendszer
Önkormányzati ASP Központ Ipar- és kereskedelmi szakrendszer ELEKTRONIKUS KÖZIGAZGATÁS OPERATÍV PROGRAM Üzletek Telephelyek IPAR szakrendszer modulok Üzleti célú szálláshelyek Nem üzleti célú szálláshelyek Rendezvények Vásár, piac és bevásárlóközpont Belügyminisztérium

18 Önkormányzati ASP Központ
Önkormányzati portál és elektronikus ügyintézési szakrendszer Az önkormányzati ASP projektben összesen négy portál valósul meg. Települési portál: helyi információs, tájékoztató felület, Elektronikus Ügyintézési portál: az elektronikus ügyintézés helyszíne, Intranet portál: önkormányzati ügyintézői és testületi belső munkafelület, ASP tájékoztató honlap: az önkormányzati alkalmazásközpont portálja, hibabejelentő. ELEKTRONIKUS KÖZIGAZGATÁS OPERATÍV PROGRAM Belügyminisztérium

19 Önkormányzati ASP Központ
Az önkormányzati ASP központról a következő linken lehet további információt elérni. ELEKTRONIKUS KÖZIGAZGATÁS OPERATÍV PROGRAM Belügyminisztérium

20 Önkormányzati ASP Központ
Köszönöm a figyelmet! ELEKTRONIKUS KÖZIGAZGATÁS OPERATÍV PROGRAM Belügyminisztérium


Letölteni ppt "Önkormányzati ASP Központ felállítása projekt"

Hasonló előadás


Google Hirdetések