Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaJános Szilágyi Megváltozta több, mint 9 éve
1
avagy hasonlóságelemzés a környezeti nevelésben „Magolás helyett” - erdei tanóra más szemmel - avagy hasonlóságelemzés a környezeti nevelésben Pitlik László, RIIRCORE 2010. november 19. – TV-felvétel http://miau.gau.hu/miau/147
2
INNOCSEKK 156/2006 Magolás helyett: problémamegoldás Jelenlegi általános iskolai helyzet: Strukturálatlan tényadatok magoltatása Adatbázis-hozzáférés esetlegessége Javasolt országos stratégia: Tényadatok strukturált tárolása/lekérdezése online Problémamegoldás előtérbe helyezése Erdei tanórák értékelése (motivációk felismerése): Érdekességek kiemelése (pl. a leg-ek felismertetése) Személyes elkötelezettség húzóereje Lokális kötődés erősítése Személyes élmény szerepe
3
Helyzetértékelés 2009.VI. – MIAÚ: Innovatív oktatás lehetőségei http://miau.gau.hu/miau2009/index.php3?x=e0&string=junior, ill. http://miau.gau.hu/myx-free/index_career.php3 http://miau.gau.hu/miau2009/index.php3?x=e0&string=junior http://miau.gau.hu/myx-free/index_career.php3 2010.IV. – RIIRCORE-projekt: Tudatosság, fenntarthatóság, avagy a gondolkodás innovációja (http://miau.gau.hu/myx- free/career/riircore.doc)http://miau.gau.hu/myx- free/career/riircore.doc 2010.VII. – RIIRCORE-projekt: Csuszka Füzetek hatásának értékelési elvei, didaktikai módosítások lehetőségei (http://miau.gau.hu/miau/143/csuszka.doc)http://miau.gau.hu/miau/143/csuszka.doc Folyamatosan: javaslatok az egyetemi oktatás/kutatás innovatív jellegének megújítására pl. http://miau.gau.hu/miau2009/index.php3?x=e0&string=komarom, ill. http://miau.gau.hu/miau2009/index_tki.php3?_filterText0=*TDT, ill. http://miau.gau.hu/miau2009/index_tki.php3?_filterText0=*TDK http://miau.gau.hu/miau2009/index.php3?x=e0&string=komarom http://miau.gau.hu/miau2009/index_tki.php3?_filterText0=*TDT http://miau.gau.hu/miau2009/index_tki.php3?_filterText0=*TDK Helyzetértékelés: lassú víz partot mos…
4
INNOCSEKK 156/2006 Potenciális esettanulmányok Ökológiai túrák szervezése: mennyi szúnyog várható adott ökológiai környezetben (ahol nincs adatunk), ha más környezetek szúnyogszáma és az ezt befolyásoló tényezők adatai ismertek... mennyi (fertőzött) kullancs várható adott ökológiai környezetben (ahol nincs adatunk), ha más környezetek kullancsszáma és az ezt befolyásoló tényezők adatai ismertek... mennyi eső várható a túra idejére, ha más időjárási előzmények után ennyi-annyi eső volt... mához képest hány nap múlva lesz a tiszavirág-rajzás, ha korábban adott helyzet után valamennyi nap telt el...
5
INNOCSEKK 156/2006 Esettanulmány Döntési helyzet Kullancs-vizsgálatok alapján Adott időszakban és helyszínen várható kullancs- létszám becslése Kockázatminimalizálás érdekében Adatforrások GIS-adatbázisok (hidrológia, geológia, meteorológia, ökológia, stb.) inkl. tematikus térképek a kullancs-populációkról
6
INNOCSEKK 156/2006 Hasonlóságelemzés Lépések Rangsorszám-mátrix Célfüggvény-képzés Solver-futtatás Tesztelés IT-tudás Kimutatás-varázslás (pivot, OLAP) Sorszám() Fkeres() Solver, vagy online elemző motor (pl. http://my-x.hu)http://my-x.hu
7
INNOCSEKK 156/2006 Rangsorszám-mátrix
8
INNOCSEKK 156/2006 Célfüggvény és Solver
9
INNOCSEKK 156/2006 A szimulátor végeredményei
10
INNOCSEKK 156/2006 Értelmezések Gyérítő hatás (középre rendezett, negatív lépcsőérték) eltérő szinten jelentkezik minden attribútum esetén Az egyes befolyásoló tényezők hatása eltérő mértékű: A „genetikai potenciál”, vagyis a maximális kullancsszám ideális feltételek mellett az első lépcsőszintek összege …
11
INNOCSEKK 156/2006 Tesztelés
12
INNOCSEKK 156/2006 Tesztelés
13
INNOCSEKK 156/2006 Tesztelés
14
INNOCSEKK 156/2006 A döntés Tehát a 3. helyszínre illik szervezni a túrát. Noha például a tényezők rangsorszintű előnyösségei itt valószínűsítették átlagosan a legmagasabb kullancsveszélyt. Szerencsére nem kell a „Kód neve Merkúr” című film autista főszereplőjéhez hasonlóan meglátni tudni a tételes összefüggésrendszert Elég alkalmazni tudni minimális számítástechnikai ismereteket, (fel)ismerni az egymáshoz illő fogalmakat, helyesen strukturálni a tényeket, megfelelően értelmezni a számszerű eredményeket…
15
INNOCSEKK 156/2006 Konklúziók A fogalmakkal (jelenségekkel, mérési eljárásokkal) szembesülő diákoktól elvárható, hogy Összefüggésekben lássák környezetüket Az önellenőrzés lehetőségeit felismerjék A tudást mérjék és egymással versengően fejlesszék A tudást algoritmizálni legyenek képesek
16
INNOCSEKK 156/2006 Jövőkép Egyre több témakörben és helyszínen Egyre több ember, aki önmaga számára a jelzett kompetenciák megfelelő kombinációját már elsajátította, Egyre több közhasznú adatbázis használva Egyre többször alkalmazza majd ezen módszertani elveket Egyre több gazdasági és személyes sikert elérve ezáltal VAGYIS Egyre tudatosabban élve, Egyre fenntarthatóbban közelítve a döntéshozatalhoz, a felelősséghez, a minőséghez…
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.