Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A kutatóegyetemek helye az innovációban (Ahogy mi látjuk) Dr. Greiner István alelnök Magyar Innovációs Szövetség 2010. június 22.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A kutatóegyetemek helye az innovációban (Ahogy mi látjuk) Dr. Greiner István alelnök Magyar Innovációs Szövetség 2010. június 22."— Előadás másolata:

1 A kutatóegyetemek helye az innovációban (Ahogy mi látjuk) Dr. Greiner István alelnök Magyar Innovációs Szövetség 2010. június 22.

2 Magyar Innovációs Szövetség Misszió: az innováció gyorsítása, az innovációs képesség növelése Tevékenység: szakmai munka innováció népszerűsítése, tehetséggondozás Tagintézmények (300): egyetemek, kutatóintézetek innovatív vállalkozások non profit szervezetek szövetségek

3 Az innováció folyamata Mennyire természettudományos a K+F+I folyamat? Alapvetések: A K+F+I, mint a gazdaság motorja Elsődleges helye a gazdasági egységek Alapkutatás, alkalmazott kutatás, technológiai fejlesztés, üzletszerű gyakorlatba vétel Egyetemi kapcsolódási lehetőségek… Mennyire természettudományos a felsőoktatás?

4 A innovációs szolgáltatás Mitől más egy kutató- vagy kiváló egyetem? Megkülönböztetések: Oktatás – MAB, minimális minőségi követelmények Minőségi oktatás – K+F kapcsolat Kutatóegyetem pályázat Újabb minimál követelmények Szükséges, de nem elégséges feltételek Minősítő Bizottság (Gazdasági élet képviselői – tanácskozási jog)

5 A innovációs szolgáltatás Mitől más egy kutató- vagy kiváló egyetem? Indikátorok: Kutatási kapacitás (21 pont): –minősített oktatók (min. 50%), akadémiai kutatócs. (min. 3 db.), infrastruktúra, nemzetközi és hazai folyóirat szerkesztőség, szervezetekben tisztségek, díjak és kitüntetések, tudományos és szakmai elismerések) Doktori képzés és tehetséggondozás (21 pont): –DI száma (min. 5), törzstagok száma (min. 50 fő), hallgatók száma, OTDK helyezések és Pro Scientia aranyérmek száma, mentor és tutor programok, nemz-i mobilitási programok, idegennyelvű képzések Teljes munkaidős oktatók publikációs tevékenysége (20 pont) –Scientometriai megközelítés K+F+I támogatások és bevételek (20 pont) –Támogatás, bevétel, utóbbi aránya (min. 5%), tudás és techn. transzfer Vállalási program (15 pont)

6 A innováció és a „top 10” egyetem Kinek az érdeke? A probléma megoldó megközelítés: Feladat és/vagy probléma a gazdasági egységnél Tudáscentralizáció a T10-nél Természetes választás, miért mással? Regionális lehetőségek „Alapkőletétel”, aztán intenzív információ csere Döntően a K, kevésbé az F és I szakaszban Költséggazdaságossági szempontok a cégnél Bevétel az egyetemnél (kapacitás kihasználtság) Ipari tapasztalat felhalmozódása Győztesek: ipari partner, egyetemi szféra, hallgatók!

7 A innováció és a „top 10” egyetem Quo vadis…? A jövő(?): Halmozódó ipari tapasztalat Saját kutatási eredmények, belső innováció Tőkepiaci lehetőségek, ezek ismerete Vállalkozások alapítása (vagy ötlet értékesítés) Amiben nincs tapasztalat (amire nincs pénz?): –Szellemi tulajdonvédelem –Technológia transzfer –Külföldi ipari partnerkapcsolatok –Üzletfejlesztés Vállalatirányítás, fejlődési lehetőségek Az egyetemi befektetések megtérülése

8 A innováció és a „top 10” egyetem Összefoglalás Minőségi tudáskoncentráció, megkülönböztető képesség Igazolt kapacitások, képességek és lehetőségek Természettudományos dominancia Kiváló eredmények döntően az innováció korai szakaszában Szolgáltató egyetem Belső innováció, mint jövőkép Erőforrás igény A hallgatói vetület

9 Köszönöm a lehetőséget és a figyelmet!


Letölteni ppt "A kutatóegyetemek helye az innovációban (Ahogy mi látjuk) Dr. Greiner István alelnök Magyar Innovációs Szövetség 2010. június 22."

Hasonló előadás


Google Hirdetések