Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaMihály Illés Megváltozta több, mint 9 éve
1
Nemzeti és nemzetközi képesítési keretrendszerek és a life-long learning Magyar nemzeti és nemzetközi lifelong konferencia Miskolc, 2007 április 12-13. Dr. habil Lükő István NYME FMK Tanárképző Intézet Tanárképző Intézet
2
Szakmastruktúra elemzések 1 A szakmastruktúra fogalma A szakmastruktúra fogalma Standardizált rendszerek Standardizált rendszerek Foglalkozások szótárai, jegyzékei Foglalkozások szótárai, jegyzékei DOT, CCDOUSA, Kanada DOT, CCDOUSA, Kanada ISCOEurópa, USA, Dél-Amerika ISCOEurópa, USA, Dél-Amerika FEORMagyarország FEORMagyarország Nemzetközi oktatási-szakképzési rendszerek Nemzetközi oktatási-szakképzési rendszerek ISCEDKontinentális EU, Amerika ISCEDKontinentális EU, Amerika EKKR(EFQ)Európai Unió EKKR(EFQ)Európai Unió Nemzeti képesítési rendszerek Nemzeti képesítési rendszerek NVQAnglia NVQAnglia SVQSkócia SVQSkócia OKJMagyarország OKJMagyarország
3
Szakmastruktúra elemzések 2 Az ISCED Az ISCEDszintprogram tanulmányi terület kurzusokmodulok Az ISCED kódrendszere:szakterületi főcsoport Az ISCED kódrendszere:szakterületi főcsoportprogramcsoportok szintek szintek Az NVQ11 szakterület Az NVQ11 szakterület 5 szint
4
A szakmastruktúra elemzése 3. Magyarországon az OKJ-ban Magyarországon az OKJ-ban 430 +440 szakképesítés/részképesítés 430 +440 szakképesítés/részképesítés 4 szakterület, 21 szakmacsoport 4 szakterület, 21 szakmacsoport 4 szint 4 szint Felsőoktatási szakok regisztere/jegyzéke Felsőoktatási szakok regisztere/jegyzéke Tudomány/szakterületek Tudomány/szakterületek Szintek Szintek FSZ FSZ BSc/BA BSc/BA MSc/MA MSc/MA PhD PhD
5
Kvalifikációk, képesítési rendszerek vizsgálata 1 Az EKKR (EFQ) és szükségessége Az EKKR (EFQ) és szükségessége
6
Fogalmi alapok és komponensek Tanulás és tanulási erednény Tanulás és tanulási erednény Kompetncia fogalma és elemei Kompetncia fogalma és elemei Kognitív kompetencia Kognitív kompetencia Funkcionális kompetencia(készség, know-how) Funkcionális kompetencia(készség, know-how) Személyes kompetenciák Személyes kompetenciák Etikai kompetenciák(értékek) Etikai kompetenciák(értékek) Képesítések Képesítések Képesítési keretrendszerek (meta keretrendszer) Képesítési keretrendszerek (meta keretrendszer) Kulcskompetenciák Kulcskompetenciák
7
Az EQF /EKKR és az országok képesítési szintjeinek kapcsolati modellje
8
Kvalifikációk, képesítési rendszerek vizsgálata 2 Focus on Learning Focus on Learning Outcomes EQF Learning Outcomes Non-Formal LearningInformal Learning Formal Learning
9
Összegezés, javaslatok Az országok szakképzési és szakképesítési rendszerei között nagy differenciák vannak. Az országok szakképzési és szakképesítési rendszerei között nagy differenciák vannak. A szakmastruktúrák, képesítési keretek fejlesztése erős professzionális szervezeti háttérrel bír. A szakmastruktúrák, képesítési keretek fejlesztése erős professzionális szervezeti háttérrel bír. Az új képesítési rendszer(EQF)integrálja a formális, nonformális, és informális tanulást. Az új képesítési rendszer(EQF)integrálja a formális, nonformális, és informális tanulást. Erős az igény a fogalmak(kompetencia, modul) értelmezése, tisztázása terén Erős az igény a fogalmak(kompetencia, modul) értelmezése, tisztázása terén Magyarországon kettéválik a középfokon és a felsőfokon szerezhető képesítések rendszere(OKJ, Felsőfokú szakregiszter) Magyarországon kettéválik a középfokon és a felsőfokon szerezhető képesítések rendszere(OKJ, Felsőfokú szakregiszter) Javaslat: Nemzeti Kvalifikációs Testület Javaslat: Nemzeti Kvalifikációs Testület
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.