Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaIrma Illésné Megváltozta több, mint 9 éve
1
Luxus részvényalap
2
Tartalom A luxus szektor és főbb jellemzői Aviva Luxus Portfólió Top 10 * luxuspiaci vállalat Befektetési kockázat Összefoglalás * A portfólióban szereplő vállalatok közül -
3
Miért válasszuk a luxustermékek piacát?
4
A luxuscikkek piaca Szakértők szerint a luxuscikkek piaca kb. 80-100 milliárd amerikai dollárt tesz ki, amelyhez 5-7%-os éves növekedési rátát becsülnek középtávon A luxuspiac legnagyobb szereplői az LVMH (Louis Vuitton Moet Henessy), a Richemont és a Bulgari A piac egyre bővül: Stabil vásárlói kör az USA-ban és Nyugat-Európában – luxusingatlanok, luxusutak Növekvő vásárlói réteg egyes fejlődő országokban (Kína, India, Oroszország) - divatcikkek, luxusutak Kína a teljes piac kb. 11%-át adja, 6 milliárd amerikai dolláros költésével Kína 2005-ben 20 millió üveg Chivas Regal márkájú whiskey-t importált 87 millió dollár értékben, amely 86%-os növekedést jelent 2004-hez képest.
5
Mit kell tudnunk a luxusszektorról? A legfőbb luxusipari kategóriák: az autók, jachtok, órák, ékszerek, kozmetikai cikkek, divatáruk és a különleges pezsgők A luxuscikkeket elsősorban az erős márkanév, másodsorban a termék minősége és a design különbözteti meg a tömegcikkektől A luxusiparban tevékenykedő cégek jellemzően igen profitábilisak, a termékek pedig nem árérzékenyek A piac fontos jellemzője a limitált kínálat Az eladásokat a milliomos rétegek számának világszerte megfigyelhető emelkedéséből eredő ugrásszerű keresletnövekedés hajtja A Merryl Lynch és a Capgemini által készített 2005-ös tanulmány szerint a világ milliomosainak vagyona évi 6,5%-kal növekszik majd a következő 5 év során.
6
Óriási kereslet a luxuspiacokon A Ferrari nem tud annyi autót gyártani, amellyel kielégíthetné a fogyasztói igényeket! Kína egyébként a Ferrari ötödik legnagyobb piaca Egyes monte carlo-i hotelek 80%-ban limitálták az orosz foglalások maximális arányát, hogy megőrizzék szállodájuk nemzetközi jellegét A Rolls Royce kínai eladásainak száma tavaly 50%-kal emelkedett, ezzel Kína vált a luxusautóik hármas számú piacává az USA és Nagy-Brittania után
7
Egyre több orosz, kínai és indiai milliárdos Nemcsak többen vannak, de egyre gazdagabbak lesznek Az orosz, kínai és indiai milliárdosok száma növekszik a legnagyobb ütemben a világon Vagyonuk gyarapodásának üteme is jelentős: a következő öt évben a német dollármilliomosok vagyona pl. évi átlag 8,3 százalékkal nő, Oroszországban ez a növekedési ütem 15 százalékos, Kínában 14 százalékos, Indiában 11 százalékos lesz (Forrás: BCG)
8
A kínai milliomosok imádnak luxusautókra költeni Az újsütetű kínai milliomosok körében igen kedveltek az európai luxusmárkák. Egy felmérés szerint az első helyen a BMW, a másodikon a francia Louis Vuitton divatház, a harmadikon a Mercedes áll A Land Rover, a Jaguar és a BMW kínai eladásai szárnyalnak: A Jaguar kínai eladásai 220%-kal nőttek 2005-ben A Land Rover 1015 járművet adott el tavaly Kínában, amely 107%-kos éves növekedést jelent A BMW számára Kína a leggyorsabban növekvő piac. Összesen 23 595 db autót értékesítettek 2005-ben A Rolls-Royce és a Bentley az összes termelésük közel 20%-át Kínában értékesítik
9
Az árak ereje A luxusszektor kulcstényezője az árképzés Jellemző áremelkedések az elmúlt 25 év alatt
10
Magas haszonkulcsok A luxuscikkek piacát a magas árrés jellemzi: Bőráruk: 30-45 %, Óra és ékszer: 20-25% Bor és szeszes italok: 20-35% Kozmetikumok: 5-20% Összehasonlításként a fogyasztói szektort jóval alacsonyabb árrés jellemzi: Tömegpiac-autó: 3-4% Általános kiskereskedelmi, élelmiszer: 2-4% Példa a luxusvállalatok haszonkulcsaira: Harley Davidson: 25.91% Coach: 36.25% Tiffany: 15.98% Forrás: Bloomberg
11
A milliomosok számának növekedése A luxuscikkek utáni kereslet tovább emelkedik egyrészt a vagyonos fogyasztók számának növekedése, másrészt az ázsiai és orosz milliomosok megjelenésének következtében Vagyon előrejelzése régiók szerint (billió dollár) Növekedési ráta (2004-2009)
12
Gazdag kínai turisták Az amerikaiak és a japánok után a kínaiak a világ harmadik leggyakoribb utazói. Várhatóan 2010. előtt megszerzik az első helyet A kínai luxusturisták 10%-kal többet költenek mint a japánok, és a világ összes turistájának 11%-át adják A Kínából özönlő turisták számának emelkedése is a luxusszektor növekedését támogatja A turisták várható száma (millió fő) 2010-ben
13
Kedvező piaci értékelés Forrás: JCF Group A luxuscikkek piacának értékelése jelenleg nagyon vonzó, mert a piac historikus átlaga alatt van A portfólió az adatok alapján tehát jelenleg „olcsó” és jelentős felértékelődése prognosztizálható a befektetési elemzők szerint Árfolyam/nyereség mutató Árfolyam/nyereség mutató historikus átlaga
14
Aviva Luxus Részvényportfólió A portfólió célja maximális tőkenövekedés elérése Világszerte olyan vállalatokba fektet, amelyek a luxusszektorban kínálnak termékeket és szolgáltatásokat Emellett olyan cégekbe is fektethet, amelyek bevételeinek nagy része a fenti tevékenységek finanszírozásából származik
15
Tapasztalt vagyonkezelő bizonyított eredménnyel A portfóliót a Credit Suisse Asset Management alapkezelő menedzseli, amely jelentős luxuspiaci tapasztalatokkal rendelkezik A portfólió diverzifikációs céllal 10 ország több mint 100 társaságába fektet be - ezzel növeli a befektetés biztonságát Forrás: Credit Suisse Asset Management A részvények kiválasztásánál és a későbbiekben az alapkezelő folyamatosan értékeli a cégek menedzsmentjét, a kompetitív környezetet, a különböző pénzügyi mutatókat, az árrést és a piaci részesedés változását
16
Változatos befektetési paletta A fent bemutatott részvények kizárólag illusztrációs célból kerültek bemutatásra, és nem a vételkor aktuális portfólió-összetételt tükrözik. A bemutatott lista a fenti részvények egyikénél sem számít vételi vagy eladási ajánlatnak.
17
A portfólió összetétele Földrajzi összetétel Iparági összetétel
18
A portfólióban szereplő top 10 vállalat A portfólió 53%-át a következő 10 vállalat alkotja:
19
Ismerjük meg a top 10 luxuspiaci vállalatot LVMH – Louis Vuitton – Moët Henessy 50 elismert márkát tömörítő luxuskonszern 150 éves múlttal Christian Dior Elsősorban parfümjeiről híres vállalat, amely kiegészítőkkel és ékszerekkel is foglalkozik Richemont Az 1988-ban létrejött vállalat neve összefonódott az ékszerekkel, luxus írószerekkel az IWC és Cartier órákkal Bulgari Az 1885-ben alakult olasz cég az ékszerek és órák világában éppoly otthonosan mozog, mint a divatcikkek és a parfümök birodalmában, emellett hotelekkel is rendelkezik
20
Hermés A 170 éves múltú párizsi cég táskái és sáljai mellett parfümöt, ékszereket és kiegészítőket forgalmaz Tod’s Az apró olasz családi vállalkozás világhírű cipők és ruházati termékek gyártója és forgalmazója Hilton Hotels Az egyik legismertebb nemzetközi szállodalánc, több mint 500 hotellel képviselteti magát a világon Clarins A francia szépségápolási vállalkozás 19 leányvállalatával 150 országban van jelen Ismerjük meg a top 10 luxuspiaci vállalatot
21
Polo Ralph Lauren Az exkluzív, sportosan elegáns ruházati termékeiről, parfümjeiről és egyéb kiegészítőiről híres cég mind Európában, mind a tengerentúlon népszerű Porsche Bár a márkanév hallatán ma talán még csak az autógyártás jut az eszünkbe, a termékkör és a név használatának kiszélesítése, luxusmárkává tétele és bevezetése a divat világába már kezdetét vette Ismerjük meg a top 10 luxuspiaci vállalatot
22
Példa a Luxusportfólió papírjainak világából – Porsche A luxusautók szektorában a legkiemelkedőbb haszonkulccsal rendelkezik A termékajánlatot folyamatosan bővítik új modellek bevezetésével (Cayman, Panamera, 911 Turbo és Cayenne, illetve további új modellek) 2006-ban a Porsche eladások 25%-a a fejlődő piacokról származott – ez az érték 2000-ben mindössze 4% volt. A Porsche részvények teljesítményének alakulása 1996-tól
23
Példa a Luxusportfólió papírjainak világából – Hermès International Erős globális márka Kivételesen magas színvonalú gyártási technológia – magas minőségű termékek Üzletnyitás Szöulban (700m²), kibővített Tokióban (400m²) és Párizsban a Champs Elysées-n (150m²). A Hermés International részvények teljesítménye 1996-tól
24
A befektetés biztonsága A részvénypiaci befektetésekre jellemző magasabb hozamlehetőség, magasabb befektetési kockázattal párosul egyéb pénzpiaci befektetésekkel szemben A portfólió valutája az euró, így számolni kell Euró/HUF keresztárfolyam-kockázattal, Más valuták/euró közötti másodlagos keresztárfolyam-kockázattal A luxuscikk iparág részvényei rövidtávon erősen volatilisek lehetnek A befektetés biztonsága érdekében más, kevésbé volatilis portfóliókkal együtt javasolt az ügyfél személyes portfóliójának kialakítása
25
Összefoglalás A luxuscikkek piaca nagy növekedési potenciállal rendelkezik – a kereslet további folyamatos növekedése prognosztizálható A szektor márkái igen erősek és komoly tradícióval rendelkeznek A szektor növekedési potenciáljára építő Luxus Részvényportfóliót közepes, illetve magas kockázatvállalási hajlandósággal rendelkező, hosszú távon gondolkodó ügyfeleinknek ajánljuk
26
Fontos információ Jelen prezentáció kizárólag tájékoztatás céljából készült, nem minősül semmilyen befektetési egység, illetve értékpapírok jegyzésére, vételére, vagy eladására történő felhívásnak. A prezentációban szereplő információkra, véleményekre, becslésekre és előrejelzésekre a piaci viszonyok változása hatással lehet. Ez a prezentáció olyan adatokat, információkat, jövőre vonatkozó megoldási javaslatok és esetleges előrejelzéseket tartalmaz, amelyeket a prezentáció készítői megbízhatónak és pontosnak tartanak, azonban a leírtak teljességével és pontosságával kapcsolatban jelen prezentáció készítői, illetve az Aviva Életbiztosító Zrt. semmilyen felelősséget nem vállal. A Luxus Részvényportfólióra vonatkozó teljes és aktuális befektetési politika a befektetési kockázatok és egyéb jellemzők a vonatkozó befektetéshez kötött életbiztosítás feltételeiből ismerhetők meg részletesen. Az Aviva Életbiztosító Zrt. a londoni székhelyű Aviva Csoport tagvállalata, amely díjbevétel alapján a világ ötödik legnagyobb biztosítója. Az Aviva Csoport pénzügyi erejét rendszeresen minősítik. Az amerikai Standard and Poor’s hitelminősítő besorolása szerint a biztosítási csoport AA/AA kategóriás (2006), amely kifejezi a pénzintézet tőkeerős státuszát és pozitív növekedési lehetőségeit. www.aviva.hu
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.