Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc."— Előadás másolata:

1 Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc

2 Marketing- információrendszer 112. lecke

3 MIR Különböző külső és belső információk koordinált és folyamatos gyűjtése, feldolgozása, szelektálása, tárolása, áramoltatása és megjelenítése, valamint az ezeket megvalósító rendszer.

4 A MIR alrendszerei piackutatás, marketing felderítés, belső adatszolgáltatás, Marketingmodellezés.

5 Kutatási folyamat lépései Probléma meghatározása Kutatás tervezése Adatgyűjtés Adatelemzés Kutatási jelentés

6 Adatgyűjtés módszerei Primer adatok: saját adatgyűjtés és feldolgozás –Kvalitatív Mélyinterjú Fókuszcsoport –Kvantitatív Megkérdezés – kérdések sorozata Megfigyelés – magatartásformák rögzítése (pupilla, Gilette) Kísérlet – (tesztcsoport – kontrollcsoport) Szekunder adatgyűjtés: mások által gyűjtött, feldolgozott és publikált adatok megszerzése.

7 A megkérdezés fajtái Személyes Postai Telefonos On-line (Próba!) Kérdéstípusok: –Nyílt –Zárt Alternatív (igen-nem) Szelektív (egy vagy több) Skála (1-5; 1-7;1-10)

8 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc."

Hasonló előadás


Google Hirdetések