Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Az árképzés szempontjai
2
A fedezeti pont értelmezése
árbevétel Termelési ktg Fedezeti pont KÖLTSÉG & ÁRBEVÉTEL Volumenarányos ktg TERMELÉSI VOLUMEN
3
Árképzés üzleti célok alapján
Túlélés A pillanatnyi nyereség maximálása A pillanatnyi árbevételek maximalizálása Forgalomnövekedés maximalizálása A piac lefölözése
4
A vevőorientált árképzés szempontjai
1.Marketingstratégia 6.Ár indokolhatósága 2.Pozicionálási stratégia 7.Piaci versenyhelyzet 3.A vevőnek nyújtott érték 8.Alkutartalék 9.Kereskedelmi kapcsolatok 4. Ár-minőség kapcsolat 10.Politikai tényezők 5.Termékvonal politika 11.Költségek
5
Az árérzékenységet befolyásoló tényezők
Az egyediség értéke Tájékozottság a helyettesíthetőségről Az összehasonlítás nehézsége A költekezés mértéke A végső előny hatása A költségmegosztás hatása Az ember megy a pénze után Az ár-minőség hatás A raktározási lehetőség hatása
6
Árképzési stratégiák I.A fogyasztók hajlandóak magas árat fizetni
II.Az alacsony ár feltételei a termék magas minőségű színvonalú az egyetlen lehetséges piacra jutási mód a vevők gazdagok piaci dominancia a fogyasztó és a számlafizető nem ugyanaz termelési költség csökkentése nincs versenytárs alacsony ár-magas üzemelési költség erős vásárlási kényszer késleltetett nyereség
7
Az árképzés módjai I. HASZONKULCS ELVE II. A TERVEZETT HOZAM
III. AZ ELISMERT ÉRTÉK IV. AZ IGAZODÓ ÁRKÉPZÉS V. AJÁNLATI-ÁR JELLEGŰ ÁRKÉPZÉS
8
Árleszállítás, engedmény, promóció
Forgalmazó részére skontó mennyiségi engedmény kedvező fizetési határidő funkcionális engedmény szezonális kedvezmény beszámítás
9
Végfogyasztó részére reklám ár alkalmi ár pénzvisszatérítés részletfizetés lélektani árengedmény
10
1. Halmozottan csökkenő nyereség
Akciós csapdák 1. Halmozottan csökkenő nyereség Akciókényszer a többi vevőnél Fogyasztói vásárlás kis nyereséggel Előrehozott kereskedelmi vásárlás
11
Akció utáni vásárlói passzivitás Akció utáni kereskedelmi túlkínálat
2. Csökkenő forgalom Akció utáni vásárlói passzivitás Konkurensek akciói Akció utáni kereskedelmi túlkínálat
12
3. Vásárlói bizalomvesztés
Rövidülő termékéletgörbe
13
VÉGE
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.