Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Készítette: Májer Dávid
Total Quality Control
2
„Az akadály az a rémisztő dolog, amelyet akkor látunk, ha levesszük szemünket a célról.” Henry Ford
3
Mi a minőség? Minőség (quality)
A termék vagy a szolgáltatás olyan tulajdonságainak és jellemzőinek az összessége, amelyek hatással vannak a terméknek vagy a szolgáltatásnak arra a képességére, hogy kifejezett vagy elvárható igényeket kielégítsen. (ISO) Az elvárható igények tartalmazhatják :a használhatóság, biztonság, rendelkezésre állás, megbízhatóság, karbantarthatóság, gazdaságosság és a környezetvédelem szempontjait.
4
A minőségirányítás fejlődése
5
A minőségirányítás fejlődése
6
A minőségirányítás fejlődése
7
Mi a TQC? A TQC egy rendszer termelés alapú optimalizálására kialakított elképzelés,középpontban a termékkel és termeléssel. Főbb technikái a termelésirányítás és minőségszabályozás. Az 1950-es években a Japán ipar meghatározó szemléletévé vált, ötvözve a keleti és nyugati gondolkodást egyaránt. A koncepció alapja a KaiZen, azaz hogyan tudjuk még jobbá tenni, amink van (termék, folyamat, stb.) Hangsúlyt fektet a munkavállalói részvételre és az oktatásra A folyamatba beilleszti az ellenőrzési feladatokat és a beszállítók is szerepet vállalnak benne
8
Termelésirányítás összegezve
Folyamat Leltár Vizsgálat Költségek Megfigyelés Kimenet mértéke, üresjárat és várakozás felmérése Készletek szintjeinek nyilvántartása Alapanyagok és alkatrészek vizsgálata Költségek nyilvántartása Elemzés A folyamat összehasonlítása a tervezettel A felhasználás vizsgálata különböző felhasználásoknál, különböző időpontokban Képességek felmérése Adatelemzés, IT költségek Beavatkozás Lebonyolítás Áru kiadása és beérkeztetése Folyamatok teljes ellenőrzése Termék beárazása Értékelés Termelési kapacitás felmérése és karbantartás ütemezés Utánpótlás és nyilvántartási rendszer kidolgozása Előírások nyomon követése, folyamatok és eljárások javítása Termelés gazdasági kiértékelése és javítása
9
Minőségszabályozás Elsődleges cél Ellenőrzés és szabályozás
A minőség elérésének útja Minőségi problémák megállapítása A tevékenység hangsúlya Homogén termék kevesebb ellenőrzés mellett Módszerek Statisztikai eszközök Minőségügyi szakemberek és a szervezet célja Hibaelhárítás és statisztikai módszerek Felelősség a minőségért Termelő és egyéb részlegek Minőség megközelítése, orientáció Minőség „szabályozása”
10
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.