Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaEgon Kozma Megváltozta több, mint 9 éve
1
Az Eötvös József Collegium Társadalomtudományi Műhelye
„Szabadon szolgál a szellem”
2
A Collegium megalapítása
alapítója: Eötvös Loránd. anyaintézménye: École Normale Supérieure (Franciaország). épülete: 1910: tervezője: Alpár Ignác.
3
A Collegium szervezete
szervezeti önállóság az ELTE-n belül Eötvös József Collegium bölcsészettudományi műhelyek (pl. Angol–Amerikai Műhely) – 12 db természettudományi műhelyek (pl. Matematika–Fizika Műhely) – 3 db. Társadalomtudományi Műhely Informatika Műhely 250 tag (≈120 bentlakó) belső demokrácia
4
Az EJC – „ahol a maximum a minimum”
célja: tudós- és tanárképzés. 3 lépcsős felvételi eljárás, műhelyórák („hatékonyabb tudás-elsajátítás”), ingyenes, magas szintű idegen nyelvi képzés. publikálási lehetőség, konferenciák. kapcsolatépítés. multi- és interdiszciplinaritás. egyéni fejlődés (műhelytársak, tutorálás). egyéniség („ne csak EHA-kódnak érezd magad”). Végső cél: elitképzés.
5
A Collegium mint közösség
„gondolati tolerancia”: interdiszciplináris képzés, kooperáció egymással és más műhelyekkel, közösségi programok collegiumi (pl. prágai, kárpátaljai, erdélyi utazás) és műhelyszinten. „egy biztos, tradíciókból, anekdotákból, legendákból felépített szellemi és mentális miliő” demokráciára nevelés + civil tevékenység. egymás ösztönzése a megismerésre + haladásra.
6
Alumnusaink Kodály Zoltán, Keresztury Dezső, Ritoók Zsigmond,
Hankiss Elemér, Hiller István, … és még számosan.
7
A Collegium külső kapcsolatai
alumnusaink (a Baráti Kör szerepe). nyitottság más szakkollégiumok és érdeklődő (ELTE-s) hallgatók felé. határon túli magyar oktatási intézmények. együttműködés az École Normale Supérieure- rel és leányintézeteivel. Karls Ruprecht Egyetem (Heidelberg). Beloit College (USA).
8
A Társadalomtudományi Műhely története
1970, ELTE–BTK: Szociológia Tanszék. 2003: ELTE–TáTK. 2006. szeptember: első felvételi. 2007. április: megalakulás. 2007. szeptember: első műhelykurzus. 2007–2012: kurzusszám emelkedése, hallgatói és oktatói diverzifikáció, tevékenységi körünk bővülése.
9
A Társadalomtudományi Műhely felépítése
Műhelyvezető (dr. Bozsonyi Károly) [óraadók] Műhelytitkár (Ditzendy Orsolya) alapképzéses hallgatók (9) mesterképzéses hallgatók (3) alumnusok /2. félév: 13 fő
10
multi- és inter-diszciplinaritás
A Társadalomtudományi Műhely kurzusai (I.) multi- és inter-diszciplinaritás 2006–2007: a Filozófia Műhely kurzusai. 2007–2008: 1) Kulturális antropológia, 2) Bevezetés az SPSS program használatába I–II. 2008–2009: Valószínűség és matematikai statisztika I–II. 2009–2010: 1) Valószínűség és matematikai statisztika I–II.; 2) Betekintés a hálózatkutatás alapjaiba, 3) R statisztika, 4) Bevezetés a piac- és közvélemény-kutatásba.
11
multi- és inter-diszciplinaritás
A Társadalomtudományi Műhely kurzusai (II.) multi- és inter-diszciplinaritás 2010–2011: Médiaszociológia, Statisztikai adatok térbeli megjelenítése, Piackutatás és prezentációk, A társadalomelmélet interdiszciplináris megközelítései. 2011–2012: „Megtalálni a szabadság rendjét” – Eszmék és hitek a politikai cselekvésben, Médiakutatási perspektívák, Statisztika, Bibliaismeret és európai gondolkodás, Számítógépes adatelemzés (SPSS), Média kutatószeminárium, Orál história/Memória kutatószeminárium.
12
A Társadalomtudományi Műhely további tevékenységei
rezümé- /recenzióírás, műhelydolgozat-írás, neves vendégelőadók (Megadja Gábor, Baranyi Márton, Szilvay Gergely, Lányi András). 2009. szeptember: Network-konferencia + tanulmánykötet. 2011. november: Eötvös Vitakör elindítása. 2011. december: Eötvös József Tanulmányi Verseny.
13
Eredményeink 5 köztársasági ösztöndíj,
3 OTDK-ra továbbjuttatott tudományos dolgozat (2011–2012), konferenciaszereplések (Eötvös Konferencia, ELTE Össz-szakkollégiumi Konferencia) számos sikeresen megpályázott külföldi ösztöndíj (Németország, Franciaország, Norvégia, USA, Ausztrália), ígéretes alumnusi karrierek (Magyarország Kormánya, MTA, Európai Unió, MOL).
14
Jövőbeli céljaink külső kapcsolataink elmélyítése (szakkollégiumok, közéleti szereplők), a kurzuskínálat gazdagságának megőrzése, társadalomtudományi konferencia – racionális társadalmi cselekvés (2012. október), konferenciakötet megjelentetése, Eötvös József Tanulmányi Verseny.
15
Egy személyes vallomás
„… ahol az ember az élete egy jelentős részét tölti, olyan intimitással kezd bírni számára, mely intimitás megragadására nehezen talál szavakat. […] jelenti a műhelytagokat, jelenti azokat, akikkel együtt gyűrjük a közös nyelvórákat, jelenti azokat az órákat, amikre olyan sokat készülök, azt az örömet, amit akkor érzek, amikor a szemekben megcsillan valami, valami olyasmi, amit közösen érthettünk meg az együtt tanulás során. Jelent […] rengeteg munkát. […] Jelenti a tudományos fejlődés egy nagyon fontos terepét számomra, mert itt minden adott ahhoz, hogy tanuljak, értsek, gyakoroljak. Jelent egy olyan közösséget, mely nagyon a szívemhez nőtt az elmúlt idők során, mert annyi mindent csináltunk végig együtt, s annyit beszélgettünk a feledhetetlen Estikék, vagy kerti grillezések során. A Collegium egy olyan sziget nekem, ahol másképp veszek levegőt, mert ha a collegákra gondolok, mindig valami jóleső érzés fog el, mert közösek a céljaink. […] Collegistának lenni tehát nemcsak szakma, annál több: hivatás.”
16
Köszönöm a figyelmet.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.