Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Hanák Zsuzsanna PhD Eszterházy Károly Főiskola

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Hanák Zsuzsanna PhD Eszterházy Károly Főiskola"— Előadás másolata:

1 Hanák Zsuzsanna PhD Eszterházy Károly Főiskola
Kompetencia-alapú tanítási-tanulási program-adaptációk az Eszterházy Károly Főiskolán Hanák Zsuzsanna PhD Eszterházy Károly Főiskola

2 Az Eszterházy Károly Főiskola Tanárképzési és Tudástechnológiai Kara elkötelezett egy új kompetencia alapú tanárképzés megteremtésére. Ezért komoly kutatási és programadaptációs munkákat végeztünk. Fejlesztési projektünk célja az, hogy a hazai és a nemzetközi szakirodalmakból kiemeljük azokat a módszereket, amelyek ígéretesek a gyakorlat számára, és adaptáció után a tanárképzésbe bevezethetők.

3 HEFOP 3.1-es programcsomag kompetenciaterületei közül:
Adaptált programjaink: HEFOP 3.1-es programcsomag kompetenciaterületei közül: 1. Életpálya építési kompetenciák 2. Szociális- és életviteli kompetenciák 3. IKT kompetenciák HEFOP 2.1-es pedagógus képzési programcsomagok közül: 1. Kooperatív tanulás 2. Multikulturális tartalmak 3. Projektpedagógia

4 A programadaptáció lépései 1.
Az adaptáció során összegyűjtöttük a rendelkezésre álló, már kidolgozott programokat, majd képzett trénerek segítségével a neveléstudományi, pszichológia, szakmódszertan és a gyakorló iskola oktatóival megismertettük mindezt. A képzők képzése programsorozaton 312 fő pedagógus és főiskolai oktató vett részt.

5 A programadaptáció lépései 2.
Az oktatók mindezeket beépítették kurzusaikba. A projektben kifejlesztett, új módszereket, anyagokat tartalmazó programok/tantárgyak száma: 32 kurzus

6 A programadaptáció lépései 3.
Próbakurzusokat hirdettünk meg. Eredmény:új módszereket, anyagokat sikeresen alkalmazni képes hallgatók száma:559 fő

7

8 A mérések célja, feladata,kérdésfelvetéseink
A hallgatók véleményének, attitűdjeinek felmérése,az adaptációra került módszerek és kompetenciák szerint, két időpontban. Kérdés:adaptált módszerek és kompetenciák kialakításának hatékonysága?

9 A vizsgálati minta 599 fő

10 A vizsgálati módszer Likert típusú skála

11 A hallgatók vélekedései a módszerekre és kompetenciaterületekre vonatkozóan.

12 Kidolgozott tananyagok
1 .Szociális és életpálya-kompetencia fejlesztése a tanárképzésben 2. IKT kompetencia a pedagógusképzésben 3. Elmélet és módszertan a mestertanár-képzésben – felkészítés a tanulói életpálya építési kompetenciák fejlesztésére 4. Projektpedagógia alkalmazása a pedagógusképzésben és a gyakorlati képzésben 5. Inter- és multikulturális nevelés a pedagógusképzésben 6. Kompetencia alapú tanítás-tanulás pedagógiája, pszichológiája 7. Tananyagfejlesztés elektronikus tanulási környezetekben 8. Korszerű oktatásmenedzsment 9. A kooperatív módszertan elméleti és gyakorlati alapjai

13 A K+F tevékenység Részei: Tanulásfejlesztő számítógépes program
Gyakorló iskolai órákról 20 óra - DVD felvétel Tanulásfejlesztő számítógépes program került kidolgozása – Tanulásdiagnosztika Tanulásfejlesztő feladatok Elméleti háttér Használati útmutató E-portfólió elkészítése

14 A pályaorientációt segítő pedagógiai-pszichológiai 10 kredithez kapcsolódó e-learninges tananyag elkészítése. Tanári személyiségfejlesztés és attitűdformálás Pszichológia elméleti alapok Gondolkodók a nevelésről A nevelés társadalmi alapjai A nevelés társadalmi alapjai - gyakorlat

15 Köszönöm a figyelmet


Letölteni ppt "Hanák Zsuzsanna PhD Eszterházy Károly Főiskola"

Hasonló előadás


Google Hirdetések