Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az Interaktív multimédia Az információs társadalom három fő területének metszete Távközlés, (híradástechnika) Informatika, (számítástechnika) Tartalom-ipar.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az Interaktív multimédia Az információs társadalom három fő területének metszete Távközlés, (híradástechnika) Informatika, (számítástechnika) Tartalom-ipar."— Előadás másolata:

1 Az Interaktív multimédia Az információs társadalom három fő területének metszete Távközlés, (híradástechnika) Informatika, (számítástechnika) Tartalom-ipar (szórakoztatóipar). Ezek között a terültek között az átfedés ma még csak kis mértékű. E három szektor által közösen lefedett terület jelenti az interaktív multimédia szolgáltatásokat.

2 A távközlés területén ehhez elsősorban a kábel- és műholdas hálózatok, a műsorszórás és a mobil hálózatok tartoznak. Az informatikában a számítástechnikai berendezések, a szoftverek és interfészek előállítása kapcsolódik az interaktív multimédiához. A tartalom-ipar szolgáltatja az interaktív multimédia anyagok előállításához szükséges audiovizuális termékeket, a különböző hang- és képanyagokat, filmeket, stb …

3 Távközlés Informatika Tatalom- ipar IMM Multimédia hálózati berendezések és eszközök Off-line multimédia On-line multimédia

4 A multimédia hálózati berendezések és eszközök a távközlés és az informatika azon metszete, amelyből hiányzik a tartalom ipar. Off-line ill. on-line multimédia jelöli a tartalom-ipar kizárólagos metszetét az informatika-iparral ill. a távközléssel.

5 Jelenleg a három terület csak kis mértékben fedi le egymást, de már látszik, hogy a közös metszetük folyamatosan és nagy léptékben növekszik. Néhány éven belül, az információs társadalom teljes kiépülésével az interaktív multimédia az említett három szektort jelentős mértékben uralni fogja.

6 Fontosabb irányelvek (10 guidelines) (G1) Jelenlegi szabványok alkalmazhatósága az IMM területén (G2) Az interaktivitás megvalósíthatósága a különböző médiumokon (G4) Az IMM szolgáltató európai mintarendszerek tapasztalatai (G6) Internet és a multimédia egymásra hatása (G8) Mobil rendszereknél felmerülő felhasználói igények. (G9) Az IMM multimédia alkalmazása az elektronikus kereskedelemben (G10) Internet szolgáltatás.

7  Az Internet szolgáltatások összekapcsolódnak a TV- és rádió műsorszórással.  Video and audio on demand, Near video and audio on demand Műsorszámok tetszőleges, vagy előre megadott időpontban történő indítása (alapszolgáltatás lesz)  Delayed broadcast Műsor/műsorszám sugárzottnál későbbi időpontban történő vétele  Pay per View Előfizetési díjat a megtekintett tévéműsorok függvényében fizetünk majd  News on Demand A híreket tetszőleges időpontban hallgathatjuk

8 Home Banking otthonról végzett banki műveletek Interaktív (szerencse)játékok Teleshopping otthonról történő vásárlás Telework otthoni munkavégzés lehetősége valamilyen telekommunikációs hálózaton keresztül. Distant Learning, Teleeducation, E-learning elektronikus médián keresztül fogunk tanulni Karaoke on Demand Népszerű zeneszámok lejátszása hálózatról, melyhez magunk énekelhetjük a szöveget


Letölteni ppt "Az Interaktív multimédia Az információs társadalom három fő területének metszete Távközlés, (híradástechnika) Informatika, (számítástechnika) Tartalom-ipar."

Hasonló előadás


Google Hirdetések