Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Vállalkozások segítése a HVK-k gyakorlatában
VÁLLALKOZÁSINDÍTÁS MAGYARORSZÁGON Miskolc Előadó: Béres László
2
Fő célok: Az önálló vállalkozás
megérteni az önálló vállalkozás lényegét (irányítás, szervezés, kockázatvállalás, gazdasági erőforrás megérteni, hogy melyek a sikeres vállalkozó főbb képességei/jellemzői (Scanlan-modell)
3
A vállalkozás Scanlan-féle modellje - 1
szakmai készségek vezetési készségek vállalkozói készségek VÁLLAL- KOZÁS
4
Mi visz rá, hogy vállalkozunk?
Változás az életpályán A vállalkozás vonzereje Hatások Vállalkozói kultúra Dühös Szakmai tapasztalat Megsértették Elbocsátották Családi döntés Ismerősöktől szerzett tapasztalat Megvalósíthatóság Köztes állapot Pénzügyi támogatás Iskolából kikerült Egyéb támogatás Példa Pozitív húzóerő támogatás Modell Üzlettárs Társak Befektető Támogatók Ügyfél VÁLLALKOZÁS
5
A vállalkozó jellemzői
a sikeres vállalkozó jellemzőinek elemzése saját vállalkozói adottságok vizsgálata
6
Mit tehetek… Döntés kényszer !
ha úgy találom, hogy bizonyos képességek hiányoznak belőlem? Módomban áll-e, hogy … …ellensúlyozzam más képességekkel? …megtanuljam? …személyes fejlődés útján kialakítsam? …az üzlettársammal végeztessem el? …felvegyek valakit az elvégzésére? …találjak valami más kiutat? Ha nem… Milyen következményekkel kell számolnom? Döntés kényszer !
7
A vállalkozó 16 fontos tulajdonsága
Motiváció és energia Magabiztosság A jövő megalapozása Törődés a pénzzel Célkitűzés Kitartás A kudarcok kezelése Tudni, hogy hogyan haladunk Kezdeményezőkészség Hajlandóság mások meghallgatására Saját normák kialakítása A bizonytalanság kezelése Elkötelezettség Az erősségekre való építkezés Tisztesség és megbízhatóság Kockázatvállalás
8
Személyiségi tényezők
A vállalkozó jellemzői Személyiségi tényezők Milyen kockázatokkal és lehetőségekkel jár, ha vállalkozó valaki? Reálisan mérjük fel személyiségünk vonásait! Kezeljük a gyengeségeinket!
9
Az üzleti ötletek és kidolgozásuk
egy jó vállalkozási ötlet fontosságának hangsúlyozása a kreatív módszerek alkalmazásának elsajátítása
10
Az üzleti ötletek és kidolgozásuk
Szánjunk energiát arra, hogy kidolgozzunk egy megfelelő vállalkozási elképzelést, ötletet, még mielőtt belekezdünk a megvalósításába Szedjünk össze minél több ötletet ! Körültekintően és alaposan ellenőrizzük a kiválasztott ötletet, úgy, hogy: megkérdezzük mások véleményét hasonló vállalkozások meglátogatása
11
Kitől kérhetünk segítséget?
Számomra melyik a legjobb vállalkozási forma? Milyen következményekkel jár, ha alkalmazottat foglalkoztatok? Mit kell tudni az üzleti magatartásról?
12
Vállalkozás-segítő szervezetek
Hogyan tovább? Vállalkozás-segítő szervezetek Magyar Vállalkozásfejlesztési Alapítvány és a Helyi Vállalkozási Központok irodái tanácsadás, üzleti információk képzés, rendezvények vállalkozóknak Mikro-hitel inkubátor-ház Kamarák Szakmai szövetségek Tanácsadó cégek (piaci áron)
13
Milyen formában ? Egyéni vállalkozó Közkereseti társaság (Kkt.)
Betéti társaság (BT) Korlátolt felelősségű társaság (Kft.) Részvénytársaság (Rt.) Szövetkezet /Szociális szövetkezet/
14
Milyen fizetési kötelezettségeim lesznek?
Magam és az alkalmazottak után TB + egyéb járulékok TÁNYA Iparűzési adó Egyéb adók Szakmai, érdekképviseleti szervezetek tagsági díjai
15
Mikortól kell fizetnem ?
Társadalombiztosítási járulék fizetése a vállalkozói igazolvány átvételétől számított időponttól kezdve kötelező. A magánvállalkozók esetén a fizetendő TB hozzájárulás alapja az előző éve adóköteles jövedelem (kezdők:elvárt jövedelem ?)
16
Kötelezettségeim ! Adatszolgáltatás TB járulék fizetése
nyugdíj-j.,szja befizetése a munkavállaló nevében . egészségügyi hozzájárulás fizetése
17
Vállalkozási tevékenységem megtervezése
az üzleti tervezés szükségessége ismerkedni az üzleti tervezés nyelvezetével
18
Az üzleti terv Az üzleti terv célja:
tervezési eszköz a vállalkozó számára kommunikációs eszköz, bankok, más vállalkozások felé viszonyítási alap, az üzleti eredmények értékelésekor
19
Az üzleti terv felépítése
Az alapító(k) A vállalkozás leírása A vezetőség A tervezett vállalkozás A piac általában A megcélzott piac Finanszírozás Üzlethelyiség Intézkedési terv
20
Mi tesz egy kisvállalkozást sikeressé?
A vállalkozó Az elképzelés A lehetőség Piackutatás Az ármegállapítás stratégiája Pénzgazdálkodás (cash-flow) A versenytársak ismerete Rugalmasság Becsületesség Szerencse!
21
Sikeres leszek ? Igen ! ,ha Az igényt felkutatom Az igényt kielégítem
Nyereséget termelek
22
Segít nekem a marketing !
Adott vásárlói csoportok igényeinek feltérképezése Ezen igények kielégítése egy bizonyos terméknek a megfelelő áron való előállításával Ennek eredményeként a lehető legnagyobb nyereség elérése
23
A marketing alapkérdései
Ki az én vásárlóm? Hol található? Menyit költ? Hol vásárol? Miért vásárol? Valójában mit vásárol?
24
A marketing-háromszög
VEVŐ VERSENY- TÁRSAK VÁLLAL- KOZÓ
25
Én, az új vállalkozó Én és a szállítóim:
Képes vagyok arra, hogy megfelelő kapcsolatot alakítsak ki velük? Ezt gyorsan el tudom érni? Meg tudom szerezni azt a szolgáltatást, amelyre szükségem van? Bízni fognak bennem?
26
Én, az új vállalkozó Én és a versenytársaim:
Ismerem a versenytársaimat? Tisztában vagyok azzal, hogy mennyiben vagyok más/jobb, mint ők? El tudom képzelni, hogy hogyan reagálnak arra, ha a piacon megjelenik egy új szereplő? Ismerem erős és gyenge pontjaikat?
27
Én, az új vállalkozó Én és a vásárlóim: Tudom, hogy kik a vásárlóim?
Tudom, hogy milyenek az elvárásaik (szolgáltatás/minőség, stb.) Tudom, hogy mit gondolnak a vásárlóim versenytársaimról – jelenlegi szállítóikról? Tudom, hogy hogyan fognak reagálni, ha a piacon megjelenik egy új szereplő
28
Minta leszek mások számára !
Köszönöm megtisztelő figyelmüket ! Elérhetőségek:
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.