Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaKlára Székelyné Megváltozta több, mint 9 éve
1
1458/17. tétel
2
17/A Ez ideig ismeretlen külföldi partner kereste fel e-mailben, és ajánlott fel a Földközi-tenger egyik szigetén szolgáltatásokat az Ön utazási irodája számára. Az ajánlatot vonzónak találta. Milyen munkákat kell elvégeznie egy árualap felőli döntés előtt, és elfogadás után? Foglalja össze a kiutaztatási árualap utazásszervezési folyamatát!
3
Kereslet felmérésének lehetőségeiről
4
Mérés lehetőségek A munkát információgyűjtéssel, keresletfelméréssel kezdjük. A kereslet alakulását befolyásolhatja a diszkrecionális jövedelem, a szabadidő, a motíváció, utazási trendek, adminisztratív rendelkezések, politika.
5
Diszkrecionális jövedelmek Gazdasági válsággal csökkennek. Csökken a kereslet a kiutazások iránt.
6
Szabadidő A szabadidő az elmúlt időszakokat vizsgálva nőtt. A hagyományos nyári utazások mellett különböző időszakokban további egy-két (őszi szünet, tavaszi szünet, síszünet) utazásra nyílt lehetőség
7
Motíváció vizsgálat Motívációk vizsgálatakor arra kell gondolnunk, hogy alapvetően a turizmusnak két fajtája van (UNWTO Hágai Nyilatkozat szerint): hivatásturizmus és vakációs turizmus. Az utazásszervező feladata az adott helyzetben lévő motívációk felismerése.
8
Trendek Utazási szokásoknál, divatirányzatoknál mindig figyelembe kell venni, hogy az új célországok, célterületek, hogyan válhatnak elérhetővé közlekedés szempontjából és a fogadó terület infrastruktúrája, idegenforgalmi infrastruktúrája, politikai, egészségügyi tényezők megfelelők-e.
9
Tradíció Tradícionálisnak számító célterületek: Görögország, Spanyolország Ezeken túl az utazásszervezőknek tisztában kell lennie a statisztikai adatokkal (KSH), konkurencia változtatásaival (beújuló piacok) valamint a törzsutasok megújuló igényeivel.
10
Új trendek Magyarországi új idegenforgalmi divatos célterületek: Thaiföld, Dél-Afrikai Köztársaság, Dominikai Köztársaság, Kenya, Etiópia, Málta, Korzika-szigete. A partner által ajánlott desztinációból trend lehet-e a közeljövőben?
11
A tervezés fontos alapdokumentuma a már elkészült statisztikák áttekintése, a már lebonyolított túrákon való részvétel elemzése. Nyilván az idegenvezetői beszámolók is segítenek bennünket az értékelések elkészítésében, valamint az utasok véleménye, főként a törzsutasoké jelentősen meghatározó, hiszen mi lenne fontosabb cél, mint a vendég, a visszatérő vendég
12
Kínálat felmérésének lehetőségeiről
13
Ki a partner utazási iroda? Ki kell választani a megfelelő partnereket (partneriroda: utazásszervező, utazási iroda, szolgáltató: szálloda) (Lehet a partneriroda egy harmadik ország utazásszervezője is, főként a nagy tour operatorok működnek így.)
14
Közlekedési eszköz választás A legoptimálisabbat célszerű kiválasztani a megközelíthetőség szempontjából. Útvonal megtervezésekor figyelembe kell venni az ésszerű idő- és programbeosztást. Busz? Repülő?
15
Idegenvezető kiválsztása Van –e megfelelő idegenvezető, aki a csoportokat kísérheti
16
Autentikus információ gyűjtése Autentikus= eredeti, hiteles
17
Szerződéskötés Partnerek adatai (tour operator- bizományos, vagy ügynök) Szerződés tárgya: csomagok/szériacsomagok értékesítése, közvetített szolgáltatás Ár, fizetési-, foglalási feltételek, lemondási határidők
19
Előkalkuláció (Külföldi szolgáltatások) 1. Szállás 2. Ellátás (R, FP, TP, AI) 3. Programok (helyi idegenvezetés, folklórműsor, múzeumlátogatás, … egyéb)
20
Járulékos költségek BBP? Idegenforgalmi adó? Terítési díj? Vízum?
21
Értékesítési formák Ügynök Bizományos
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.