Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A SZOCIÁLIS GAZDASÁG FEJLESZTÉSE VIDÉKEN: esély a roma közösségek számára POSDRU/168/6.1/S/143853.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A SZOCIÁLIS GAZDASÁG FEJLESZTÉSE VIDÉKEN: esély a roma közösségek számára POSDRU/168/6.1/S/143853."— Előadás másolata:

1 A SZOCIÁLIS GAZDASÁG FEJLESZTÉSE VIDÉKEN: esély a roma közösségek számára POSDRU/168/6.1/S/143853

2 Általános adatok -Projektvezet ő : Romániai Vállalkozásokért Egyesület -Partnerek: 6 község: -Bihardiószeg -Alsólugas -Kraszna -Bacon -Előpatak -Etéd -A projekt értéke: 3 767 530 lej -A projekt időtartama: 12 hónap (2014. október – 2015. október) -Célcsoport: 180 roma nemzetiségű személy, településenként 30 személy

3 Mi valósul meg a projekt keretében? Létrejön minden községben egy szociális vállalkozás, melynek keretében 4-4 roma jut álláshoz, és ezáltal 2 éven át biztos megélhetéshez. Községenként 30 roma személy (összesen 180 személy) karriertanácsadásban részesül. Közülük kerül ki az a községenként négy személy, akiket munkaszerződéssel alkalmaznak az új szociális vállalkozások keretében. Azok a személyek (településenként 26 személy), akik bekerültek a célcsoportba, de nem alkalmazzák őket, a projekt hátralevő részében munkaközvetítési szolgáltatásban részesülnek. Megvalósul hat népszerűsítő esemény, melynek keretében 6 másik vidéki településen mutatjuk be a projekt során létrejött vállalkozásokat és az alkalmazottak életének alakulását.

4 Miért érdemes részt venni a projektben? A résztvevők: –megtanulják, hogyan kell állást keresni: megtanulnak önéletrajzot és motivációs levelet írni, megtanulják, hogyan kell megjelenni egy állásinterjún, megismerik saját képességeiket. –lehetőséget kapnak arra, hogy alkalmazzák őket az új szociális vállalkozásban, ha megfelelnek a követelményeknek. –ha nem alkalmazzák őket, további segítséget kapnak az álláskeresésben: egy munkaközvetítési szakértő kilenc hónapon át támogatja őket a munkakeresésben, értesíti őket az álláslehetőségekről, az ingyenes képzésekről, állásbörzékről. –ha alkalmazzák őket, az első kilenc hónapban munkahelyi támogatásban részesülnek: szakértők segítik őket abban, hogy a munkahelyre beilleszkedjenek, hogy összehangolják a munkát és a családi életet és hogy a közösségükben példát mutassanak.

5 Mit kell tudni az új vállalkozásokról? A szociális vállalkozásokat a helyi önkormányzatok hozzák létre. Szociális vállalkozás: els ő dlegesen szociális, nem pedig nyereségorientált célkit ű zésekkel rendelkez ő vállalkozás, amely társadalmi el ő nyöket termel saját tagjai vagy az általánosabb értelemben vett köz számára Tevékenységi terület: térburkolás, betonfelületek javítás/feltörése, épületburkolás, víz- és szennyvízcsatornákhoz való csatlakoztatás. A krasznai vállalkozás tevékenységi köre burkolatgyártással is kiegészül. Minden vállalkozás öt személyt foglalkoztat: egy adminisztrátort és négy építkezési munkást. A munkások munkaszerződése 24 hónapig tart, ebb ő l az els ő 9 hónapot az Európai Szociális Alap és Románia Kormánya finanszírozza, a hátralév ő 15 hónapot a vállalkozás a saját bevételeib ő l és alapító önkormányzatok támogatásából.

6 A projekt arculata A projekt szlogenje: Bachtalo – Bizalom, munka A szlogen üzenete: hogy a helyi közösség és az önkormányzat felel ő sséget vállal a roma közösségért, ezt úgy teszi, hogy munkát biztosít a tagjai számára, illetve támogatást abban, hogy minél több roma lakos munkát vállalhasson, mert a munka mindannyiunk joga és kötelessége. Roma elemek a logóban: –Bachtalo = szerencsés –Vörös kerék (csakra) = cigány nemzeti jelkép, mely többek között utalás a lemenő és felkelő napra, és ezzel együtt a ciklikusságra, a folyamatos újjászületés lehetőségére. A logó üzenete: egyrészt alázattal segítünk, tisztelve a roma közösség értékeit, másrészt mindenki számára van új esély az élhet ő bb élethez

7 Hogyan valósulnak meg az esélyegyenl ő ség szempontjai? A projekt célcsoportjába tartozó 180 személy kivétel nélkül roma nemzetiség ű. Fontosnak tartjuk a roma n ő k támogatását, így a célcsoport fele n ő. A projekt megvalósítása során nem fordulhat el ő hátrányos megkülönböztetés, kirekesztés, mindenki egyenl ő eséllyel indul! Ezzel a projekttel üzenjük minden településnek, hogy a helyi roma közösségek támogatása, munkába való bevonása mindannyiunk kötelessége. Nem hiszünk abban, hogy a romák nem szeretnek dolgozni. Ezzel szemben abban hiszünk, hogy az a megoldás, hogy munkát adunk nekik és segítünk nekik abban, hogy megtartsák a munkájukat.

8 Tevékenységek id ő rendben A1.1: 1-3 hónap: Karriertanácsadás mind a 180 személynek A1.2: 4-12 hónap: Munkaközvetítés, álláskeresési támogatás annak a 156 személynek akiket nem alkalmaznak a szociális vállalkozások keretében A.2: 1-3 hónap: Szociális vállalkozások bejegyzése A.3.1: 3-4 hónap: Munkaerő alkalmazása – 24 roma munkás alkalmazása A.3.2: 4-12 hónap: Munkahelyi beilleszkedés támogatása az alkalmazottak számára A.4.1: 4-12 hónap: Vállalkozásfejlesztés A.4.2: 4-12 hónap: Marketingstratégia készítése és gyakorlatban ültetése A.5.1: 4-9 hónap: kampányanyagok (plakátok, kiadványok, videók) A5.2: 9-12 hónap: A szociális gazdaság adta lehetőségeket népszerűsítő kampány – tájékoztató események 6 településen: a vállalkozásokat és az alkalmazott személyeket bemutató kisfilmek vetítése, plakátkampány, információs anyagok szórása más településeken

9 Jó munkát! További információ: Bagoly Ildikó információs és tájékoztatási felelős bagoly.ildiko@rove.ro bagoly.ildiko@rove.ro


Letölteni ppt "A SZOCIÁLIS GAZDASÁG FEJLESZTÉSE VIDÉKEN: esély a roma közösségek számára POSDRU/168/6.1/S/143853."

Hasonló előadás


Google Hirdetések