Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Vállalati stratégia 2015. március 28.2015. március 28.2015. március 28.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Vállalati stratégia 2015. március 28.2015. március 28.2015. március 28."— Előadás másolata:

1 Vállalati stratégia 2015. március 28.2015. március 28.2015. március 28.

2 Sakichi Toyoda Akio Toyoda W.Edwards Deming „Épp időben termelni”. „Épp időben termelni”. A minőség mindenki feladata. A minőség mindenki feladata. Az érték mindenki feladata. Az érték mindenki feladata. A karcsú termelés kifizetődő. A karcsú termelés kifizetődő. Az emberek számítanak Az emberek számítanak

3 Szövőgépgyártó cégből a világ 3. legnagyobb autógyártója. Szövőgépgyártó cégből a világ 3. legnagyobb autógyártója. Évente 5.000.000 eladott jármű. Évente 5.000.000 eladott jármű.

4 Vállalati stratégia Vállalati stratégia: a vállalat átfogó céljaival, szervezeti struktúrájával és az egyes szervezeti egységek és a központ közötti kapcsolattal foglalkozik.

5 Vállalati stratégia Olyan cselekvési sor, amelynek segítségével a kiválasztott célpiacon nagyobb értéket nyújthat a fogyasztónak, mint a versenytársak. DINAMIKUS SZEMLÉLET

6 Vállalati stratégia tartalmazza: Helyzetértékelést a vállalat jelenlegi helyzetéről és várható jövőképéről. Helyzetértékelést a vállalat jelenlegi helyzetéről és várható jövőképéről. Algoritmus, amely a kedvező jövőkép megvalósításához vezet. Algoritmus, amely a kedvező jövőkép megvalósításához vezet. Teljesítményértékelő és visszacsatoló mechanizmus. Teljesítményértékelő és visszacsatoló mechanizmus.

7 Vállalati stratégia további elemei Vállalati stratégia Szinergia Tartós verseny előny Működési kör Szinergia: az együttes hatás mértéke, amely abból adódik, hogy az egész több, mint a részek egyszerű összege.

8 Vállalati stratégia szintjei A vállalat egészének stratégiája A vállalat egészének stratégiája Egyes üzleti egységek stratégiája Egyes üzleti egységek stratégiája A funkcionális részegységeinek stratégiája A funkcionális részegységeinek stratégiája A stratégia lebontásához a vállalatot stratégiai üzleti egységekre osztjuk.

9 Stratégiai üzleti egységek Stratégiai üzleti egységek: olyan egymástól jól elkülöníthető üzleti területek a vállalaton belül, amelyek jól definiálható termék- piackombinációkat képviselnek, verseny- helyzetük és eredményességük önmagukban is értékelhető.

10 Vállalati szintű stratégia Meghatározza a vállalat egészének működési módját és kommunikálja azt a tulajdonosok és a külső érintettek felé. Meghatározza a vállalat egészének működési módját és kommunikálja azt a tulajdonosok és a külső érintettek felé. Koordinálja az üzletági és a funkcionális stratégiákat. Koordinálja az üzletági és a funkcionális stratégiákat. Feladata:

11 A központ stratégiai szerepe Portfoliómenedzser (a pénzügyi piacokon ügynökként lép fel). Portfoliómenedzser (a pénzügyi piacokon ügynökként lép fel). Átstrukturáló (Ritkán avatkozik be, de ha kell átalakíthat egy-egy egységet). Átstrukturáló (Ritkán avatkozik be, de ha kell átalakíthat egy-egy egységet). Szinergiamenedzser (Keresi azokat a lehetőségeket, amelyekkel a vállalat hatékonysága növelhető). Szinergiamenedzser (Keresi azokat a lehetőségeket, amelyekkel a vállalat hatékonysága növelhető). Fejlesztő (Közvetlen segítséget nyújt az egységeknek a fejlesztésben). Fejlesztő (Közvetlen segítséget nyújt az egységeknek a fejlesztésben).

12 Üzletági portfolió Miért pont ezeket a stratégiai üzleti egységeket tartják bent a portfolióban? Sztárok (Magas részesedéssel rendelkeznek egy dinamikusan fejlődő piacon). Sztárok (Magas részesedéssel rendelkeznek egy dinamikusan fejlődő piacon). Kérdőjel (Magas növekedésű piacokon alacsony részesedés). Kérdőjel (Magas növekedésű piacokon alacsony részesedés). Fejőstehén (Alacsony növekedésű piacon hozzák a korábbi befektetések pozitív következményeit). Fejőstehén (Alacsony növekedésű piacon hozzák a korábbi befektetések pozitív következményeit). Kutyák (Alacsony részesedés, alacsony növekedés). Kutyák (Alacsony részesedés, alacsony növekedés).

13 Vállalati tevékenység kiterjesztése: diverzifikáció Diverzifikáció: a működési kör kiterjesztése új területekre. Lehetőségei: Saját fejlesztés. Saját fejlesztés. Egyesülés vagy felvásárlás. Egyesülés vagy felvásárlás. Stratégiai szövetség kötése. Stratégiai szövetség kötése.

14 Üzleti egységek stratégia szintje Eltérő piacokon, eltérő fogyasztói igényeket igyekszenek kielégíteni. Michael E. Porter (1980) Porter-féle szektorelemzés: Közgazdasági elemzésekkel teszi lehetővé, hogy egy vállalat működésének következményeit egy adott szektorban feltárja.


Letölteni ppt "Vállalati stratégia 2015. március 28.2015. március 28.2015. március 28."

Hasonló előadás


Google Hirdetések