Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaLéna Oroszné Megváltozta több, mint 9 éve
1
Hogyan csökkenthetőek az Adwords kampányok költségei? (Verdes János) 2015. 03. 19. KKV Akadémia
2
Tartalomjegyzék 1. rész: Hirdetések sorrendje és a kattintási ár kiszámítása 2. rész: Átkattintási arány javítása 3. rész: Érkező oldal optimalizálása 4. rész: Hirdetés szövegének optimalizálása 5. rész: Kulcsszavak és hirdetéscsoportok optimalizálása 6. rész: Összefoglalás
3
1. rész: Hirdetések sorrendje és a kattintási ár kiszámítása
4
1. rész: Hirdetések sorrendje és a kattintási ár kiszámítása 1. fejezet: Kattintási ár számításának módja
5
Adwords CPC Csökkentés » AdRank » Hagyományos sorrend Hagyományos sorrend: Aki többet licitál, jobb helyet kap 40 Ft 30 Ft 20 Ft 10 Ft Licit
6
Adwords CPC Csökkentés » AdRank » Kattintási ár Kattintás ár: Csak annyit fizet, amennyi a pozíció megtartásához feltétlenül szükséges 40 Ft 30 Ft 20 Ft 10 Ft LicitÁR 31 Ft 21 Ft 11 Ft -
7
1. rész: Hirdetések sorrendje és a kattintási ár kiszámítása 2. fejezet: Hirdetések sorrendje
8
Adwords CPC Csökkentés » AdRank » Minőség + Hirdetésformátumok Google alapelv: a helyezés kiszámításában legyen szerepe a hirdetés minőségének is 40 FtRosszNincs 30 Ft 20 Ft 10 Ft KiválóRossz Kiváló Közepes LicitMinőség Hirdetés- formátumok
9
Adwords CPC Csökkentés » AdRank » Hirdetés rang Hirdetés sorrend a Hirdetés Rang alapján: Licit * Minőség = Hirdetés Rang 40 FtRosszNincs50 30 Ft 20 Ft 10 Ft KiválóRossz150 Kiváló 200 Közepes 80 LicitMinőség Hirdetés- formátumok Hirdetés Rang
10
Adwords CPC Csökkentés » AdRank » Hirdetés rang Hirdetés sorrend a Hirdetés Rang alapján: Licit * Minőség = Hirdetés Rang 10 Ft 40 FtRosszNincs50 30 FtKiválóRossz150 20 FtKiváló 200 Közepes 80 LicitMinőség Hirdetés- formátumok Hirdetés Rang
11
Adwords CPC Csökkentés » AdRank » Hirdetés rang Hirdetés sorrend a Hirdetés Rang alapján: Licit * Minőség = Hirdetés Rang 10 Ft 30 FtKiválóRossz150 Közepes 80 LicitMinőség Hirdetés- formátumok Hirdetés Rang 20 FtKiváló 200 40 FtRosszNincs50
12
Adwords CPC Csökkentés » AdRank » Hirdetés rang Hirdetés sorrend a Hirdetés Rang alapján: Licit * Minőség = Hirdetés Rang 40 FtRosszNincs50 30 FtKiválóRossz150 10 FtKözepes 80 LicitMinőség Hirdetés- formátumok Hirdetés Rang 20 FtKiváló 200
13
Adwords CPC Csökkentés » AdRank » Hirdetés rang Hirdetés sorrend a Hirdetés Rang alapján: Licit * Minőség = Hirdetés Rang 40 FtRosszNincs50 30 FtKiválóRossz150 LicitMinőség Hirdetés- formátumok Hirdetés Rang 10 FtKözepes 80 20 FtKiváló 200
14
1. rész: Hirdetések sorrendje és a kattintási ár kiszámítása 3. fejezet: Mennyibe kerül a tényleges kattintási ár?
15
Adwords CPC Csökkentés » AdRank » Kattintási ár Mennyibe kerül a tényleges kattintási ár? 40 Ft50 30 Ft150 Licit Hirdetés Rang 10 Ft80 20 Ft Rossz Kiváló Minőség Közepes Kiváló Nincs Rossz Hirdetés- formátumok Közepes Kiváló 200 Rossz Közepes Minőség Jó Kiváló Licit * Minőség = Hirdetés Rang
16
Adwords CPC Csökkentés » AdRank » Kattintási ár Kattintás ár: Addig csökken a Licit, amíg a Hirdetés Rangja nagyobb mint a következő Hirdetési rang 30 Ft150 Licit Hirdetés Rang 10 Ft80 20 Ft200 Közepes (5) Minőség Jó (8) Kiváló (10) * * * = = = 40 Ft50 Rossz (1,25) * = 19 Ft19018 Ft18017 Ft17015,1 Ft151 12525 Ft10020 Ft9018 Ft8116,2 Ft 729 Ft648 Ft6,4 Ft51
17
Adwords CPC Csökkentés » AdRank » Kattintási ár képlete Kattintási ár kiszámításának képlete 40 Ft50 30 Ft150 Licit Hirdetés Rang 10 Ft80 20 Ft200 Rossz (1,25) Közepes (5) Minőség Jó (8) Kiváló (10) - 16,2 Ft Kattintási Ár 6,4 Ft 15,1 Ft * = * = * = * =
18
Adwords CPC Csökkentés » AdRank » Kattintási ár képlete Kattintási ár kiszámításának képlete 30 Ft150 Licit Hirdetés Rang 20 Ft200 Közepes (5) Minőség Kiváló (10) 16,2 Ft Kattintási Ár 15,1 Ft * = * = Hirdetés Rang 1. Hirdetés Rang 2. > Hirdetés Rang 1. Hirdetés Rang 2. > Licit * Minőség
19
Adwords CPC Csökkentés » AdRank » Kattintási ár képlete Kattintási ár kiszámításának képlete 30 Ft150 Licit Hirdetés Rang 20 Ft200 Közepes (5) Minőség Kiváló (10) 16,2 Ft Kattintási Ár 15,1 Ft * = * = > Hirdetés Rang 1. Hirdetés Rang 2. > Licit * Minőség Hirdetés Rang 2. Kattintási Ár =
20
1. rész: Hirdetések sorrendje és a kattintási ár kiszámítása 4. fejezet: Minőségi mutató - A mennyország kapuja
21
Adwords CPC Csökkentés » AdRank » QS Hogyan tud a második az első helyre kerülni? A) Növeli a licitet 40 Ft50 30 Ft150 Licit Hirdetés Rang 10 Ft80 20 Ft200 Rossz (1,25) Közepes (5) Minőség Jó (8) Kiváló (10) - 16,2 Ft Kattintási Ár 6,4 Ft 15,1 Ft * = * = * = * = 41 Ft205
22
Adwords CPC Csökkentés » AdRank » QS Hogyan tud a második az első helyre kerülni? A) Növeli a licitet 40 Ft50 Licit Hirdetés Rang 10 Ft80 Rossz (1,25) Minőség Jó (8) - Kattintási Ár 6,4 Ft 20 Ft200 Kiváló (10) 15,1 Ft * = 41 Ft205 Közepes (5) 16,2 Ft * = * = * =
23
Adwords CPC Csökkentés » AdRank » QS Hogyan tud a második az első helyre kerülni? A) Növeli a licitet 40 Ft50 Licit Hirdetés Rang 10 Ft80 20 Ft200 Rossz (1,25) Minőség Jó (8) Kiváló (10) - Kattintási Ár 6,4 Ft 15,1 Ft * = * = * = 41 Ft205 Közepes (5) 16,2 Ft * = 40,2 Ft
24
Adwords CPC Csökkentés » AdRank » QS Hogyan tud a második az első helyre kerülni? A) Növeli a licitet B) Javít a minőségen 40 Ft50 30 Ft Licit Hirdetés Rang 10 Ft80 20 Ft200 Rossz (1,25) 150 Közepes (5) Minőség Jó (8) Kiváló (10) - 16,2 Ft Kattintási Ár 6,4 Ft 15,1 Ft * = * = * = * = 300 Kiváló (10)
25
Adwords CPC Csökkentés » AdRank » QS Hogyan tud a második az első helyre kerülni? A) Növeli a licitet B) Javít a minőségen 40 Ft50 Licit Hirdetés Rang 10 Ft80 Rossz (1,25) Minőség Jó (8) - Kattintási Ár 6,4 Ft 20 Ft200 Kiváló (10) 15,1 Ft * = 30 Ft300 Kiváló (10) 16,2 Ft * = * = * =
26
Adwords CPC Csökkentés » AdRank » QS Hogyan tud a második az első helyre kerülni? A) Növeli a licitet B) Javít a minőségen 40 Ft50 Licit Hirdetés Rang 10 Ft80 Rossz (1,25) Minőség Jó (8) - Kattintási Ár 6,4 Ft 20 Ft200 Kiváló (10) 15,1 Ft * = * = * = 30 Ft300 Kiváló (10) 16,2 Ft * = 20,1 Ft
27
Adwords CPC Csökkentés » AdRank » QS Hogyan tud a második CSÖKKENTENI a kattintási költségen? 40 Ft50 30 Ft150 Licit Hirdetés Rang 10 Ft80 20 Ft200 Rossz (1,25) Közepes (5) Minőség Jó (8) Kiváló (10) - 16,2 Ft Kattintási Ár 6,4 Ft 15,1 Ft * = * = * = * = Kiváló (10) 19 Ft1908,1 Ft
28
Adwords CPC Csökkentés » AdRank » QS A HARMADIK Ön, aki a KKV Akadémián tanultak alapján javít a hirdetésen, miközben a konkurensek ezen a napon épp a legrosszabb vevőkkel birkóztak 14 Ft28 10 Ft40 Licit Hirdetés Rang 15 Ft 30 14 Ft42 Rossz (2) Közepes (4) Minőség Rossz (2) Rossz (3) - 7,7 Ft Kattintási Ár 14,5 Ft 13,6 Ft * = * = * = * = Kiváló (10) 150
29
Adwords CPC Csökkentés » AdRank » QS A HARMADIK Ön, aki a KKV Akadémián tanultak alapján javít a hirdetésen, miközben a konkurensek ezen a napon épp a legrosszabb vevőkkel birkóztak 14 Ft28 Licit Hirdetés Rang Rossz (2) Minőség - Kattintási Ár 14 Ft42 Rossz (3) 13,6 Ft * = 10 Ft40 Közepes (4) 7,7 Ft * = * = 15 Ft 150 Kiváló (10) 14,5 Ft * =
30
Adwords CPC Csökkentés » AdRank » QS A HARMADIK Ön, aki a KKV Akadémián tanultak alapján javít a hirdetésen, miközben a konkurensek ezen a napon épp a legrosszabb vevőkkel birkóztak 14 Ft28 Licit Hirdetés Rang Rossz (2) Minőség - Kattintási Ár 14 Ft42 Rossz (3) 13,6 Ft * = 10 Ft40 Közepes (4) 7,7 Ft * = * = 15 Ft 150 Kiváló (10) 14,5 Ft * = 4,3 Ft
31
Adwords CPC Csökkentés » AdRank » QS 0,68 Ft-os kattintási ár! (Valódi kampányból kimásolt, nem szerkesztett adat)
32
ÖSSZEFOGLALÁS: Hirdetések sorrendje és a kattintási ár kiszámítása Kattintási ár számításának módja – Csak annyit fizet, amennyi a pozíció megtartásához feltétlenül szükséges Hirdetések sorrendje – Google alapelv: a helyezés kiszámításában legyen szerepe a hirdetés minőségének is – Hirdetés sorrend a Hirdetés Rang alapján – Licit * Minőség = Hirdetés Rang Mennyibe kerül a tényleges kattintási ár? – Addig csökken a Licit, amíg a Hirdetés Rangja nagyobb mint a következő Hirdetési rang – Kattintási ár kiszámításának képlete – Kattintási ár = Következő Hirdetési Rang / Minőségi mutató Minőségi mutató - A mennyország kapuja – Helyezés javítása – Kattintási árak csökkentése
33
2. rész: Átkattintási arány javítása
34
Adwords CPC Csökkentés » QS » Átkattintási arány javítása Naponta 60.000 gondolat + 3.000 reklám impulzus éri a fogyasztót
35
Adwords CPC Csökkentés » QS » Átkattintási arány javítása A fogyasztó figyelmének csupán 10%-át használja
36
Adwords CPC Csökkentés » QS » Átkattintási arány javítása A fogyasztó negyed másodperc alatt tudat alatt eldönti, hogy a látottak hasznosak-e vagy sem. A tudatos reakció ennek megfelelően alakul Új virágküldő szolgálat nyílt Budapesten. Széles kínálattal várjuk kedves vevőinket. Minőség és megbízhatóság akciós áron
37
Adwords CPC Csökkentés » QS » Átkattintási arány javítása Ütős Címsor: 80%-ban ezen az egy mondaton múlik a reklámszöveg sikere Címsorok 6 típusa: - Hogyan - Számok - Kíváncsiság - Célpiac megszólítása - Probléma - Megoldás
38
Adwords CPC Csökkentés » QS » Átkattintási arány javítása Címsor lényege: az átkattintást adja el, nem a terméket / szolgáltatást! Icaflix könyvelő www.icaflix.hu/ könyvelés,bérszámfejtés,tanácsadás icaflix.hu 12 könyvelési tipp www.icaflix.hu/garancia Ez a 12 könyvelési tipp 75%-kal csökkenti a büntetés kockázatát 0,59 % 16,67 %
39
3. rész: Érkező oldal optimalizálása
40
Adwords CPC Csökkentés » QS » Érkező oldal optimalizálása Érkező oldal minősége: - Konverziós arány -Kattintási ár Érkező oldal optimalizálása: Kulcsszavak elhelyezése a fontos HTML elemekben (dokumentum cím, címsorok, kiemelések, képek, listák, stb...)
41
4. rész: Hirdetés szövegének optimalizálása
42
Adwords CPC Csökkentés » QS » Hirdetés szövegének optimalizálása Hirdetés relevancia: Megtalálható-e a hirdetés szövegében a keresett kulcsszó? 12 könyvelési tipp www.icaflix.hu/garancia Ez a 12 könyvelési tipp 75%-kal csökkenti a büntetés kockázatát
43
ÖSSZEFOGLALÁS: 2-3-4 részek Átkattintási arány javítása – Címsorok 6 típusa – Címsor lényege: az átkattintást adja el, nem a terméket / szolgáltatást! Érkező oldal optimalizálása – Kulcsszavak elhelyezése a fontos HTML elemekben Hirdetés szövegének optimalizálása – Megtalálható-e a hirdetés szövegében a keresett kulcsszó?
44
5. rész: Kulcsszavak és hirdetéscsoportok optimalizálása
45
5. rész: Kulcsszavak és hirdetéscsoportok optimalizálása 1. fejezet: Kulcsszó egyezés típus
46
Adwords CPC Csökkentés » Kulcsszavak & Hirdetéscsoportok » Kulcsszó egyezés típusa Kulcsszó egyezés típusa: Általános, Kifejezés vagy Pontos Elegáns férfi óra www.orakiraly.hu/ferfi-ora Mielőtt férfi órát vásárol, feltétlenül nézze meg ezt az oldalt Egyezés típus: Általános Kulcsszó: óra hány óra van most Londonbanóra
47
Adwords CPC Csökkentés » Kulcsszavak & Hirdetéscsoportok » Kulcsszó egyezés típusa Kulcsszó egyezés típusa: Általános, Kifejezés vagy Pontos Elegáns férfi óra www.orakiraly.hu/ferfi-ora Mielőtt férfi órát vásárol, feltétlenül nézze meg ezt az oldalt Egyezés típus: Kifejezés Kulcsszó: elegáns férfi milyen az elegáns férfi haja?elegáns férfi
48
Adwords CPC Csökkentés » Kulcsszavak & Hirdetéscsoportok » Kulcsszó egyezés típusa Kulcsszó egyezés típusa: Általános, Kifejezés vagy Pontos Elegáns férfi óra www.orakiraly.hu/ferfi-ora Mielőtt férfi órát vásárol, feltétlenül nézze meg ezt az oldalt Egyezés típus: Pontos Kulcsszó: férfi óra férfi óra
49
Adwords CPC Csökkentés » Kulcsszavak & Hirdetéscsoportok » Kulcsszó egyezés típusa Kulcsszó egyezés típusa: Általános, Kifejezés vagy Pontos Elegáns férfi óra www.orakiraly.hu/ferfi-ora Mielőtt férfi órát vásárol, feltétlenül nézze meg ezt az oldalt Egyezés típus: Pontos Kulcsszó: férfi óra férfi óra akció férfi óra
50
Adwords CPC Csökkentés » Kulcsszavak & Hirdetéscsoportok » Kulcsszó egyezés típusa Kulcsszó egyezés típusa: Általános, Kifejezés vagy Pontos Elegáns férfi óra www.orakiraly.hu/ferfi-ora Mielőtt férfi órát vásárol, feltétlenül nézze meg ezt az oldalt Egyezés típus: Pontos Kulcsszó lista: férfi óra férfi órák férfi óra webáruház olcsó férfi óra férfi óra akció férfi óraférfi órák férfi óra webáruház olcsó férfi óraférfi óra akció
51
5. rész: Kulcsszavak és hirdetéscsoportok optimalizálása 2. fejezet: Hirdetéscsoportok
52
Adwords CPC Csökkentés » Kulcsszavak & Hirdetéscsoportok » Hirdetéscsoportok Miért kell hirdetéscsoport? Minőségi mutató: a kulcsszó szerepel-e a hirdetésben Olcsó férfi óra akció rendelés vásárlás webáruház www.orakiraly.hu/ferfi-ora-akcio-rendeles-vasarlas-webaruhaz Mielőtt olcsó akciós férfi órát vásárol, rendel férfi óra webáruház feltétlenül nézze meg ezt az oldalt Pontos egyezésű kulcsszavak: férfi óra akció férfi óra rendelés férfi óra webáruház férfi óra vásárlás olcsó férfi óra
53
Adwords CPC Csökkentés » Kulcsszavak & Hirdetéscsoportok » Hirdetéscsoportok Miért kell hirdetéscsoport? Minőségi mutató: a kulcsszó szerepel-e a hirdetésben Férfi óra akció orakiraly.hu/ferfi-ora-akcio Férfi óra akció: karóra vásárlás előtt feltétlenül nézze meg ezt az oldalt Pontos egyezésű kulcsszavak: férfi óra akció akciós férfi óra férfi órák akciósan férfi óra akció Budapest férfi óra akció Budapesten Férfi óra vásárlás orakiraly.hu/ferfi-ora-vasarlas Férfi óra akció: karóra vásárlás előtt feltétlenül nézze meg ezt az oldalt Pontos egyezésű kulcsszavak: férfi óra vásárlás férfi óra vásárlás Budapest Olcsó férfi óra orakiraly.hu/olcso-ferfi-ora Férfi óra akció: karóra vásárlás előtt feltétlenül nézze meg ezt az oldalt Pontos egyezésű kulcsszavak: olcsó férfi óra olcsó férfi órák olcsó férfi óra Budapest
54
ÖSSZEFOGLALÁS: Kulcsszavak és hirdetéscsoportok optimalizálása Kulcsszó egyezés típus – Kulcsszó egyezés típusa: Általános, Kifejezés vagy Pontos – Pontos kulcsszavak kigyűjtése Hirdetéscsoportok – Minőségi mutató: a kulcsszó szerepel-e a hirdetésben – Hirdetéscsoport készítése, kulcsszavak csoportosítása
55
Teljes összefoglalás 1. rész: Hirdetések sorrendje és a kattintási ár kiszámítása 2. rész: Átkattintási arány javítása 3. rész: Érkező oldal optimalizálása 4. rész: Hirdetés szövegének optimalizálása 5. rész: Kulcsszavak és hirdetéscsoportok optimalizálása
56
Hogyan csökkenthetőek az Adwords kampányok költségei? (Verdes János) 2015. 03. 19. KKV Akadémia
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.