Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Zenetörténeti korok.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Zenetörténeti korok."— Előadás másolata:

1 Zenetörténeti korok

2 Tedd időrendbe! Gregorián Ókori zene Reneszánsz Őskor Barokk

3 Megoldás Őskor Ókori zene Gregorián Reneszánsz Barokk

4 Barokk épületek, parkok

5

6 Festészet

7 Barokk zene Meghatározása:
Olasz: barocco, különös, szabálytalan, bonyolult A katolikus ellenreformáció és az abszolutizmus talaján kialakult stíluskorszak közötti időszakot öleli fel

8 Legfontosabb jellemzői:
Pompa Monumentalitás Gazdagság Bonyolult díszítés Szimmetria Kontraszthatás

9 Zeneszerzők Johann Sebastian Bach Georg Friderich Handel
Antonio Vivaldi Henry Purcell Moneteverdi Scarlatti Rameau

10 Műfajok Énekes-hangszeres (vokális-instrumentális)
Opera Oratórium Kantáta Hangszeres (instrumentális) Szvit Fúga Concerto

11 SZVIT Szvit: tánctételek sorozata Például: ! Gavotte – francia eredetű, 4/4-es lüktetésű tánc. (provanszi hegyvidék lakosainak gúnyneve) XVI. századi eredetű breton néptánc. A XVII. században a versailles-i udvarban is meghonosodott és népszerűvé vált. Később a szvitek kedvelt darabja. Sarabande – spanyol eredetű, ¾-es, méltóságteljes tánc Bourrée- francia eredetű, páros ütemű, gyors tánc Badinerie – francia, tréfás páros ütemű, táncos jellegű

12 Menüett Francia ‘mine’ szóból ered
A picike lépésekből adódóan menüettnek nevezték el a ¾-es ütemű táncot Néptánc eredetű Állítólag XIV. Lajos és felesége Mária Terézia (IV. Fülöp spanyol király leánya) egy vidéki kiránduláson ismerték meg, majd Versaillesban hamarosan az előkelők táncává vált 18. században Európa szerte népszerű

13


Letölteni ppt "Zenetörténeti korok."

Hasonló előadás


Google Hirdetések