Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

ERASMUS + ERDÉSZETI SZAKMAI TANULMÁNYÚT

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "ERASMUS + ERDÉSZETI SZAKMAI TANULMÁNYÚT"— Előadás másolata:

1 ERASMUS + ERDÉSZETI SZAKMAI TANULMÁNYÚT
2014. november 08 – november 15.

2 Hol voltunk földrajzilag?
Az „ezer tó” országában. A legdinamikusabban fejlődő skandináv országban.

3 Finnország Jellemzők : Területe: 338 145 km2 Népessége: 5 442 322 fő
Népsűrűsége: 16 fő/km2 => az éghajlathoz igazodik D-en 20 fő/km2, É-on lakatlan Az ország 94%-a ritkán lakott vidéki térség Hivatalos nyelv: finn és svéd Felszíne: Finn-ősföld (ősidei lekopott ősföld) az ősföldön a jégkorszaki jég által vájt mederben lévő tavak alkotta Finn-tóvidék (az „ezer tó országa” – a valóságban tó!)

4 Finnország Jellemzők:
Erdők - területének 2/3-a tűlevelű erdő => Finnország a világ egyik legnagyobb faipari exportőre (fűrészáru- cellulóz- és papírgyártás) A déli lombos erdők táplálják a gyufa-, és faipart – Turku, (Tampere, Oulu) Finnország siker-ágazata a tele-kommunikációs rendszerek gyártása => NOKIA

5 Ähtäri

6 Ähtäri és Tuomarniementie

7 Siker és hatékonyság az oktatásban

8

9 Oktatott szakmák Ähtäri Tuomarniementie Gépjármű szerelő Erdész
Szakács Erdei energia kitermelő Gépész Erdészeti gépkezelő Hegesztő Asztalos Villanyszerelő Házépítő Házigondozó

10 A finn oktatási rendszer

11 Az oktatás és a 21. század 21. századi kompetenciák 21. századi iskola
Kritikai gondolkodás Együttműködési képesség Alkalmazkodóképesség Kommunikációs képesség Információk hatékony megszerzése és feldolgozása Képzelőerő, megszokottól eltérő látásmód

12 Mottó Az iskolareformok olyan hatással vannak a tanítási gyakorlatra, mint vihar az óceánra: „A felszín zavaros és mozgalmas, de a tengerfenéken nyugalom és változatlanság uralkodik. A … látszatintézkedésekkel nagyszabású változások illúzióját keltik … de a felszín alatt a mélyben az élet változatlanul folyik tovább.” (Cuban)

13 Az iskolarendszer fő szakmai feladata az eredményesség érdekében
Gondoskodni arról, hogy amikor a tanár belép az osztályterembe, a rendelkezésére álljanak a szükséges segéd-anyagok, meglegyen a tudása, a képessége és az ambíciója ahhoz, hogy ma eggyel több gyereknek segítsen abban, hogy elérje a megfelelő szintet, mint tegnap, és hogy ugyanezt megtegye holnap is.

14 Az eredményes oktatási rendszerek jellemzői
A legfontosabb három alapelv: Az oktatási rendszer csak annyira jó, amennyire a tanárok, akik alkotják. Az eredményes tanulás elképzelhetetlen színvonalas tanítás nélkül. A kiváló teljesítményhez minden gyermek sikere szükséges.

15 Teendőink röviden Az eredményes oktatás alapja, hogy a jövendő pedagógusok a módszerek nagyon gazdag repertoárjával rendelkezzenek, amelyből a különböző tanulási helyzetekhez illeszkedve mindig válogatni tudjanak. Ennek feltétele olyan képzés és szakmai fejlesztés, amely a módszerrepertoár gazdagítására és a gyakorlati kipróbálásra helyezi a hangsúlyt.

16 Kirándulások – Alajärvi -JAMI

17 Kirándulások – Nemzeti Parkok
Pyhä-Häkki

18 80 éve leégett erdőrész a Pyhä-Häkki Nemzeti Parkban

19 Érintetlen erdő

20

21

22 Petäjavesi ótemplom

23 Kirándulások – Helsinki (Katedrális)

24 Az első munkanap élménye

25 Az első munkanap élménye

26 Diákjaink munka közben

27 Diákjaink munka közben

28 Ez is Finnországban van:
Kimi Räikkönen Joulupukki, a mikulás Karl Frazer Lappföld

29 Ez is Finnországban van:szauna
2 millió szauna található Finnországban

30

31 Rokon nyelv ?

32 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!


Letölteni ppt "ERASMUS + ERDÉSZETI SZAKMAI TANULMÁNYÚT"

Hasonló előadás


Google Hirdetések