Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaMarika Mészárosné Megváltozta több, mint 9 éve
1
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
Szolnoki Szabolcs, projekt menedzser, SMART Pont Hálózat vezető
2
Warm-up A Vision Boarding óta…
A Vision Board-ok azonosítása (önarcképek)
3
SWOT analízis A stratégiaalkotási folyamat megalapozásához szerencsés, ha strukturáljuk a rendelkezésre álló információkat. A mozaikszó angol és magyar nyelvű összetevői: Strengths - Erősségek, Weaknesses - Gyengeségek, Opportunities - Lehetőségek Threats - Veszélyek.
4
Stratégia = a vállalkozás a célokat és elérésük módját megfogalmazza a vállalkozás helyzetének értékelésére és a környezet változásának előrejelzésére építve.
5
A stratégiai menedzsment koncepcióalkotási megközelítésének fő modellje
6
A SWOT elemzés a vállalkozás helyzetének értékelését kapcsolja össze a célok, prioritások kijelölésével, a tulajdonképpeni stratégia megalkotásával. Egy jól strukturált összefoglaló eszköz, amely segít a tényezők rendszerezésében. Szelektálási módszer a főbb összetevők kiemelésére.
7
Internal / External A belső tényezők a vállalkozás vezetése által kézben tartható, befolyásolható összetevők – ide tartoznak például a vállalkozás belső adottságai, „ott és akkor” meglévő tulajdonságai. A külső tényezők kontrollon kívüliek – például a külső környezet adottságai, jellemzői.
8
Erősségek Mi az, amiben a vállalkozás valóban jó, amire építenie lehet a jövőben? Van különleges versenyelőnye? Meghatározó a piaci szerep? Fejlett technológiát használ? Rendelkezik megfelelő pénzügyi erőforrásokkal? Jó a menedzsmentje? Kimagasló szakértelműek az alkalmazottak? Stb. Gyengeségek Milyen problémás, fejlesztendő területek vannak a vállalkozásnál? Romlik a piaci pozíció? Rossz a versenyképesség? Rosszul funkciónál a menedzsment? Belső működési problémák vannak? Hiányzik a megfelelő szakértelem? Elavult a termékstruktúra? Kevéssé hatékony a technológia? Stb. Lehetőségek Milyen, a környezet által előálló lehetőségek adódnak a vállalkozás számára? Gyorsul a piac növekedése? Kedvező a demográfiai változás? Lehetőség nyílik új piacokra való belépéshez? Kedvezőbb lesz a jogi, társadalmi környezet? Új technológiák jelennek meg? Stb. Veszélyek Milyen, a környezet által előálló fenyegetések terhelhetik a vállalkozást? Lassul a piac növekedése? Új versenytársak megjelenése a piacon? Szigorodik a szabályozási környezet? A vásárlói igény változik? Kedvezőtlen politikai környezet? Leszálló gazdasági ciklus? Stb.
11
Zsákutca?
12
A SWOT zsákutcája… ha nem lépünk tovább!
csak a számukra fontos erősségeket és gyengeségeket rögzítik, és figyelmen kívül hagyják, hogy mindezt a vevők és a piac szempontjából kellene figyelembe venni „cégünk gyengesége, hogy nincs marketingünk” vásárlók: nem a marketing hiányát érzékelik, hanem azt, hogy semmit nem is tudnak a cég létéről, előnyeiről, nincs is információjuk a termékeiről sem erőssége lehet a cégnek a rátermett személyzete vevői, piaci szempontból: a kollégák rátermettsége jelenheti azt, hogy tanácsaikkal segítik tájékozódni az ügyfelet, betartják a határidőket, kifejezetten személyre szabott, egyedi megoldásokban gondolkodnak, folyamatosan elérhetők… stb. „cégünk megbízható” kijelentés nem értelmezhető az erősségek. A megbízhatóság mindenkinek más és más jelentéssel bír. Megbízhatóság alá tartozik a szavahihetőség, a betartott határidők, a garanciák, a folyamatosan egyenletes színvonal a termék- és szolgáltatás minőségét tekintve, vagy idetartozik a korrekt, részletes tájékoztatás, a várakozás nélküli gyors ügyintézés, a rugalmas problémakezelés, az egyéb garanciák, a pénzügyi fegyelem, a stabil személyzeti állomány… stb.
13
A következtetések levonása és irányvonalak kijelölése
Házi feladat ! SWOT analízis 2.0
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.