Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

6., 8. és 10. évfolyamos országos kompetenciamérés

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "6., 8. és 10. évfolyamos országos kompetenciamérés"— Előadás másolata:

1 6., 8. és 10. évfolyamos országos kompetenciamérés
és a 11. évfolyamosok próbaérettségi programja 2004. május 2004. május 11. .

2 A kétszintű érettségi bevezetése
2003. május - Próbaérettségi program 2003 42 iskola - megyénként egy gimnázium és egy szakközépiskola (Budapesten 2-2) Írásbeli és szóbeli vizsgák közép- és emelt szinten egyaránt (magyar nyelv és irodalom, történelem, matematika, angol és német nyelv) Középszinten 15 diák/iskola (630 fő) írásbelizett és 5 diák/iskola (210 fő) szóbelizett Emelt szinten tantárgyanként 2 diák/iskola (420 fő) írásbelizett és szóbelizett Minden feladatlap, szóbeli tétel és értékelési útmutató olvasható, és letölthető az OKÉV honlapjáról!

3 Kommunikáció Az általános és részletes követelmények megjelenése a közlönyben és az OM honlapján elektronikus formában (minta feladatsorokkal) 2003 tavaszán – OM tájékoztató füzet kiküldése az iskolákba a 10.osztályosoknak, és tájékoztató körlevél az igazgatóknak 2004. május - OM tájékoztató pedagógusoknak, szülőknek, diákoknak Tanári kézikönyvek (tantárgyanként, minta feladatsorokkal) megjelentetése az OM honlapján 2004 tavaszán folyamatosan Adatgyűjtés az iskoláktól a 11. évfolyamosok évi érettségi szándékairól – modellezés céljából „Képzők képzése” program (10 tantárgy, kb. 300 pedagógus) – felkészítés a vizsgáztatói képzések megtartására Akkreditált vizsgáztatói képzések ( Ft/pedagógus kiegészítő érettségi továbbképzési normatíva a középiskoláknak, csak ebből a tantestületek 1/3 része vehet részt az idén továbbképzésen) Internetes fórum az OM és a KFPT Kht honlapján folyamatosan Tájékoztató előadások és fórumok országszerte (csak az OKÉV mintegy 70 rendezvényen tartott tájékoztatót, kb fő számára)

4 Próbaérettségi program a 11. évfolyamosok számára
Kommunikáció A közoktatás történetében először a program teljes kommunikációja elektronikus úton történt egy, az iskolákba telepített szoftver (ADAFOR) segítségével. Ezen keresztül történt (történik): A tájékoztató levelek kiküldése A diákok jelentkeztetése A szervezési útmutató kiküldése A tantárgyi „forgatókönyvek” kiküldése A beküldendő dolgozatok (minta) kijelölése Június elsejétől minden dokumentum mindenki számára elérhető lesz az OKÉV honlapján!

5 Próbaérettségi program a 11. évfolyamosok számára
2004. május 18. Cél: Felkészülés a kétszintű érettségi vizsgarendszer évi bevezetésére a tanulóknak, a tanároknak, az iskoláknak, a szakmai előkészítőknek és a szervezőknek egyaránt.

6 Próbaérettségi program a 11. évfolyamosok számára
2004. május 18. Tapasztalatokat szereznek a tanulók az új típusú vizsgatesztek megoldásában, a tanárok az új vizsgatesztekkel, az értékelési eljárásokkal kapcsolatosan, az iskolák a szervezési feladatokkal kapcsolatosan, a szakmai előkészítők az új vizsgatesztek és értékelési eljárások „működésével” kapcsolatosan, a szervezők az új vizsgarendszerrel kapcsolatos logisztikai feladatok megoldásában.

7 Próbaérettségi program a 11. évfolyamosok számára
2004. május 18. A program jellemzői: Minden, 2005-ben az új vizsgarendszerben érettségiző, most 11. évfolyamos tanuló írásbeli vizsgadolgozatot ír a a magyar nyelv és irodalom, a történelem, a matematika, az angol nyelv, és a német nyelv tantárgyak valamelyikéből az általa (közép- vagy emelt) választott szinten, tartalmi és formai tekintetben is az új vizsgaszabályzat szerint. A nemzetiségi iskolákba járó tanulók a történelem és a matematika dolgozatokat az adott nemzetiség nyelvén is megírhatják.

8 Próbaérettségi program a 11. évfolyamosok számára
2004. május 18. Közreműködők: Tartalmi elemek: OKI Követelmény- és Vizsgafejlesztő Központ Szervezés: OKÉV Elemzés: A középszintű vizsgadolgozatok véletlenszerűen kiválasztott 10%-át országos szakmai elemzésre az OKÉV begyűjti. Minden emelt szintű vizsgadolgozatot az OKÉV begyűjt, kijavíttat, és ezek 20%-át átadja szakmai elemzésre. A szakmai elemzést az OKI KVK készíti el.

9 Próbaérettségi program a 11. évfolyamosok számára
2004. május 18. A résztvevők száma összesen fő Adatok Középszint Emelt szint Magyar nyelv és irodalom 16.768 4.199 Történelem 16.470 5.573 Matematika 18.729 6.961 Angol nyelv 11.436 3.421 Német nyelv 9.157 2.036 Összesen: 72.560 22.190

10 Próbaérettségi program a 11. évfolyamosok számára
A program folytatása: 2004. május 18-án déltől további érettségi tantárgyak írásbeli feladatsorai és értékelési útmutatói (közép- és emelt szinten) lesznek elérhetőek kóddal elektronikusan a középiskolák számára (majd június 1-től a és a honlapon keresztül mindenkinek), melyek segítségével további tapasztalatokat szerezhetnek a évi írásbeli vizsgákról. Ezek a tantárgyak: biológia, fizika, földrajz, informatika, kémia, valamint horvát, német, román, szerb és szlovák nemzetiségi nyelv és irodalom

11 Próbaérettségi program a 11. évfolyamosok számára
A program zárása: Országos szakmai elemzés A szervezési tapasztalatok összefoglalása

12 6., 8. és 10. évfolyamos országos kompetenciamérés
2004. május 17. Az országos mérések rendszere 2004. Országos kompetenciamérés 2003. Országos kompetenciamérés 2001. Országos kompetenciamérés 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. 2002. óta folyamatosan használható DIFER Diagnosztikus mérőeszköz rendszer

13 A korábbi évek kompetenciaméréseinek zárása
2002. ősz Országos elemzés Iskolai jelentés Iskolai értékelési kézikönyv és iskolai szoftver 2003. és 2004.: kötött felhasználású normatíva (720 Ft/tanuló) van pedagógiai szakmai szolgáltatások igénybe vételére 2004. január Fenntartói jelentés

14 6., 8. és 10. évfolyamos országos kompetenciamérés 2004. május 17.
Az iskolák tájékoztatása: A korábban megszokott ütemezésben: 2003. május 23. – 12/2003. (V. 23.) OM rendelet a /2004. tanév rendjéről 2003. október 22. – általános tájékoztató levél az iskoláknak 2003. november 14-ig – az érintett osztályok adatainak begyűjtése 2004. április – részletes tájékoztató levél és a Koordinátori kézikönyv kiküldése az iskoláknak. Minden nyilvános dokumentum olvasható és letölthető az OKÉV honlapjáról. A feladatlapok és a javítási útmutatók május 18-án jelennek meg ugyanitt.

15 6., 8. és 10. évfolyamos országos kompetenciamérés
2004. május 17. Célok: A mérés, értékelés kultúrája folyamatosan épüljön be az iskolák mindennapjaiba. Az iskolák kapjanak képet saját diákjaik teljesítményéről, valamint az iskola pedagógiai hozzáadott értékéről a többi iskolához képest. Az iskolák és a fenntartók kapjanak adatokat a helyi szintű értékeléshez. Az oktatásirányítás átfogó, árnyalt képet kapjon a korosztály alapvető kompetenciáiról. Országos és helyi szintű tervezés, fejlesztés

16 6., 8., és 10. évfolyamos országos kompetenciamérés
2004. május 17. Közreműködők: Tartalmi elemek: SULINOVA Kht. Értékelési Központ Szervezés: OKÉV A kompetenciamérés tartalmi elemei (hagyományosan): Olvasás-szövegértés Matematikai eszköztudás A kompetenciamérés eljárásrendje: A korábbi méréssel szinte azonos. Időtartama ezúttal: 4x45 perc, 10 perces szünetekkel. Az országos elemzéshez iskolánként és képzési típusonként fő dolgozatát kérjük be mintaként a központi javításra és elemzésre.

17 6., 8., és 10. évfolyamos országos kompetenciamérés
2004. május 17. A résztvevők iskolák száma: 3.848 Adatok A részt vevő iskolák száma (db) A részt vevő osztályok száma (db) diákok száma (fő) 6. évfolyam 3.011 5.406 8. évfolyam 3.084 5.387 10. évfolyam 1.080 3.874 Összesen: 14.667

18 6., 8. és 10. évfolyamos országos kompetenciamérés
2004. május 17. A program zárása: Országos elemzés Fenntartói jelentés Iskolai jelentés Iskolai értékelési kézikönyv és iskolai szoftver


Letölteni ppt "6., 8. és 10. évfolyamos országos kompetenciamérés"

Hasonló előadás


Google Hirdetések