Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Családbarát szolgáltatások Tényleg jó üzlet? 2014. december 2.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Családbarát szolgáltatások Tényleg jó üzlet? 2014. december 2."— Előadás másolata:

1 Családbarát szolgáltatások Tényleg jó üzlet? 2014. december 2.

2 Szállodaüzemelési cél = Profit Árbevétel Költségek - ár * forgalom FIX + fajlagos ktg. * forgalom Alacsony ár Alacsony forgalom Munkaerő hatékonyság Beszállítói alkupozíció Pénzügyi környezet +

3 Fogyasztói közömbösség Szállás-igénybevétel mértéke egyéb fogyasztás mennyisége U1 U2 U3 P1 P2 Jövedelmi korlát Hasznosság Árváltozás hogyan hat a mennyiségre?

4 Kereslet árrugalmassága Ár Fogyasztás > -1 = -1 < -1

5 Keresztár-rugalmasság Másik termék ára Saját eladás Helyettesítő termékek Kiegészítő termékek

6 Helyettesítő termékek Másik termék ára Saját eladás < 1 = 1 > 1

7 Mit jelent az, hogy családbarát? - Üzletileg

8 A családbarát szálloda üzletileg… o Egy célcsoport kiválasztása o Speciális keresleti igényeinek kielégítése Építészetileg – pl. pelenkázó Szolgáltatásilag – pl. ovi üzemeltetése

9 A családbarát szálloda üzletileg… o Egy célcsoport kiválasztása o Speciális keresleti igényeinek kielégítése Építészetileg – pl. pelenkázó Szolgáltatásilag – pl. ovi üzemeltetése o Azért, hogy a verseny dimenzióját megváltoztassuk o versenytársak számát csökkentsük o a kereslet árrugalmasságát gyengítsük o vélt szolgáltatásérték növelésén túl az árelfogadást erősítsük

10 Kereslet-kínálat alakulása 1960- Forrás: KSH

11 Családbarát szálloda hozadéka

12 Mit is nyerhetek? o A gyerek az első! A gyerekre akkor is költünk, ha magunkra már nem o A döntést érzelmi szintre helyezem át A gyerek nem racionálisan dönt Nem a 20Ft-os és a 21Ft-os termék versenyez o Kommunikációs fókuszt Markáns USP Niche marketing előnyök

13 Javuló árrugalmassági környezet Ár Fogyasztás > -1 = -1 Úgy emelek árat, hogy a kereslet kevésbé gyengül

14 Nehezebben helyettesíthető termék Másik termék ára Saját eladás < 1 = 1 Kevésbé kell félnem a szektor-társaktól

15 A családbarát szálloda drága és kockázatos

16 Milyen többletigénye van? o Beruházási igény magas lehet Sok gyerekhez sok tér kell – építési költség Speciális eszközpart – etetőszék, kád, babaőr, stb. o Üzemi költségszintem növekszik Anyagköltség nő Vendéglátó személyzet nő Munka-intenzív gyerekfelügyelet, animáció Biztonsági személyzet és biztonsági körülmények o Tőkepótlási igény nő Extrém amortizáció…

17 Milyen kockázatot hordoz? o Tudom-e teljesíteni a vállalásaimat? Lesz-e elég terültem a szolgáltatásokhoz? Van megfelelő személyzet a speciális igényekhez? Jól ragadom-e meg a valós igényeket? Alkalmas-e az infrastruktúra az igényekhez? o Egészségügyi / higiéniai / biztonsági kockázatok Betegségek okozta negatív élmények Balesetek veszélye exponenciálisan nő A pelenka mindig problémák forrása… o Tudom-e, merem-e szűrni a vendégkört? Kizárok célcsoportokat tudatosan? Vagy nem? Ez egy célcsoport, vagy több?

18 Termelési költség is van…

19 Költségek – Fix és Változó Költség / Ár Termelés Fix költség Változó költség Teljes költség Bevétel

20 Szállodaipar ma Magyarországon Költség / Ár Termelés Fix költség Változó költség Teljes költség Bevétel

21 Amit a családbarátság hozhat… Költség / Ár Termelés Fix költség Változó költség Teljes költség Bevétel

22 Tapasztalatok a Velence Resort-ban o Jelentős költségnövekedés Kül- és beltéri játszóház-fejlesztések 365 napon van animáció, esetenként 7 animátorral Medence vízcsere és fertőtlenítés, szőnyegcsere, falfestés, Anyuka izgult, ezért… Apuka nem izgult, ezért… o Tudtunk bevételt növelni Árszintet is tudtunk emelni Forgalmi növekményt is realizáltunk o A konferenciás vendégforgalommal összebékíthető Kivéve amikor a céges rendezvény alatt aludtak… o Amit a vendégektől hallottunk… Fürdő – Animátorok – Személyzet – Közelség

23 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Családbarát szolgáltatások Tényleg jó üzlet? 2014. december 2."

Hasonló előadás


Google Hirdetések