Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft."— Előadás másolata:

1 KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft.
Kerékpáros és gyalogos közlekedési konfliktusok, közös létesítmény használat h Hogyan legyen Kerékpárosbarát a Balaton? Balatonkenese Weidinger Gábor KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. Közlekedésbiztonsági Központ munkatársa

2 KTI és a kerékpáros közlekedés kapcsolata
KRESZ módosítás tervezet Kerékpáros balesetek elemzése (Budapest, Békés megye, Komárom-Esztergom megye) Kerékpárutak felmérése Kisebb helyszíni vizsgálatok

3 Kerékpárutak felmérése
Intézetünk 2011-ben kezdte a kerékpárutak térinformatikai felmérését. A felmérést a hiányzó digitális kerékpáros térkép gondolata indította. Mivel a KKK kezelésében volt egy Kerékpárút Nyilvántartó rendszer KENYI, így a mi felmérésünket is a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központtal (KKK-val) egyeztetve, oly módon készítettük hogy a KENYI rendszerbe beimportálható lehessen. Azóta KTI által felmért utak: EV6 (Rajka-Hercegszántó) EV11 (Tornyosnémeti-Röszke) Pest megye összes kerékpáros létesítménye (kb. 370 km)

4 A felmérés lépéseinek ismertetése:
a) Helyszíni felmérés b) Adatok feldolgozása c) Adatok térinformatikai megjelenítése

5 A kerékpárutak felmérésére fejlesztett mérőrendszer:
a) Helyszíni felmérés A kerékpárutak felmérésére fejlesztett mérőrendszer: A mérőműszer: GPS-készülékből kamerából laptopból, valamint akkumulátorokból állt. A mérőeszköz kiválasztásánál sok szempontot vettünk figyelembe: Üzemidő Napi megtehető távolság Szélességi korlátok Terhelhetőség Üzembiztonság Mindezek mérlegelésével egy háromkerekű Honda Gyrot segéd-motorkerékpárt mellett döntöttünk.

6 A méréshez irt célszoftver:
A pontos méréshez elengedhetetlen, hogy a kamera képét és a GPS-készülék által szolgáltatott adatokat egy képernyőn valós időben, szinkronizálva megjeleníthessük és rögzíthessük. Az erre a célra írt szoftver segíti az adatok összeolvasását, és rögzítését.

7 b) A felvett adatok rögzítése, ellenőrzése, feldolgozása
kerékpárút minősítésére, adatainak felvételére alkalmas űrlap Access adatbázis kezelő program segítségével:

8 Néhány példa a rögzítésre kerülő adatokból:
UBES, UKAT – A kerékpárút jellegének meghatározására szolgál (egy vagy kétoldalú kerékpárút, kerékpársáv, stb.). FEKVES – Kül- és belterületi szakaszok meghatározására szolgál. RBTIP – Burkolat típusa. KPSZLMIN, KPSZLMAX – A kerékpárút szélessége. GEPJ – egyazon útfelületen közlekedik-e gépjármű MINO – Minőségi osztály 1-től 5-ig osztályozva. KARB – Karbantartottsági szint 1-től 5-ig osztályozva. BIZT – Biztonság mértéke 1-től 5-ig osztályozva. A kerékpárral közlekedők biztonságát jellemző érték.

9 c) Adatok térinformatikai megjelenítése Miután az alapadatok rögzítésre kerültek egy adatbázisba, ezeket az adatokat, a hozzá tartozó GPS koordináták segítségével ArcView szoftverrel jelenítjük meg.

10 Kisebb helyszíni vizsgálatok
(Révfülöp) ? Gyalogos vasúti átjáró, 71-es főút Hajóállomás

11 Gyalogos és kerékpáros konfliktus a Balaton körül (Révfülöp)

12 Szegregált kialakítás

13 Dunakeszi

14 Dunakeszi ?

15 Dunakeszi ?

16 Dunakeszi

17 Dunakeszi

18 Dunakeszi

19 Dunakeszi

20 Dunakeszi

21 Dunakeszi ?

22 Dunakeszi ?

23 Dunakeszi ?

24 Dunakeszi ?

25 Dunakeszi

26 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft."

Hasonló előadás


Google Hirdetések