Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Reklámoktól a reziliencián át a valós változásokig… Dr. Szigeti Cecília.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Reklámoktól a reziliencián át a valós változásokig… Dr. Szigeti Cecília."— Előadás másolata:

1 Reklámoktól a reziliencián át a valós változásokig… Dr. Szigeti Cecília

2 Agyonhasznált szimbólumok jégtáblán sétáló jegesmedvék ( Ariel, HSBC, a Philips és a Ben & Jerry ) virágok ( Toyota, a Volkswagen és az Ibuyeco.co.uk ), játszó gyermekek ( Philips, a B&Q és az Earthwatch ), egzotikus állatfajok ( HSBC, az E.on és a GE ), kék ég zöld mezőve l ( E.on-on a B&Q és az Anchor Butter ) http://www.alternativenergia.hu/zold-marketing-mi-az-irany/4187

3 Zöld reklámok http://365.postr.hu/rendezok-remalma- hogyan-lehet-sikeres-zold-reklamot-csinalni-hhttp://365.postr.hu/rendezok-remalma- hogyan-lehet-sikeres-zold-reklamot-csinalni-h http://psprovocative.com/kedvenc- zoldsegeink /http://psprovocative.com/kedvenc- zoldsegeink /

4 https://www.youtube.com/watch?v=OW- p_3NbtVIhttps://www.youtube.com/watch?v=OW- p_3NbtVI https://www.youtube.com/watch?v=m3rsN amXkgA#t=14https://www.youtube.com/watch?v=m3rsN amXkgA#t=14 https://www.youtube.com/watch?v=j- SH85wtSoYhttps://www.youtube.com/watch?v=j- SH85wtSoY

5 A Coca Cola és a WWF közös összefogásaként a széndioxid szennyezés csökkentéséért megszületett ez a teacserjéktől burjánzó plakát. http://psprovocative.com/kedvenc-zoldsegeink/

6 Víz elmossa, de nem baj…

7 Szépség ára… http://psprovocative.com/kedvenc-zoldsegeink/

8 Játék a logóval….

9 Bölcsőtől a sírig McDonough-Braungart: Bölcsőtől a bölcsőig kitermelés átalakítás eladás használat Eldobják. De hol van az „el”?? Akár 90% azonnal hulladékká válik

10 http://www.ted.com/talks/lang/hun/ro b_hopkins_transition_to_a_world_without _oil.html

11 Ipari ökológia Az ipari ökológia nem a folyamat optimalizálására törekszik, hanem egy „ipari ökoszisztémát” kíván létrehozni. A folyamat vagy gyár hulladéka a másik gyár alapanyaga. Tóth 2007.

12 http://www.ipariokologia.hu/ie_pres/Okotech2006EA.pdf

13 Biomimikri Úszódressz-cápabőrTépőzár- bogáncs http://www.origo.hu/tudomany/20100120-biomimikri-az-elovilag-ihlette-talalmanyok.html

14 Bölcsőtől a bölcsőig C2C Cradle to Cradle „Ökohatásosság” (eco-effectiveness) elve- nem hatékonyság!!! Természeti folyamatokat tekinti követendőnek az iparban, építészetben.

15 A Nike gyár Considered cipője Ezen cipőben a talpat technológiai tápanyag ként, a felső részt pedig biológiai táplálék ként tekinthetjük, melyeket a készítő gyár újrahasznosít, méghozzá oly módon, hogy a cipőt nem áruként, hanem szolgáltatásként adja el. Ez azt jelenti, hogy a vásárló egy cipő árának csak a töredékét fizeti ki, és kötelezi magát, hogy a cipő elhasználódása után (elkopás, tönkremenetel, megunt modell) azt visszaszolgáltatja a kereskedőnek, ő pedig a gyárnak.

16 A felső rész, mint biológia tápanyag komposztálható (vagyis akár az erdőben is eldobható, ott lebomlik, és tápanyagot szolgáltat a fáknak és egyéb növényeknek), a talp, mint technológiai tápanyag pedig visszakerül a gyárba, hogy újabb cipők gyártásának legyen az alapanyaga. Ezen modell szerint a felhasználó tehát valójában a cipő használatbavételéért fizet, az értékes anyagok pedig vagy a gyárba, vagy a természetbe kerülnek vissza, kiiktatva többek között a szemétlerakók és hulladékmegsemmisítők járulékos költségeit.

17 Az új mez a klub történelmének több elemét vegyíti az új idők technológiájával. A pólók újrahasznosított palackokból készültek, mindegyiket egyenként nyolc műanyag palackból állították elő a Nike a „Considered Design” program részeként.

18 Kék gazdaság G. Pauli azt állítja, ha a bemutatott 100 módszert alkalmaznák a különböző iparágakban, azzal 10 év alatt 100 millió munkahely teremtődne világszerte, a többszörös innovációk többszörös készpénzforgalmat generálnának és az összes alapvető szükségletre megoldást hoznának, emellett az ökológiai problémák is megszűnnének. https://www.youtube.com/watch?v=_W C4fOl32CM

19 Ford autógyár Rouge River ipari központ Ford Rouge River ipari központ újjászületésekor őshonos növényeket telepítve a gyártetőkre azok természetes vízszűrőként és hőmérséklet- szabályozóként működve évi mintegy 75 millió köbméter vizet szűrnek meg, és hűtik (nyáron) illetve fűtik (télen) a gyárat. A vízszűrő rendszer kiépítése az egész komplexumban 18 millió dollárba került, mellyel egy nagyjából 50 millió dolláros mechanikai víztisztító telep kapacitását sikerült kiváltani (mely az előírások alapján egyébként kötelező lett volna).

20 Chicago, városháza A chicagói városháza épületét koronázó zöld növényzet enyhíti a kő- és acélépületeiről híres metropolis szögletességét, s a tetőkert egyúttal a nyári meleget is csökkenti. Miután a világszerte terjedő új irányzat megihlette Richard Daley polgármestert, Chicago Észak-Amerika első számú „zöldtetős” városa lett.

21 Zöld városok Masdar Projekt Abu Dhabi fallal körbekerített zöld városának projektje a világ minden tudását felhasználja. A hat négyzetkilométernyi város megépítésére 20 milliárd dollárt szánnak. Működtetését nap- és szélenergiával kívánják megoldani, emellett hasznosítani kívánják a geotermikus hőt, és víz újrahasznosító rendszert telepítenének.

22 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Reklámoktól a reziliencián át a valós változásokig… Dr. Szigeti Cecília."

Hasonló előadás


Google Hirdetések