Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Tutoriál videó alkalmazása Moodle kurzusban
T. Nagy Judit – dr. Molnár Tamás
2
Előzmények – az Edutus Főiskoláról
két képzési helyszínnel rendelkezik üzleti és műszaki területen nappali és levelező tagozat 2012-től „webináriumi oktatás” az előadások online támogatására 2012-ben webinárium hatékonyságát vizsgáló felmérés
3
Előzmények – a webináriumi felmérés eredményei
A hallgatók a saját bevalláson alapuló informatikai tudása átlagos informatikai eszközökkel való felszereltsége jó egy része Windows-tól eltérő operációs rendszert használ
4
Előzmények – a webináriumi felmérés eredményei
A hallgatók 57%-a rendszeresen, 28%-a alkalmanként dolgozik a tanulmányai mellett a legtöbb videót vasárnapi napokon indítottak el a legtöbb videót 17:00 és 19:00 óra között indították el kifogásolták a webináriumi videók hosszúságát (előfordult a 120 perces is) többsége nem tartja szükségesnek a fórumok használatát egymás között a Facebook-ot megfelelő „fórumnak” tartják
5
A céljaink voltak Egy gyakorlati kurzus teljeskörű, videó alapú e-learning támogatásának kidolgozása, Moodle rendszerben jelenléti órák mellé, kiegészítésképp Annak vizsgálata, hogy hatékonyan alkalmazható-e a videó technológia a főiskolai szemináriumok online támogatására a tanulási eredmények javíthatók? a hallgatói elégedettség növelhető?
6
Előzmények – a kiválasztott kurzus: Alkalmazott informatika
Számítógéptermi gyakorlat Előfeltételei: Gazdasági matematika Statisztika Informatika A hallgatók rendelkezésére áll főiskolai jegyzet és gyakorló feladatsorok (pdf formátumban) Optimumszámítási és statisztikai feladatokat kell megoldani MS Excel segítségével
7
Miért Alkalmazott informatika?
A kurzusra a korábbi években elég magas lemorzsolódási ráta volt jellemző a "how to" bemutatására a videó a legjobb eszköz megállítható, visszatekerhető, többször megnézhető felkelti a hallgató figyelmét az egérmozgás kiemelhető élénkséget visz a kurzusba csökkenti az olvasási terhelést
8
A Moodle kurzus használata
első jelenléti órán: pre-teszt kitöltése hozzáférések kiosztása, első Moodle-belépés: közösen hiányzóknak: részletes es útmutatás további gyakorlatokon feladatok szövege, a szükséges adatbázisok Moodle-ben Rendszeres motivációs ek kiküldése Legutóbbi jelenléti óra tartalma hol található Moodle-ben Javasolt gyakorló feladatok
9
A vizsgálati minta 2014. február május 18.
10
A vizsgálat eszközei Pre-teszt (előzetes Matematika, Statisztika és Informatika tudásszint mérésére), minden csoportban Post-teszt: félév során megírt két ZH dolgozat, minden csoportban Feedback kérdőív: csak videós-csoportokban Rendszer-használati adatok “Jelentés” és “Statisztika” Google-Analitycs
11
Tanulási eredmények vizsgálata
pre-teszten elért eredmények között nem mutatható ki statisztikailag szignifikáns különbség*, tehát a csoportok előismeretei azonosnak mondhatók levelezősöknél a videós-csoport post-teszten elért átlageredménye: 4,08, a hagyományos csoporté 2,94, és ez a különbség statisztikailag szignifikáns* nappali tagozaton (a post-tesztek eredményei között) nem mutatható ki szignifikáns különbség* *Mann-Whitney próbák
12
Hallgatói elégedettség vizsgálata
13
Hallgatói elégedettség vizsgálata
14
Tanulási szokások vizsgálata
15
Kommunikációs szokások vizsgálata
a videós kurzushoz létrehozott chatet, fórumot alacsony arányban használták a csoporttársakkal történő kommunikációra nappalisok: 0% levelezősök: 20% Megjelölt okok Nem volt mit megbeszélni Más fórumot használnak Személyes kommunikációt részesítik előnyben
16
Kommunikációs szokások vizsgálata
a videós kurzushoz létrehozott chatet, fórumot alacsony arányban használták az oktatóval történő kommunikációra nappalisok: 10% levelezősök: 30% Megjelölt okok Inkább t írnak az oktatónak Személyes kommunikációt részesítik előnyben
17
Hallgatói vélemények „nagyon hasznos volt”
„több videós tananyagot javasolnék” „ezek nélkül képtelen lettem volna megtanulni az anyagot”
18
tnagy.judit@gmail.com molnar.tamas@it.unideb.hu
Köszönjük a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.