Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Gépjármű Műszaki Szakértői Szeminárium október 1–2. Lajosmizse

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Gépjármű Műszaki Szakértői Szeminárium október 1–2. Lajosmizse"— Előadás másolata:

1 Gépjármű Műszaki Szakértői Szeminárium 2009. október 1–2. Lajosmizse
Ügyfelek – javítók – biztosítók kapcsolata

2 TÉMAKÖRÖK: JAVÍTHATÓSÁGI HATÁRÉRTÉK UTÁNGYÁRTOTT- EREDETI ALKATRÉSZEK
JÁRMŰÉRTÉKELÉS BIZTOSÍTÓK- SZÁMLA NÉLKÜLI KÁRRENDEZÉS ÓRADÍJAK RONCSPORTÁL KÁRFELMÉRŐK TEVÉKENYSÉGE MŰHELYMINŐSÍTÉS-OSZTÁLYBASOROLÁS ZÁRSZÓ

3 I. JAVÍTHATÓSÁGI HATÁRÉRTÉK 1.
A Magyarországi Biztosítók tendenciája, hogy a sérült járművet (Kgfb) a káridőponti érték % -ig engedik javításba. Ennek a számításnak „köszönhetően” nagyon sok vétlen gépjármű tulajdonos elveszíti autóját

4 I. JAVÍTHATÓSÁGI HATÁRÉRTÉK 2.
Németországban az a gyakorlat, hogy a sérült gépjárművet a káridőponti érték 110 %-ig engedik javítani, akár Kgfb, akár Cascós kárrendezés történik. A gépjármű tulajdonosok sajnos néha „kényszerből” az olcsóbb, számla nélküli javíttatást választják

5 I. JAVÍTHATÓSÁGI HATÁRÉRTÉK 3.
Vonatkozó jogszabályok 190/2004. (VI. 8.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezései A Ptk § cikkelyei

6 I. JAVÍTHATÓSÁGI HATÁRÉRTÉK 4.
Az AOE, EME, GÉMOSZ, KAFE nem fogadja el a biztosítók javíthatósági értékhatár számítását és teljes egyetértéssel a 100%-os értékhatár elfogadására kéri a biztosító társaságokat. (Példa: Hyundai Getz.)

7 II. UTÁNGYÁRTOTT- EREDETI ALKATRÉSZEK 1.
A biztosítók néha indokolatlanul javasolják az utángyártott alkatrészekkel történő javítást, aminek az a veszélye, hogy egy következő sérülés esetén ugyanők lesznek, akik megtagadják a gyári alkatrész árának kifizetését. Utángyártott vagy bontott alkatrész beépítése 8 év alatti gépjárműveknél semmivel sem indokolható Kgfb-s károknál.

8 II. UTÁNGYÁRTOTT- EREDETI ALKATRÉSZEK 2.
Az utángyártott alkatrészek felhasználásánál minden esetben figyelembe kell venni az autógyárak jóváhagyott technológiai elvárásait (APPROOVEL), hiszen a közlekedésbiztonsági szempontok a legfontosabbak

9 III. JÁRMŰÉRTÉKELÉS A járműértékelésnél legalább érintőlegesen figyelembe kellene venni a piaci viszonyokat, hiszen az Eurotax Katalógus értékelése messze nem tükrözi a valós szabadpiaci helyzetet. A gépjármű tulajdonosok sok esetben, nem véletlenül érzik becsapottnak magukat. A hasonló értékkülönbségű számítások (lásd ismertetett példa) nagy száma miatt jelentősen romolhat, a biztosítók megítélése.

10 IV. BIZTOSÍTÓK- SZÁMLA NÉLKÜLI KÁRRENDEZÉS 1.
Tudjuk, hogy jogilag ez ellen fellépni nem tudunk. Ilyen módú kárrendezés kapcsán közlekedésbiztonsági problémák merülhetnek fel.

11 IV. BIZTOSÍTÓK- SZÁMLA NÉLKÜLI KÁRRENDEZÉS 2.
Megoldási javaslat: A biztosítókat adatszolgáltatásra kötelezzék, létrehozva a Nemzeti Közlekedési Hatóságnál egy központi adatbázist. A gépjármű tulajdonosnak a javítás szakszerűségét (amennyiben nem szakműhelyben történt a javítás) közlekedésbiztonsági vizsgálattal kelljen igazolnia.

12 V. ÓRADÍJAK 1. Téves a REZSIÓRADÍJ elnevezés a VÁLLALÁSI ÓRADÍJ helyett. Az 1995-ös év Kisipari norma gyűjteményben és az Audatex katalógusban szereplő munkaidőket figyelembe véve az átváltó szorzó szám alkalmazásával a következő képen nézett ki a képlet: Ft x 2.2 = 3520Ft.

13 V. ÓRADÍJAK 2. A gépjárműjavítás valamennyi munkanemét tekintve szabadáras szolgáltatás (1990. évi LXXXVII. tv. rendelkezései). A vállalási óradíj : Tényrezsi számítás + haszon. Egy példa: tényrezsi 7500Ft Ft (25% haszon) = 9375Ft. Ez kerekítve 9400Ft-os nettó vállalási óradíjat jelent. Vállalási óradíj számításra- megállapításra, kizárólag a vállalkozás tulajdonosa- vezetője jogosult, abba „kívülről” beleszólni senkinek sincs joga.

14 VI. RONCSPORTÁL A sérült gépkocsik roncsportálra való felrakása.
Jogi kérdések tisztázása. Nem gazdasági totál gépkocsi roncsportálra tétele!!!

15 VII. KÁRFELMÉRŐK TEVÉKENYSÉGE
Ki lehet kárfelmérő? Van-e/kell-e, hogy legyen karosszériajavítói alapképzése? Ki gondoskodik a továbbképzésükről?

16 VIII. MŰHELYMINŐSÍTÉS- OSZTÁLYBASOROLÁS 1.
Készítette: Horváth József és Szénási Róbert 4 kategória „A” kategória „B” kategória „C” kategória „D” kategória

17 VIII. MŰHELYMINŐSÍTÉS- OSZTÁLYBASOROLÁS 2.
„A” kategória Márkakereskedés és Márkaszerviz Műhelyfelszereltség

18 VIII. MŰHELYMINŐSÍTÉS- OSZTÁLYBASOROLÁS 3.
„B” kategória Márkakereskedés és szerviz, valamint független szakszerviz Műhelyfelszereltség karosszériajavítási tevékenység esetén Műhelyfelszereltség fényezőtevékenység esetén

19 VIII. MŰHELYMINŐSÍTÉS- OSZTÁLYBASOROLÁS 4.
„C” kategória Márkafüggetlen karosszériajavító megfelelő műhelyfelszereltséggel Márkafüggetlen javító, csak fényezési tevékenység esetére.

20 VIII. MŰHELYMINŐSÍTÉS- OSZTÁLYBASOROLÁS 5.
„D” kategória Típusfüggetlen kisjavító A „D” kategória reményeink szerint megszűnik. Fenti besorolás munkaanyagnak tekintendő. Fogarassy László (Magyar Posta Biztosító) javaslatainak figyelembe vételével még változhat.

21 IX. ZÁRSZÓ ÜGYFÉL Javítók Biztosítók

22 IX. ZÁRSZÓ Közös érdekek: Szakszerűen kijavított gépjárművek
Szürke és feketegazdaság visszaszorítása Egységes biztosítói szemlélet Rendszeres konzultáció a biztosítók- szakértők- javítók között Minél kevesebb bírósági ügy Elégedett ügyfelek

23 Karosszériajavítók és Fényezők Egyesületének elnöke
Köszönöm figyelmüket! Várom kérdéseiket! Szénási Róbert Karosszériajavítók és Fényezők Egyesületének elnöke

24 Az előadás teljes anyaga megtalálható a www.szenasimuhely.hu honlapon!


Letölteni ppt "Gépjármű Műszaki Szakértői Szeminárium október 1–2. Lajosmizse"

Hasonló előadás


Google Hirdetések