Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
A MARKETING FOLYAMATA
2
A marketing folyamata a marketinglehetőségek elemzéséből, a marketingstratégiák és -programok tervezéséből, valamint a marketingműveletek szervezéséből, végrehajtásából és ellenőrzéséből áll.
3
A marketinglehetőségek elemzése
A marketingkutatás segítségével a vállalat folyamatos információkat kíván szerezni legfontosabb piaci környezetéről.
4
A marketingkörnyezet részei
Mikrokörnyezet - szállítók, piaci közvetítők, fogyasztók, versenytársak. Makrokörnyezet - demográfiai, gazdasági, műszaki, politikai-jogi, szociális-kulturális környezet.
5
A marketingstratégiák kidolgozása
mely piacokon? milyen termékekkel?
6
Az SZCP-marketing Piacszegmentáció Célpiac kiválasztása Pozícionálás
5. Pozícionálási lehetőségek meghatározása 6. Pozícionálási koncepció kialakítása Ismérvek kiválasztása, piac részekre osztása Szegmentumok arculatának kialakítása 3. Szegmentumok vonzerejének meghatározása 4. Célpiaci szegmentumok kiválasztása
7
Piaci stratégiák Tömegmarketing Szegmentációs marketing
Szegletmarketing Lokális marketing Egyéni marketing
8
A fogyasztói piac szegmentációja
Földrajzi Demográfiai Pszichografikus Magatartási
9
Célpiacok kiválasztása
Koncentrált marketing
10
Célpiacok kiválasztása
Szelektív szakosodás
11
Célpiacok kiválasztása
Termékszakosodás
12
Célpiacok kiválasztása
Piacszakosodás
13
Célpiacok kiválasztása
Teljes piaci lefedés
14
Differenciálatlan marketing (pl. Coca-Cola)
Differenciált marketing (pl. IBM)
15
Pozícionálás Tulajdonság alapján Előny alapján Felhasználás szerint
Felhasználói pozícionálás Versenytárshoz viszonyított Termékkategória pozícionálás Minőség/ár pozícionálás
16
Pozícionálás Kiváló minőség Alacsony ár ? Y Magas ár V X
Alacsony minőség
17
A marketingprogramok tervezése
A marketinprogramok tervezésekor alapvető döntéseket kell hozni a marketing kiadásaira, eszközrendszerére (marketingmix) és forrásainak szétosztására vonatkozóan.
18
A marketingmix azoknak a marketingeszközöknek az összessége, amelyeket a vállalat a célpiacokra vonatkozó tervek megvalósításához használ fel.
19
A marketing-mix elemei
Termék (Product) Ár (Price) Célpiac Elosztás (Place) Promóció (Promotion)
20
A marketing(mix) programok tervezése
Olyan konkrét cselekvési programok, amelyekben pontosan meghatározzák azt, hogy ki, hol és mikor végzi el a kitűzött marketing feladatokat, valamint döntenek a marketingműveletek kivitelezési költségeiről is.
21
A marketingműveletek végrehajtása és ellenőrzése
állandó kényszer a folyamatos piaci alkalmazkodásra
22
A marketingterv elemei
Vezeti összegzés, tartalomjegyzék Tömören tájékoztat a javasolt tervről. Pillanatnyi helyzetkép Bemutatja a piacot, a terméket, a versenyt, az értékesítést és a makrokörnyezetet. SWOT-analízis Erősségek-gyengeségek, lehetőségek-veszélyek elemzése. Célok Kijelöli az értékesítendő mennyiséget, a piacrészesedés és a nyereség tervcéljait. Marketingstratégia Bemutatja a célokat megvalósító átfogó marketing megközelítést. Cselekvési programok Ismerteti a speciális marketingprogramokat. Várható nyereség Előrejelzi a terv várható pénzügyi hatásait. Ellenőrzés Tájékoztat a terv ellenőrzésének mikéntjéről.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.