Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaAlíz Kerekesné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Az olvasó hallgató Olvasásszociológiai felmérés a Debreceni Egyetemen Németh Nóra Veronika nemethnora24@gmail.com Debreceni Egyetem ONK 2010
2
2 Olvasásszociológiai vizsgálatok Hazai (Gereben, Nagy, Kamarás, Hunyadi, Ifjúság 2000, 2004, 2008) Regionális (határon túli) (Gereben, Nagy, Mozaik 2001) CHERD keretében (Pusztai, Kóródi, Herczegh, Bocsi)
3
Olvasásszociológia a TERD-ben TERD (OTKA szám: 69160) kutatás témakörei: Tanulás Munka Művelődés (kultúrafogyasztási szokások, olvasási szokások, internetezési és könyvtárhasználati szokások)
4
Módszerek - a minta Kérdőíves kvantitatív kutatás (Mit? Mennyit?) MA (2010 tavasz) N= 602 fő Kutatás helye: Partium A minta leírása: Nemek aránya: 26,4 % férfi, 73,6 % nő Középiskola fenntartója szerin: - Állami: 87,9 % - Egyházi: 10,4 % - Alapítványi: 0,7 %
5
Vizsgált kérdések - változók Nemi különbség Középiskola fenntartója Tudományte- rület Vásárolt könyvek száma Olvasással töltött idő
6
+ további érdekességek: Mit olvas az Interneten? Mi alapján választ könyvet? Könyvtári szolgáltatások igénybe vétele? Milyen műfajú / témájú könyveket olvasnak? Kik a legolvasottabb szerzők?
7
Hány könyvet / tankönyvet vásárolnak? (db / nemek szerint)
8
Középiskola fenntartója - könyvvásárlás
9
Tudományterületek és könyvvásárlás
10
Nemek – olvasással töltött idő
11
Középiskola típusa – olvasással töltött idő
12
Mennyi időt tölt olvasással? (naponta)
13
Mit olvas az Interneten?
14
Mi alapján választ könyvet?
15
Könyvtári szolgáltatások igénybe vétele nemek alapján
16
Mit olvasnak a hallgatók?
17
Kedvenc szerző
18
Összegzés és kitekintés KVALITATÍV KUTATÁS SZÜKSÉGESSÉGE!!! AZ OLVASÁS TARTALMÁNAK ÉS FORMÁJÁNAK MEGVÁLTOZÁSA További lehetőség: CAMPUS-LÉT (OTKA) KUTATÁS
19
Köszönöm megtisztelő figyelmüket!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.