Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaSarolta Hegedűsné Megváltozta több, mint 10 éve
1
K NOWLEDGE M ANAGEMENT R ESEARCH C ENTER U NIVERSITY OF S ZEGED, H UNGARY Technológiai információk diffúziós topológiája Twitteren környezetben Kiss, Horváth, Buzás
2
Ú J KOMMUNIKÁCIÓS CSATORNÁK ÉS T ECHNOLÓGIÁK Alapvető kérdéseink: »A technológiai információk diffúzióját hagyományosan befolyásoló mechanizmusok, szereplők, és társadalmi tényezők szabályszerűségei érvényesülnek-e a kommunikáció egyik legújabb csatornáján? »A Twitter, mint a kommunikációs csatorna, mennyire heterogén szerepet képes betölteni egy technológiával kapcsolatos információk áramlásában
3
A D IFFÚZIÓ Innovációval/technológiával kapcsolatos kommunikáció lefolyása kommunikációs csatornákon keresztül bizonyos időhorizonton a társadalom tagjai között. Az új technológiák sajátja a bizonytalanság »Kommunikációs csatornákon keresztül szerzett információ teszi lehetővé az adaptációs-döntést Forrás: Rogers (1983)
4
I NNOVÁCIÓ - DÖNTÉSI FOLYAMAT Tudásszerzés Tömegmédia Attitűdformálás Döntés »AdaptálásInterperszonális kommunikáció »Elutasítás Megerősítés Forrás: Rogers (1983)
5
M INTA
6
A K UTATÁS F ELÉPÍTÉSE A Tweetek időbeli és felhasználók közti eloszlásának vizsgálata Felhasználók klaszterezése kommunikációs aktivitás és a kommunikáció kezdete alapján Klaszterek kommunikációs szerepeinek vizsgálata
7
I DŐBELI ELOSZLÁS
8
W INDOWS 8 ÉS OSX10.8 F ELHASZNÁLÓK ELOSZLÁSA TWEETELÉSI GYAKORISÁG ALAPJÁN
9
K LASZTEREK TWEETEK SZÁMA ÉS AZ ELSŐ TWEETELÉS IDŐPONTJA ALAPJÁN Mintabeli arányok Win8/OSX Tweetek átlagos száma Win8 /OSX Tweetelés átlagos ideje Korai információközlők 12%/16%1,83/1,29~ Első csúcs Korai vezető/aktív információközlők <1%/1%33,88/8,79~ Első csúcs Információközlők 54%/63%1,22/1,17~ Második csúcs Aktív információközlők 2%/2%9,20/5,64 ~ Második csúcs Vezető információközlők <1%/<1%89,50/34,10 ~ Második csúcs Későn jövő információközlők 31%/18%1,17/1,14 Jelentősen a második csúcs után
10
D E KIK KOMMUNIKÁLNAK ? Az önjellemzések alapján három csoport elkülönítése: 1. Általánosak: Nem releváns önjellemzés, alulreprezentáltak a sokat- és a korán tweetelő csoportok közt 2. Techies: Technológia fanok, Szignifikánsan többen vannak a korán tweetelő csoportok között 3. Windows/Mac funok: Identitás az adott operációs rendszerrel, Felülreprezentáltak az Aktív és a Vezető információközlők között
11
A K APCSOLATHÁLÓ S TRUKTÚRÁJA A felhasználók hálózati pozícióját mértük: »Említések alapján: –„ mention in degree” és „mention out degree” »Tweetekre adott-kapott válaszok alapján: –„reply in degree” és „reply out degree”
12
K APCSOLATLÉTESÍTÉS ARÁNYA A MINTÁN BELÜL VáltozókWindows 8OSX10.8 Mention in degree 9,7%5,3% Mention out degree 38,8%20,1% Reply in degree 1,5%0,7% Reply out degree 7,9%7,6% A legnagyobb arányban az alábbi csoportok rendelkeznek kapcsolatokkal: 1.Korai információközlők, 2.Információközlők, 3.Későn jövő információközlők
13
L EGNAGYOBB KAPCSOLATI TŐKÉVEL RENDELKEZŐ KLASZTEREK Windows 8: »Aktív információközlők »Vezető információközlők De! Csak a „Replay in degree” és a „Replay out degree” esetében „erős” a kapcsolat OSX10.8 »Korai aktív információközlők »Aktív információközlők De! Csak a „Replay out degree” és a „Retweetek” esetében „erős” a kapcsolat
14
A 25 L EGNAGYOBB KAPCSOLATI TŐKÉVEL RENDELKEZŐ FELHASZNÁLÓ ÖNIDENTITÁS ALAPJÁN Windows 8 OSX10.8 VáltozóÁltalánosakTechies Windows funok ÁltalánosakTechies Mac fanok Mention indegree 361611410 Mention outdegree 35171069 Reply indegree 2617 26 Reply outdegree 37151339 Sum of retweets 1357105
15
Ö SSZEGZÉS Hírekre érzékeny kommunikáció De! Folyamatos az információterjedés, interperszonális kommunikációs jelleg »A Twitter nem csupán tömegmédia »Alkalmas a figyelemfelkeltésen túl más adaptációs mechanizmusok befolyásolására is Innovatív csoportok jelenléte »Más csatornákra átterjedő hatás lehetséges Hálózati pozíciók kisajátítására törekvő change agentek jelenléte »Ez nem sikeres
16
K ÖSZÖNÖM A F IGYELMET !
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.