Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Blogok keresése, keresőoptimalizálás, Google Webmaster Tools

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Blogok keresése, keresőoptimalizálás, Google Webmaster Tools"— Előadás másolata:

1 Blogok keresése, keresőoptimalizálás, Google Webmaster Tools
Készítette: Vogl Ádám

2 Mi az a blog? Blog = folyamatosan frissülő, szubjektív tartalmú, rendszerint valamilyen téma köré szerveződő oldal Blog = Web+Log, azaz webnapló Sokszor nehezen meghatározható témájúak Tematikus, énblog, céges blog, fotoblog, splog vagy trashblog, audio/videoblog, linkblog

3 Tematikus blog Jól behatárolható témájuk van, akár több közreműködőjük lehet A témával foglalkozó szakirodalommal ellentétben személyesebb, szubjektívebb hangvétel, buzdíthatnak véleménycserére is Példák: (TV sorozatok) (filmek)

4

5 Énblog Klasszikus értelemben vett „webnapló”: egy személy vezeti, személyes vélemények, aktuális élmények leírására használja Általában szűkebb ismerősi körrel tartja kommenteken keresztül a kapcsolatot Általában nincs konkrét téma, vagy nehezen behatárolható, hogy mire fókuszál kicsit jobban

6

7 Céges blog Egy adott cég vagy intézmény képviselői vezetik
Céggel vagy annak termékeivel kapcsolatos tudnivalók, hírek, élmények leírása Termékismertetések, reklámok, rendezvényismertetők Kevésbé szubjektív, jellemzően kicsit hivatalosabb hangnem Jellemzően pozitív, inkább reklámozó hangnem

8

9 Slog, Trashblog Olyan blog, aminek szinte alig vagy egyáltalán nincs értékes információtartalma Keresőkre optimalizált kamu „szerezz pénzt a neten 0 munkával” típusú blogok Facebook like-vadászok (2perc.hu, Hungaromém, Trollfoci, stb) Jellemzően WordPress motort használnak

10

11 Blog.hu Magyar blogos oldal, ahol bárki létrehozhat saját blogot tárhely bérlése és szakértelem nélkül is Témák szerinti kategorizálás Kiemelt blogok kezdőlapon (pl: Vírusirtó Blog) Személyes és tematikus blogok egyvelege, nehézkes kereshetőség

12

13 Blogok keresőoptimalizálása (Wordpress)
Érvényes XHTML alapú sablon választása Megfelelő címválasztás Megfelelő kategóriák és tag-ek használata WP beállításainál megadható a linkek szerkezete

14 Példa egy jó megoldásra

15 Google Webmaster Tools
Segítségével információt szerezhetünk arról, hogyan találnak el a weboldalunkra Rangsorolt keresőszavak listája Impressions: hányan látták az oldalunkat a találati listában megjelenni Clicks: azok száma, akik a fentiből rá is kattintottak a linkünkre CTR (Click-Through Rate): linkre kattintók aránya százalékban kifejezve Trendek megtekintése

16 Történeti áttekintés, trend követése

17 Blogok problémái Túl könnyen használható rendszerek (pl Wordpress telepítése, elhelyezése) + Google AdSense, reklámelhelyezés -> Rengeteg trash-blog, főleg reklámbevételi célból Sokszor nem megfelelő kategóriák, tag-ek használata -> nehéz a blogon belül eligazodni Utólag könnyen módosítható bejegyzések és dátumok

18 Így (is) születnek a trashblogok
További részletek: a mellékelt Word-ben

19 Köszönöm a figyelmet!

20 Felhasznált források Petényi Márk (2005): Mi az a blog? (Letöltve: ) Patai László (2013): Keresőoptimalizálás (Letöltve: ) Jayson DeMers (2013): How to Use Google Webmaster Tools to Maximize Your SEO Campaign (Letöltve: ) Juhász Valéria (2010): A blog műfaji attribútumai (Letöltve: )


Letölteni ppt "Blogok keresése, keresőoptimalizálás, Google Webmaster Tools"

Hasonló előadás


Google Hirdetések