Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaDiána Kelemenné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Képzési és Kimeneti Követelmények A gazdaságtudományi képzési terület tapasztalatai László Gyula Budapest, 2006. február 9.
2
A kimeneti elv A kimeneti elvű szabályozás egyszerű és korszerű: a kompetenciákat fogalmazza meg, ezáltal a célt, a követelményeket rögzíti, miközben az utat, az eszközöket nem korlátozza, de nálunk nem egy szerves fejlődés eredménye, ezért paradigmaváltást követel
3
Feltételek, kritériumok Ismeret Nyitottság (a paradigmaváltás befogadása oktatóknál, hallgatóknál) Az output pontos megfogalmazása Az utak, eszközök adekvát megfogalmazása Jól működő kontroll-mechanizmusok
4
A KKK-k kialakításának tapasztalatai: tartalom Nincs még bennünk a kimeneti elv: vagyis tantervet készítünk Irreális és/vagy túl általános kompetencia- követelményeket definiálunk A tantervek nem a kompetenciákból erednek, hanem akadémiai elvekből és intézményi szempontokból
5
A KKK-k kialakításának tapasztalatai: eljárások A szaklétesítés az akadémiai/akkreditációs szempontokra fókuszál, nem a KKK meghatározására – külön dokumentumok A végleges KKK-kban is keveredik / egymás mellett létezik a folyamat- és a kimeneti elv A szakindításnál is keveredik a két mérce: a létesítés dokumentuma és a KKK Kevés az egzakt mérce (nem is elvárás)
6
Legyenek jobbak az MA KKK-k Van min vitatkozni… Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.