Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
turizmusért felelős helyettes államtitkár
A magyar turizmus új irányai – a budapesti konferenciaturizmus fejlesztése Dr. Horváth Viktória turizmusért felelős helyettes államtitkár Budapest, február 27.
2
Vendégforgalom 2013-ban: ismét rekordév
Érték Változás 2013/2012 Vendégszám 8,8 millió +5,3 Külföldi 4,4 millió +5,1 Belföldi +5,5 Vendégéjszaka-szám 22,8 millió +4,6 11,9 millió 10,9 millió +4,5 Bruttó szállásdíj-bevétel 166,5 Mrd Ft +9,4 106 Mrd Ft +9,2 60,5 Mrd Ft +9,7
3
Javuló jövedelmezőség
4
Erősödő belföldi turizmus
5
A SZÉP Kártya tavalyi eredményei
2014. január 31-én elfogadóhelyi szerződés munkáltatói szerződés kártyabirtokos 2013-ban 67,8 Mrd Ft feltöltés 67,9 Mrd Ft költés 20,2 millió tranzakció Június-augusztusban legalább 1 millió ember nyaralását, pihenését szolgálta a SZÉP Kártya
6
ÜCS és SZÉP Kártya bevételek a kereskedelmi szálláshelyeken: 20%-os növekedés tavaly óta
15 Mrd Ft 12,6 Mrd Ft 2013-ban ~20%-kal több volt a SZÉP Kártya beváltás, mint 2012-ben a SZÉP Kártya és az Üdülési Csekk együttesen
7
Bizakodva tervezhetünk
2010 óta évről évre javulnak a vendégforgalmi adatok 2013: közel tízszázalékos bővülés : 1132 turisztikai projekt 290 milliárd forint EU-s támogatást nyert el A sikerekért a köszönet Önöket illeti!
8
Nemzeti turizmusfejlesztési koncepció tervezete 2014-24
A célok elérését megalapozó szakmai dokumentum: Nemzeti turizmusfejlesztési koncepció tervezete
9
Stratégiai céljaink 2024-ig
A turizmus teljes GDP hozzájárulásának 10%-ra növelése A turizmus közvetlen foglalkoztatottai számának növelése 50%-kal
10
A turizmus legfontosabb fejlesztési irányai - az NTK célrendszere
Innovatív, kreatív és minőségi kínálatfejlesztés Versenyképességet javító, vállalkozó és vendégbarát szabályozói környezet, megújuló szolgáltatáskultúra Turisztikai intézményrendszer átalakítása Nemzetközi, különösen keleti piaci nyitás, marketing és értékesítés-ösztönzés Horizontális célok
11
A termékfejlesztések prioritásai
Kiemelkedő jelentőségű, egyedi vonzerővel rendelkező termékeink az egészség-, kulturális-, örökség és hivatásturizmus (MICE) Meghatározó vonzerővel rendelkező termékek: vallási-, fesztivál- és gasztronómai turizmus Tartózkodási idő meghosszabbítására alkalmas réspiaci termékek: öko-, aktív-(lovas, kerékpáros, vízi), falusi és agroturizmus a hiánypótló termékek és szolgáltatások hangsúlya
12
az EU-s források felhasználásának keretet adó operatív programok
A megvalósítás eszközei: az EU-s források felhasználásának keretet adó operatív programok
13
2014-2020 között a turizmus fejlesztését felölelő EU-s programok
A turizmus fejlesztésére több operatív programban is van lehetőség: Gazdaságfejlesztési és innovációs operatív program (GINOP), Terület és településfejlesztési operatív program (TOP), Versenyképes Közép-Magyarország operatív program (VEKOP) támogatási lehetőségei Vidékfejlesztési program (VP)
14
A 2014-2020-as operatív programok beavatkozásai a kínálat fejlesztése érdekében
Attrakciófejlesztés (hálózatok) Szolgáltatásfejlesztés (minőség) Marketing Intézményrendszer (TDM)
15
Attrakciófejlesztések lehetnek:
Kulturális örökséghelyszínek Világörökségek Tematikus útvonalak pl. Limes, kastélyokat, várakat bemutató útvonalak
16
zarándok hálózatok, vallási turizmus fejlesztés:
pl. Mária út (Mariazell-Csíksomlyó, Czestochowa-Medjugore) magyarországi szakaszai, kisebb zarándokutak tematikus hálózatok: lovas vízi kerékpáros természetjárás
17
Természeti örökségek, értékek fejlesztése:
Nemzeti parkok , értékek megőrzése és látogathatóvá tétele Élményközpontú bemutatás
18
Gyógydesztinációk és kapcsolódó szolgáltatások fejlesztése:
Gyógytényezők helyszíneinek fejlesztése Nem az alap gyógy-szolgáltatást, hanem annak környezetét fejleszti Egységes kínálat, egységes arculat a gyógyhelyi profilnak megfelelően
19
Turisztikai szolgáltatások fejlesztése:
szálláshelyek minőségi fejlesztése vendéglátás technológiai fejlesztései
20
Keresletösztönző programok:
marketing pl. SZÉP Kártya program Turisztikai intézményrendszer fejlesztése: TDM-ek
21
Piacot is építünk … Belföldi turizmus: Bejárható Magyarország program
Beutazó turizmus: többezer fős budapesti kongresszusi központ
22
Budapest súlya A fővárosi vendégéjszakák az összes magyarországinak 34%-át teszik ki. Budapesten csapódik le az összes külföldi vendégéjszaka 58%-a Budapesten képződik a külföldiektől származó szállásdíj bevétel 70%-a (68,4 Mrd Ft).
23
Városok és helyezések …
UIA 2012. UIA 2011. ICCA 2012. ICCA 2011. 1. Szingapúr Bécs 2. Brüsszel Párizs 3. Berlin Barcelona 4. Madrid 5. Szöul 6. Tokió Budapest London 7. 8. Koppenhága Amszterdam 9. Isztambul 10. Genova Peking … 11. Budapest 12. 20. Budapest Budapest előkelő helyen a népszerű konferencia helyszínek között A ranglistákon még az első húszban szerepel… A Nemzetközi Szervezetek Uniója és a Nemzetközi Konferenciák és Kongresszusok Szövetsége rangsorai
24
Nemzetközi konferenciák legfontosabb mutatói, 2009-12.
Mutatók 2009 2010 2011 2012 2012/ Konferenciák száma 356 db 537 db 602 db 505 db -16,1% Résztvevők száma fő fő fő fő +7,5% Résztvevők átlagos száma 230 fő 234 fő 209 fő 268 fő + 28 % Összesített konferencianapok 1175 nap 2002 nap 2069 nap 1717 nap -17% átlagos időtartam 3,3 nap 3,7 nap 3,4 nap 0% Forrás: Magyar Kongresszusi Iroda
25
Miért indokolt a többezer fős fővárosi kongresszusi központ építése?
A külföldi konferencialátogató költése a duplája szabadidős turistáénak 2012-ben a konferenciaturisták több mint 12 milliárd forintot költöttek el Magyarországon. Konferenciaturizmusunk teljesítménye megduplázható a megépítésével Tovagyűrűző hatásai révén az egyik legjelentősebb fejlesztés
26
Start előtt… Kormányhatározat a beruházás előkészítéséről Cél: megvalósítása kiemelt kormányzati beruházásban, hazai források bevonásával Tízmilliárdos nagyságrendű beruházás Állami tulajdonú létesítmény
27
Menetrend Szakmai tanácsadó Beruházási program Koncepcióterv
Engedélyezés, kivitelezés Folyamatos szakmai egyeztetés!
28
Továbbra is számítunk együttműködésükre!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.